Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 8P 3,2 Pätkii yli 2200 kierroksella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 8P 3,2 Pätkii yli 2200 kierroksella

    A3 8P 3,2l -05 pätkii, kun kierrokset ylittää 2200, kiekkamittari aaltoilee ja nykii oikeesti huomattavasti. Nykiminen jatkuu ihan rajottimelle asti, vapaallakin kun kierroksia antaa niin huomaa kiekkamittarin aaltoilun. Vaihteella tai kaasun asennolla ei mitään merkitystä, vaan kierroksilla. Kylmänä toimii normaalisti, vähän lämmettyään tää alkaa. Tyhjäkäynti normaali ja käynnistyy loistavasti.

    Luetutin koodit ja tällästä pukkaa:
    16705 - Engine Speed Sensor (G28)
    P0321 - 002 - Implausible Signal - Intermittent

    Onks tää anturi ees mahdollinen syyllinen tollasiin ongelmiin? :o

    Osanumero Audicentterin mukaan olis: 022957147 ja maksais jonkun satasen luokkaa.
    Missä tämmönen anturi sijaitsee, löytyskö jotain havainnollistavaa kuvaa, tai jopa ihan ohjeita?
    Voin hyvästä ja auttavasta kuvasta vaik pikku vaivanpalkan heittää..:)

    Kiitos!!

    #2
    A3 8P 3,2 Pätkii yli 2200 kierroksella

    Täsmälleen samat oireet oli meidän edellisessä A3 8L:ssä ja vikakoodi juuri tuo sama eli G28 anturi eli engine speed sensor/kampiakselin asentotunnistin. Tuo kun vaihdatettiin niin oireet loppui siihen. 8L:ssä ko. anturi oli siellä koneen takaosassa alhaalla, mutta piuha ja liitin sille tuli sinne koneen etuosaan. En osaa sanoa kuinka hankala tuon itse vaihtaa, ei välttämättä kovin paha, mutta auto pitää varmaankin saada nosturille ja alakautta siihen pääsi käsiksi, näin siis oli 8L:ssä jossa 1.6 kone. Googlaamalla varmsti löytyy lisätietoa tuosta. Tuntuu olevan aika yleinen vika näissä VAG vehkeissä.

    Comment


    • #3
      Jotain lohdutusta, nosturia ei kuitenkaan oo käytössä, tunkkipelillä saa luvan onnistua. :D
      Kuhan vaan saan tarkemmin tietää missä toi sijaitsee. yritin aika huonol tuloksel googlettaa. :s
      Uskaltaaks täl viikon kaks ajaa, jos osan toimituksessa kestää?

      Comment


        #4
        Kyllä sillä ajaa uskaltaa. Tosin saattaa hyytyä ikäviin paikkoihin eli ei se mitään herkkuakaan ole, esim. liikennevaloihin voi sammua ja käynnistyminen sen jälkeen saattaa olla työn ja tuskan takana. Ohitella ei paljoa kannata jne.

        Comment


        • #5
          Viel ei ainakaan oo ollu käynnistymisen kanssa ongelmaa, ainoostaan jos kierrokset menee yli 2200 ni alkaa röpeltää ja nykiä.

          Comment


            #6
            A3 8P 3,2 Pätkii yli 2200 kierroksella

            Ok. Meillä lämmettyään saattoi sammua esim. liikennevaloihin ja sai jonkin aikaa sahailla että taas käynnistyi. Se ei ollut yhtään kivaa aamuruuhkassa. Kylmänä se meilläkin toimi hyvin. Voihan se olla että oireet pahenee pikkuhiljaa.

            Comment


              #7
              Kysäiseppä anturia ja sen vaihtoa jt-carfixilta. Pitäis kyllä homma hoitua kohtuuhinnalla ja varmasti ammattitaitoisesti.
              Orkkisosan saa sitäkin kautta tai halutessa varmaan myös tarvikeosan joka lienee hiukkasen halvempi.

              Comment


                #8
                Oman a3sen (akl moottorikoodilla) oli sen verran kranttu ja sille ei kelvannut tarvikeosa, alkuperäinen maksoi marmorilta 165e.. Tohon 1.6 oli helppo vaihtaa iha parkkipaikkalla yläkautta, löytyi ö-suodattimen takaa etupuolelta konetta.. Mittaa vauhtikselta koneen kierrosnopeutta.

                Comment


                • #9
                  Yläkautta ei kyl oikeesti kauheesti oo tilaa, toi konehuone on ihan täynnä.:D tarvisin vaan jonkun selkeen kuvan ton sijainnista. Ostin osan jo.:)

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Drunkenmunky Näytä viesti
                    Oman a3sen (akl moottorikoodilla) oli sen verran kranttu ja sille ei kelvannut tarvikeosa, alkuperäinen maksoi marmorilta 165e.. Tohon 1.6 oli helppo vaihtaa iha parkkipaikkalla yläkautta, löytyi ö-suodattimen takaa etupuolelta konetta.. Mittaa vauhtikselta koneen kierrosnopeutta.
                    Bosch osa on tähä asti kelvannut kaikkiin mihin ei ole orkkista ollut käsillä. Mikälietarvikkeet ei aina toimi, eikä niihin pidä sekaantua.

                    Comment


                    • #11
                      Itseasias tilasin oikeen tarvikkeiden tarvikkeen, ebaysta. Toimitus orkkisosalla on niin julmetun pitkä.

                      Sain aika erikoisen vastauksen tilauksen jälkeen:


                      Vielen Dank für Ihre Bestellung.

                      Hinweis: Sofern Sie uns bereits Ihre Fahrzeugdaten mitgeteilt haben, brauchen Sie auf diese Nachricht nicht zu antworten.

                      Bitte übermitteln Sie uns noch die Schlüsselnummern zu 2.1 und 2.2 und DAS DATUM DER ERSTZULASSUNG sowie die komplette Fahrgestellnummer (17-stellig) Ihres Fahrzeugs, sodass wir Ihnen die passenden Teile zusenden können.
                      Sollten Sie zu Ihrem Fahrzeug keine Schlüsselnummern haben, senden Sie uns stattdessen die allgemeinen Fahrzeugdaten (Hersteller, Modell, Motorisierung, Sonderausstattungen, etc.)

                      Vielen Dank!

                      - mapco-eu

                      Eli google kääntäjällä:

                      Kiitos tilauksestasi.

                      Huomautus: Jos olet jo antanut meille auton tiedot, sinun ei tarvitse vastata tähän viestiin.

                      Ole hyvä ja kerro meille avain numerot 2.1 ja 2.2 sekä ENSIMMÄISEN ja valmistenumeroa numero (17 numeroa) auton, jotta voimme lähettää sinulle oikeat osat.
                      Jos sinulla ei ole avain auton numerot, lähetä meille sen sijaan yleisiä ajoneuvon tiedot (merkki, malli, moottorin, erikoislaitteet, jne.)

                      Kiitos!

                      - MAPCO-eu

                      Vastasin ihan vaan "A3 8P 3,2l (BUB) Sportback"


                      "at this moment I can't confirm the item. Can you please send the vehicle identification number (chassis- / frame number)? Or did you order by original parts number?

                      Thank you.

                      Kind regards,

                      Kai Fröhlich
                      - Key Account Manager International Online Sales -

                      - mapco-eu"

                      Ja tähän pelkän alkuperäsen osanumeron. Mitähän toi meinaa, vai voiko se oikeesti olla noin helvetin hankalaa. :o

                      Comment


                        #12
                        Onko anturin merkki Mapco? Jos on, niin älä tilaa.

                        Usein nuo tahtoo alustanumeron, jonka avulla katsovat esim. partslink24 kautta oikean orkkisnumeron ja sille vastaavan tarvikkeen. Näin pesevät kädet vääristä osista ja varmistavat että tulee oikea.

                        Mutta jo se on Mapco-merkiltään niin jätä ostamatta.

                        Comment


                        • #13
                          jätin jo. siin oli liian lyhä kaapeliki :o Nyt en vaan oikeen tiie miten mä perun ton. :D
                          Mut mihin ne oikeesti voi tarvita jotain avaimien numeroita? :o

                          Comment


                          • #14
                            Tässä
                            on yks esimerkki minkä tarvin, ei vaan oo toimitusta merkitty Suomeen ni en pysty maksaa tota. Pitää ootella vastausta. :s

                            Comment


                              #15
                              No juu, boschin tekele se orkkisosakin näytti olevan, lisähöysteenä vaan oli rinkulat ja vw-merkki:)

                              Comment


                                #16
                                Oletko kysynyt hintaa varaosaliikkeestä? Osa on parhaimmillaan hyllyssä ja saat sen heti käteen. Olkootkin jos hintaa on pari kymppiä enemmän. Ja väärän sattuessa onnistuu vaihtokin ilman säätöä.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei ollu audicentterillä ainakaan sitä osaa ja oli hintaa paljon enemmän. Muista paikoista, speed autoteile, slamit, olis kestäny sen 2 viikkoa toimitus. Osa on jo tulossa.. Ainoo ongelma olis se sijainti. :) Jos ei muuta ni pitää se sit ettiä sieltä.
                                  Vika ei muuten oireile enään ollenkaan, ei pätki, ei nyi. :o

                                  Comment

                                  Working...
                                  X