Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90coupe typ89 2.3 ei käy kunnolla kylmänä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90coupe typ89 2.3 ei käy kunnolla kylmänä.

    Eli ongelma on kylmällä koneella. Kierrokset heittelee 1500 ja 1000 välissä välillä nostaa kierrokset 2000 ja laskee siitä takaisin 1500 ja sama jatkuu kunnes ryyppy menee pois päältä. Jos meen ennen ryypyn sulkeutumista ajamaan niin Audi hyytyy aivan kun ei sais tarpeeksi bensaa. Kaikki neuvot ovat tervetulleet.

    #2
    Luultavasti ilmavuotoa esimerkiksi:
    • mustassa kaasuläpälle menevässä imutötterössä
    • imusarjan tiivisteessä
    • suuttimien juurissa
    • kylmäkäynnistyssuuttimen tiivisteessä
    • imusarjan alla kulkevissa letkuissa/liitoksissa
    • lohkon kyljestä koneen takaa imutötterön alle lähtevässä huohotusletkussa
    • öljykorkissa/-tikussa
    • jarrutehostimessa/letkuissa
    • kannen kyljessä olevan alipainepumpun liitoksessa
    • virranjakajan juuressa
    • venttiilikopan tiivisteessä

    Vaihtoehtoja on vielä monia muitakin, mutta kannattaa näin kylmän tullen tarkistaa ettei tuo kampikammion huohotus ole jäätänyt tukkoon ja räjähtänyt. Vuotoja voi testata varovasti vaikka suihkimalla starttipilottia epäilyttäviin kohtiin. Ehkä tätäkin varmempi tapa poissulkea ongelmakohtia on tulppaamalla koneeseen tulvia ilmaletkuja väliaikaisesti, esim:
    • Tulppaamalla huohotuslinja virranjakajan takaa olevasta pikkuletkusta, mutta tällöin kaasut pitää päästää ulos jättämällä vaikka öljytikku raolleen.
    • Tulppaamalla imusarjan taakse tulevat kaksi linjaa.


    Hyvä olisi myös puhdistaa imusarjan välissä (auton keulilla) oleva ISV (tyhjäkäyntiventtiili), mikä saattaa jumitella. Siihen löytyy haulla ohjeita.

    Comment


      #3
      Imusarjan takana olevista kahdesta alipainelähdöstä toisessa ei ole reikää imusarjaan, on siis reikä jätetty poraamatta.
      Kyseessä on se kampikammiosta tulevan metalliputken liitos imusarjaan, 90-ast. kumiputki. Metalliputki jatkuu ja yhtyy kurttuputkeen alapuolelta, kaasuläpän takana.

      Onkohan siinä meinannu insinööreillä tulla suunnitteluvirhe, huomanneet virheen ja sitten tukkineet reiän valumuotissa.
      Eihän kampikammiosta saa olla suoraa yhteyttä imusarjaan.
      Metalliputken kiinnitystä varten se kumimutka ei ole, en oikein usko.

      Olisin laittanut kuvankin, mutta en onnistu sitä liittämään.

      Tarkistus:
      Imusarjassa olevan metalliholkin reikä oli suljettu muovitulpalla.
      Ongelma:
      Moottorin kierrokset laskee hitaasti tyhjäkäynnille n. 950 kierr.
      Moottorin ollessa lämmin kierrokset laskee yleensä ihan normaalisti.
      Viimeksi muokannut vesa u; 30.12.2013, 17:28. Perustelu: Tarkistus

      Comment


      • #4
        Se kuva ois aika loistava.
        Saat liitettyä liittymällä jäseniksi tai sitten lisäät jonnekkin kuva palveluun ja laitat linkin tänne.

        Jos nyt oikein ymmärrän niin puhut putkesta joka menee alakertaan ja yhtyy sitten venakopan huohotukseen ja sieltä sitten imusarjaan.

        Comment

        Working...
        X