Tuli tilattua aika korjaamolle peräöljyjen vaihdolle ja rupesi sitten tutkailemaan, että mitäs tököttiä sitä pitääkään laittaa mihinkäkin.
Ohjekirja sanoo: Automaattilaatikko ja keskitasauspyörästö DEXRON, Etu- ja Takatasauspyörästö API-GL5.
Nojoo tähän asti selvä. Sitten otin Mobilin kirjan käteen. Se sanoo alanootissa b, että "Vetopyörästö, mallit automaattivaihteistolla: 0.5-1.4l VS200". VS200 ei siis ole automaattilaatikkoöljyä, eikä DEXRON luokituksen omaavaa. Onkohan tässä nyt siitä kyse, kuten mulla hieman on tutina, että tuo VS200 on tuohon 3.6l laatikkoon sopiva, jossa ilmeisesti on eri öljyt laatikossa ja perässä ja ne erottaa toisistaan vain stefa. Ja taas mulla tosiaan olisi tässä uudempi laatikko, jossa on samat öljyt molemmissa, mutta ne on erotettu kans stefalla? Mulla on AZG mallin laatikko.
Taakse ehkä kannattaa laittaa VS200, kun siellä se Torsen kuitenkin on. Eteen jotain tavallista mönjää vai kannattaisko sinnekkin tota VS200:sta laittaa?
Ohjekirja sanoo: Automaattilaatikko ja keskitasauspyörästö DEXRON, Etu- ja Takatasauspyörästö API-GL5.
Nojoo tähän asti selvä. Sitten otin Mobilin kirjan käteen. Se sanoo alanootissa b, että "Vetopyörästö, mallit automaattivaihteistolla: 0.5-1.4l VS200". VS200 ei siis ole automaattilaatikkoöljyä, eikä DEXRON luokituksen omaavaa. Onkohan tässä nyt siitä kyse, kuten mulla hieman on tutina, että tuo VS200 on tuohon 3.6l laatikkoon sopiva, jossa ilmeisesti on eri öljyt laatikossa ja perässä ja ne erottaa toisistaan vain stefa. Ja taas mulla tosiaan olisi tässä uudempi laatikko, jossa on samat öljyt molemmissa, mutta ne on erotettu kans stefalla? Mulla on AZG mallin laatikko.
Taakse ehkä kannattaa laittaa VS200, kun siellä se Torsen kuitenkin on. Eteen jotain tavallista mönjää vai kannattaisko sinnekkin tota VS200:sta laittaa?
Comment