Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Vaihteisto Ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Vaihteisto Ongelma

    Eli tänään tuli seuraavanlaista ongelmaa.. 1 ja 2 vaihde ei mene päälle, muutakuin hirveellä työnnöllä. Ihan kuin seinä tulisi vastaan, mutta pakki ja muut vaihteet aivan normaalit!

    Oletanko oikein, että vaihdelaatikko remontti edessä! Olisiko joku vaihteensiirtäjä jumissa..

    Pikaista apua kaipaillaan!


    Huomasin myös, että ei oikein kiihdy samalla lailla kuin ennen..
    Voisiko johtua samasta ongelmasta, vai haetaanko vikaa muualta?

    Ei vikakoodeja! Auto kävi penkillä pari päivää sitten.. Tuli sieltä 300HP/489.92Nm

  • #2
    Tuliko runnottua kakkonen sisään?

    Noissa lootissa on tyyppivikana juurikin tuo 1-2 siirtopakan rikkoontuminen, ja kuvauksen perustella vika taitaa olla juuri siinä.

    Kiihtymiseen se ei vaikuta.

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=etE85I8aKSs[/ame]
    Viimeksi muokannut okkim; 6.12.2013, 07:37. Perustelu: Ei vaihteensiirtäjä, vaan pakka...

    Comment


    • #3
      Siirtopakkahan se taitaa junmia.

      Comment


      • #4
        Sanotaanko näin, että kyllä tuli reippaanlaisesti kakkosta laitettua. Eipä voi mitään.. Mitä joutuu vaihtamaan / kannattaa vaihtaa?

        Onko suuntaa antavia kustannusarvioita?

        Comment


        • #5
          No se siirtopakka ainakin, ja samalla kannatta vaihtaa paremmat synkrot. JHM kehuu että sen synkrot olisi hyvät. Osat maksaa noin tonnin.

          http://jhmotorsports.com/shop/catalo...ar-p-1423.html

          Comment


          • #6
            Mulla taas tekee niin että välillä tulee ykkösellä seinä vastaan muttakun nostaa kytkintä ylös vähä niin loksahtaa vaihde päälle? Kaikki muut toimii hyvin ei rutise eikä äännä ylimäärästä..
            Olisko öljyjen vaihto paikallaa? Ei tietoo koska vaihdettu..

            Comment


            • #7
              No se siirtopakka ainakin, ja samalla kannatta vaihtaa paremmat synkrot. JHM kehuu että sen synkrot olisi hyvät
              Ei ole mitään kokemusta JHM:n synkroista, mutta silti varoituksen sana. Muissa vekottimissa kun rankan siviilikäytön tai kilpakäytön takia kun on testattu eri synkroja, niin ikinä ei ole alkuperäisvalmistajaa parempaa löytynyt. Itse en laittaisi missään nimessä mitään muuta kuin alkuperäistä, perin veemäistä jos kakkosen synkrostakin lähtee viikon päästä kitkapinta pois.

              Mulla taas tekee niin että välillä tulee ykkösellä seinä vastaan muttakun nostaa kytkintä ylös vähä niin loksahtaa vaihde päälle? Kaikki muut toimii hyvin ei rutise eikä äännä ylimäärästä..
              Olisko öljyjen vaihto paikallaa? Ei tietoo koska vaihdettu..
              Öljynvaihto ei auta tuohon mitään. Ykkösen kytkentähampaat ovat todennäköisesti pyöristetty liian ripeillä vaihdoilla. Kytkentäpakka ja ykkösen ratas uusiksi niin homma toimii kuten uudessa laatikossa.

              Comment


              • #8
                Teppohan myy tuota korjaus settiä. Tais olla se päivitetty versio sillä tuosta siirtopakasta.

                Comment


                • #9
                  Ei sitä vanhempaa mallia enään edes pitäisi saada mistään.

                  Comment


                  • #10
                    Tepon sarjan lisäksi tarvii todennäköisesti vielä sen ykkösen rattaan, mutta sen näkee purettaessa onko hampaat pyöristynyt. Tämä siis tohon jos vaihdekeppi liikkuu sutjakasti mutta tuntuu että ei ykkönen mene aina perille asti ilman kytkintä nostamatta.

                    Comment


                    • #11
                      Juu tuo ykkösen ongelma on täälläkin, lähinnä liikennevaloissa välillä tuuttaa varattua mutta kun käyttää toista vaihdetta pesässä niin sitten menee ykkönen. Tosiaan kuluneisuuden merkki ja ykkönen huutaa mulla selkeästi myös.

                      Tehnyt tuota kyllä viimeiset 200 tkm.

                      Comment


                      • #12
                        Toinen ykkösen rattaistahan on kiinteästi pääakselilla, ja se ei ole ihan halpa...

                        Comment


                        • #13
                          Niin mutta itse rattaiden hampaiden kulumalla ei ole mitään merkitystä siihen miten vaihteet menee päälle, vaan rattaan kytkentähampaan kulumalla. Ratasparin kytkettävä puoli on käytänössä aina vaihdettavissa oleva irtoratas. 500-300e silti se ratas maksaa, ettei ihan ilmainen ole.

                          Kyllä 01E laatikon remppaamiseen uudenveroiseksi helposti saa menemään sen 2000e. Pääakseli missä on kiinteenä mm ykkösen toinen ratas, maksaa muistaakseni yli kiloeuron. Tuli kyseltyä kun omasta katkes yks hammas ykköseltä :D

                          Comment


                          • #14
                            Lähinnä mietin tuota ykkösen huutamista, sen korjaamiseen varmaankin pitää vaihtaa molemmat rattaat.

                            Comment


                            • #15
                              Eikös nimimerkillä amalin ollut toi JHM:n setti eikä valittamista? Mullakin tulossa se myös, toivottavasti ei rutise 1-2 vaihto enää ja muutenki menis sisään paremmin =D

                              http://www.audizine.com/forum/showth...or-Under-1-000! tuolla myös jotain käyttökokemuksia:
                              Nice product JHM . I install JHM kit 4 years ago and never had problems .
                              Myyjä itse sanoo:
                              A few of you guys are asking about how many miles we have on a single car using these JHM Performance Carbon Synchros. To answer your questions, our in house B5 S4 (The one that went 10.8) that has had them since 2011 has put about 15k miles on them so far. We have also been tearing down the transmission every 5k miles (total of 3 times so far) to keep an eye on the wear of these synchros and so far, it's been beautiful. Keep in mind, this car is by no means driven gently.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla oottelee 01e laatikko kunnostusta. Ajattelin korjata sen ns. savusaunantaus menetelmällä. Kertoilen sit enemmän, kun oon kokeillut et onnistuiko.

                                Comment


                                • #17
                                  Eikös nimimerkillä amalin ollut toi JHM:n setti eikä valittamista?
                                  Joo, ei valittamista, onhan niilllä jo huimat ~500km ajettu :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lähinnä mietin tuota ykkösen huutamista, sen korjaamiseen varmaankin pitää vaihtaa molemmat rattaat.
                                    Tuttu homma, ittellä huusi joku 40tkm ykkönen ja sitten napsahti hammas poikki.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                      Joo, ei valittamista, onhan niilllä jo huimat ~500km ajettu :)
                                      Onko edes kehuttavaa noista syncroista tai onko miten sulavan tuntuinen vaihtaa?

                                      Tuolla tuntuu olevan jo jonkinlaisia kokemuksia JHM syncroista
                                      http://www.audizine.com/forum/showth...11#post9283611

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eli touhutonnia taas korjaukseen. Kivaa =)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aika samalta tuntuu kuin ennenkin. Ahvenistolla kävin, mutta ensikertalaisena oli muuta mielessä, niin en mitään syvällistä analyysia osaa antaa. Samalla kun vaihtui short shifterikin.
                                          Vanhat synkrot ja muutenkin vaihteisto oli hyvässä kunnossa ennestäänkin. Ainoastaan äänen takia vaihteisto avattii ja vaihdettiin myös ylimääräisiä osia.
                                          Ääni jäi silti, luultavasti torsenin laakeri pitää ääntä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pääsin siis taas auton luokse. Ykkönen ja Kakkonen menee kuitenkin sisään mutta voimaa tarvitsee jonkin verran! Kolmoselta kakkoselle tuntuu menevän hienommin..

                                            Varaudutaanko siis tuohon pakan vaihtoon?
                                            Viimeksi muokannut Toppura123; 8.12.2013, 00:16. Perustelu: Täydennystä

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä.
                                              Väkisillä ajamalla vain se herkistyy kyllä ihan ajettavaksi mutta seuraava sorsatus laatikossa tekee jumin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jep. Alkaa oleen rahat sen verran finaalissa, että ajellaan nyt tollasenaan tolla jonkin aikaa!

                                                Ostin auton Heinä-/Elokuun vaihteessa, nyt mennyt jo varmaan 8000€

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Niinhän noihin tuppaa menemään.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jos ei ole niin tarkkaa, että pitää olla juuri s4 laatikko, niin löytyyhän 01e laatikkoa monenlaista käytettynä.

                                                    Comment

                                                    Working...