Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 (D2) öljyvuotojen tilkintää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 (D2) öljyvuotojen tilkintää

    A8 ja 4.2 edelleen kyseessä mutta vuoden -98 malli.
    Ja tarkoitus olisi joululomilla vaihtaa vuotavat venttiilikoppien tiivisteet uusiin. Onko mitään ihmeellistä mihin täytyisi varautua?

    Sitten laakkosella muuten auton ollessa huollossa, ilmottivat että öljynpaineanturi tai öljykello vuotaa öljyä pihalle..? Onko näitä useita tässä myllyssä? Päältäpäin ei hirveesti nää mitään..
    Viimeksi muokannut arto s; 4.12.2013, 09:21. Perustelu: Lohkaistu omaksi ketjukseen.

  • #2
    Kannattaa varautua hieman isompaan... Öljynlauhduttimen ja lohkon välinen muoviputki, kannentiivistet, nokka-akselin tiivisteet ym. Itse jouduin just vuosi takaperin painimaan vastaavien vuotojen kanssa.

    Comment


    • #3
      Se öljynpaineen hälyn anturi on ihan normi tavaraa mikä alkaa vuotaan. Ei maksa paljon merkkitiskillä.
      Kannattaa vaihtaa ajoissa, ettei lopu öljyt koneesta pitemmällä matkalla.

      Comment


      • #4
        Osaatko antaa anturin osanumeroo..? Tilaisin samalla kun venakopan tiivisteet.
        Ei tässä nyt vielä niin pahalta näytä että kansia ruvettas irroittelee :D mut joskus kenties..

        Comment


        • #5
          En muista numeroa. Merkkitiskillä varmaan about 30e maksaa ja hyvinkin voi olla hyllyssä. Sama anturi mun mielestä käytössä monessa muussakin koneessa.
          Samaisen anturin vaihdoin heti tuohon diisseli A6:een. Näytti hyvinkin samalta.

          Comment


          • #6
            Eikös noissa ole kaksi anturia vierekkäin siinä öljynsuodattimen jalassa? Kannattaa tarkistaa etukäteen kumpi vuotaa. Ilmanputsari kotelon ku purkaa pois tieltä ni pystyy vaihtamaan tuon anturin.

            Comment


            • #7
              ^ Kävin kurkkaamassa konepellin alle ja tässä mulla ainakaan ole kuin yksi anturi, ja sen ympäristö aivan öljystä märkänä.

              Mutta kuvassa niitä on kaks:
              http://www.partsbase.org/audi/audi-a...rature-sensor/
              Valkoinen ja sininen, minun koneesta löyty vain tuo valkoinen, miksi näin?
              Viimeksi muokannut Vesa_k1988; 7.12.2013, 11:57.

              Comment


              • #8
                Mistä vuotaa.
                Autoon vaihdettu: Venakopan tiivisteet, öljylauhduttimen "pikku" letku.

                Auto ei merkkaa, mutta sisälle haisee palanut öljy, kun on paikoillaan.
                Vuotoa ei paikallista alta eikä päältä. Ja tuota on pesty, ettei mikään vanha haise.

                Mistähän tuota osaisi lähtä taas tarkastelemaan?

                Comment


                • #9
                  Kansien takana on tulpat, semmoset mustat pyöreet, niistä vuotaa aika usein.

                  Comment


                  • #10
                    Oletko tarkastanut ettei vetoakselin stefa vuoda ja heitä öljyä katin päälle?

                    Comment


                    • #11
                      Hieman tutkittu enemmän. Eli öljyä tulee katin etupuolelta jostain. Ja katin etupuoli on öljyssä, josta varmaan johtuu haju.

                      Moottoriöljyn pinta ei ole tippunut yhtään.

                      Marmorilta haettu muutama stefa, jos niillä selviäisi.
                      Maanantaille varattu huoltoaika, kun eipä tuota ilman nosturia pysty paikantamaan.

                      Comment


                      • #12
                        Stefat ei vuotanut, eikä muutenkaan selvää vuotoa näkynyt.
                        Öljypohjan tiiviste kuitenkin hiukan kuivahtanut ja vähän hikoili, niin se meni vaihtoon.

                        Näillä näkymin tuo tiiviste taisi olla pääsyyllinen.

                        Comment

                        Working...
                        X