onko kellään käynyt tämmöstä mystistä tapausta eli auto a6 1.8t apu moottori aamulla kun yritin käynnistää kone pyöri kun kahvimylly eli puristuksia ei ollenkaan ajattelin että jakoremmi poikki mutta ei ollut mietiskelin asiaa ja tulin tulokseen että pakoventtiilit on auki jostain syystä kun puristuspainetta ei ole onko ainut konsti kansi pois remonttiin vai onko konstia
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 1.8t ei käynnisty
Collapse
X
-
Jos on öljyn ylipaineventtiili jumittanut niin on voinut startissa lyödä öljynpaineen niin kovaksi että hydraulinostajat kantaa nyt venttiilit auki, yleensä kuitenkin hörähtää hieman käyntiin. Odota muutama tunti ja yritä uusiksi.
Toinen vaihtoehto mikä tuli itselle vastaan 1.8 20v vaparissa oli että huohotinletku oli mennyt kokonaan poikki. Johti siihen että pyöri kuin ei puristuksia olisi lainkaan ollut, hieman siis pytyissä tapahtui palamista mutta ei niin paljon että olisi lähtenyt käyntiin.
-
Kyseessä on ihan ominaisuus ainakin 1.8t ja 2.8 koneissa, liekö muissakin 5v -kantisissa. Kannattaa antaa käydä ainakin pari minuuttia, jos kylmänä siirtelee.
Mitään poppakonsteja tuohon ei taida olla, raakaa starttaamista vaan ja kaasua samalla, kunnes alkaa puristukset löytyä. Itse jouduin aikanaan käyttämään apuvirtaa, ja siltikin meinasi usko loppua kesken. Välillä kannattaa antaa startin vähän levähtää, ettei pala. Tulppien kuivaus on auttanut joissain tapauksissa.
Foorumilla on useampi viestiketju aiheesta, mutta en tähän hätään löytänyt. Teoriat vaihtelee venttiilien liimaantumisesta tuohon hydraulinostajien kantamiseen ja tulppien kasteluun.
Comment
-
Eiköhän se johdu tulppien kastelusta. Oma 2.8 30v teki samat kun käynnistin ja sammutin miltein samoin tein, yritin starttailla aika pitkään ja kyllästyin. Tulpat irti ja toholla polttelemaan, eikun vaan paikalleen ja auto tulille. Tulpat oli muuten Boschilaiset, nyt on ngk:oot paikallaan ja ongelma ei läheskään niin paha enää.
Comment
Comment