Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 2.2 KU ja T4 portterin 2461cm3 bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 2.2 KU ja T4 portterin 2461cm3 bensa

    Otsikon mukainen 'epäpyhä-allianssi' ollut mietteissä.. eli KU:n yläkerta ja pitkäiskuinen (81x95.5) korkealohkoinen alakerta.
    Onko tiedossa onko tuollainen ristisiitos mahdollinen?
    Viimeksi muokannut jyri.h; 30.11.2013, 21:41. Perustelu: Otsikon selvennys

    #2
    Miksei, pienin muutoksin, jos kerran 20v kannenkin saa 10v dieselin lohkon päälle sovitettua.

    Comment


    • #3
      T4:sistahan löytyy valmiina 2,5L 10v bensamoottoria

      Comment


      • #4
        Portterissa on motronic ja erilaiset imukanavat ainakin googlesta löytyvien kuvien perusteella. Haluan säilyttää alkuperäisen k-jetin ja konehuoneen ulkonäön joten KU:n/vastaavan kansi pitäisi säilyttää.

        Mitä nuo arto s mainitsemat pienet muutokset ovat?

        Comment


        • #5
          Tutulla oli 90:ssä 2,5 litrainen Volkkarin alakerta ja Audin 10V kansi päällä vähän paranneltuna. Jäi sellainen mielikuva, että oli dieselin alakerta. Sen muistan, että oli Mitsun jakohihna ja jonkun aikaa sopivaa hihnaa etsi, että ei se vissiin ihan suoraan Volkkari/Audin osilla kasaantunut.

          Comment


            #6
            2.5 bensassa on erilainen kansi kuin missään muussa. Kanavat ovat korkeat (NG/AAR tyyli). Jakaja on nokka-akselin päässä (v8/16v-tyyli). Nokkapyörä on kartiolla. Nokka-akseli on pakettiautoon tehty = onneton. Jakopään saa rakennettua 2.5b osilla, jos yhdistää 2 nokkapyörästä olennaiset osat.

            Samat hommat pätevät kuin 20v hattuja dieselin lohkoihin asetellessa eli lohkosta on yhtä nurkkaa täytettävä ja M12 kansipultit on huomioitava.

            2.5b puuttuu öljytykit mäntien alta. TDI-koneista puolestaan puuttuu kampiakselin anturien paikat ja nakuanturien paikat, joten jotain puuhaa on varmaan tiedossa.

            2.5b on ainakin 2 konekoodilla ja eri puristuksilla, AAF matalapuristeinen ja ACU korkeapuristeinen. Vehkeissä on dieseleiden kiertokanget ja näin ollen myös ylijäreät ja painavat männäntapit.

            Comment


            • #7
              Kiitokset Porkkikselle :)
              Eli 2.5b on eri hammaskuviolla oleva hihna ja pyörät kuin muissa bensavitosissa.
              Konekorvakoiden paikat löytynevät oikeista paikoista ja käyttölaitteiden hihnapyörät menevät ristiin?

              Comment


              • #8
                Kappas, mutuna ollut käsitykseni syl.mitoista olikin väärä, näköjään normi 81 porauksellahan tuo on.. ajatus oli siis tehdä tuo moottorikombinaatio juuri tuollaisesta 2461cm3 bensakoneesta, ei siis dieselistä kuten aloitusviestistäni saaattaa ymmärtää. Nokka ja kansi sytkäpalikoineen KU:sta luonnollisesti.

                Onko bensa-2.5:ssa myös 12mm kannenpultit kuten dieseleissä? Entä lämppärille menevä letkun lähtö, onko lohkossa kuten 2.2 KU:ssa?

                Comment


                • #9
                  81 porauksella on juu... Itsellä myös tuollainen bensalohko tulossa työn alle ja kansi pultit on tossakin 12mm. Kaikissa lötköissä tieten tuolla lohkon takaosassa tuo lähtö ? Ummessa oli tuossa ransun lohkossa se paikka mutta saahan siiihen koneistettua sen.

                  Comment

                  Working...
                  X