[COLOR=black]Turvaudun ensimmäistä kertaa teidän palstalaisten apuun, kun näyttää, että täällä osaamista löytyy. Löytyyköhän tähän "audi-vaivaan"?[/COLOR]
[COLOR=black]Vaihdatin eilen A6:eeni (TDI -05, 200tkm) öljypumpun kuusiotapin, kun kuulin, että kyseinen osa on kyseisen auton heikko kohta näillä kilometreillä. Tappi oli vielä suht ok, vaikka pientä kulmien pyöristymistä olikin havaittavissa. Mekaanikon mielipide oli, että tapin voi vaihtaa toisin päin eikä uutta tarvita ja näin tehtiin. Toivottavasti oli ok ratkaisu...[/COLOR]
[COLOR=black]Autoa kotiin hakiessani huomasin kuitenkin sen ravistavan paljon. Vedon ollessa päällä tätä ei huomannut, mutta kytkin pohjassa ajaessa ja vapaalla tämän huomasi sekä paikallaan seistessä. Moottorin käyntiääni kuulosti kuitenkin normaalilta.[/COLOR]
[COLOR=black]Tietäisikö joku, mistä tämä voisi johtua? [/COLOR]
[COLOR=black]Yksi erikoisuus jonka vielä huomasin oli moottoriöljymäärän nousu. Olin juuri vaihdattanut öljyt ennen tätä huoltoa, joten pyysin laittamaan samat öljyt takaisin moottoriin. Öljythän piti siis laskea pois öljypohjan irroittamisen vuoksi. Nyt öljyn pinta tikussa on 2 cm korkeammalla kuin ennen kuusiotapin vaihtoa. Voi olla, että autoon on vain lisätty öljyä vaihdon yhteydessä, mutta joka tapauksessa tällaisen huomioin.[/COLOR]
[COLOR=black]Vaihdatin eilen A6:eeni (TDI -05, 200tkm) öljypumpun kuusiotapin, kun kuulin, että kyseinen osa on kyseisen auton heikko kohta näillä kilometreillä. Tappi oli vielä suht ok, vaikka pientä kulmien pyöristymistä olikin havaittavissa. Mekaanikon mielipide oli, että tapin voi vaihtaa toisin päin eikä uutta tarvita ja näin tehtiin. Toivottavasti oli ok ratkaisu...[/COLOR]
[COLOR=black]Autoa kotiin hakiessani huomasin kuitenkin sen ravistavan paljon. Vedon ollessa päällä tätä ei huomannut, mutta kytkin pohjassa ajaessa ja vapaalla tämän huomasi sekä paikallaan seistessä. Moottorin käyntiääni kuulosti kuitenkin normaalilta.[/COLOR]
[COLOR=black]Tietäisikö joku, mistä tämä voisi johtua? [/COLOR]
[COLOR=black]Yksi erikoisuus jonka vielä huomasin oli moottoriöljymäärän nousu. Olin juuri vaihdattanut öljyt ennen tätä huoltoa, joten pyysin laittamaan samat öljyt takaisin moottoriin. Öljythän piti siis laskea pois öljypohjan irroittamisen vuoksi. Nyt öljyn pinta tikussa on 2 cm korkeammalla kuin ennen kuusiotapin vaihtoa. Voi olla, että autoon on vain lisätty öljyä vaihdon yhteydessä, mutta joka tapauksessa tällaisen huomioin.[/COLOR]
Comment