Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 8L -02 jäähdytysnesteen lämpömittari temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 8L -02 jäähdytysnesteen lämpömittari temppuilee

    Kävin tänään katsastuksessa ja ei meinannut mennä päästöistä läpi, kunnes yhtäkkiä alkoi jäähdytysnesteen lämpötila nousta mittarin mukaan. Heti kun lämpötila asettui mittariston mukaan 90 asteeseen, päästöt olivat kohdallaan. Kone oli kyllä lämmennyt etukäteen.

    Aikaisempienkin kokemusten perusteella lämpömittari saattaa näyttää kesken ajon välillä normaalia ja välillä ei nouse ollenkaan, tai tipahtaa äkisti jo noustuaan 90 asteeseen.

    Vagcomilla lämpötila näyttää ~90 astetta, vaikka mittaristossa näyttää ettei lämmöt ole nousseet. Ohjaamoon tuleva ilma on myös lämmintä, joten todellisuudessa lämpötila on normaali, eikä ainakaan termostaatissa vaikuttaisi olevan vikaa. Mitään vikakoodeja ei myöskään ole ilmennyt.


    Vaikuttaisi kosketushäiriöltä, onko ehdotuksia missä vika voisi olla?

    #2
    Anturista kannattaa aloittaa.

    Comment


    • #3
      Voiko Vagcom näyttää lämpötilan oikein, jos vika on anturissa?

      Comment


      • #4
        Yks anturi taitaa olla siinä muovihaarassa letkujen keskellä. Jos se on tarvike anturi niin voi tehdä kyllä mitä vaan. Eikös näissä ole myös paljon mittarivikoja? Sekin voi selittää osaltaan vikaa, pikkumittareita on vaihdettu moneen vastaavaan mittariin. Amalin osaa ainakin auttaa sen mittarin kanssa jos vika on siinä. Siulla taitaa olla VDO mittari eikä jaeger mutta molemmissa oli samat pikkumittarit.

        Comment


          #5
          Ei ole samat pikkumittarit VDO:ssa ja Jaegerissa.

          S3 on aika varmasti VDO, joten en mittaristosta lähtisi vikaa etsimään, varsinkin jos se vaikuttaa päästöihin.

          Anturivikaa veikkaisin.
          Katoitko lämmöt sekä mittariston measuring blokeista sekä moottorin puolelta?

          Comment


          • #6
            Käytössä ei ole kuin VCDS-lite, jolla katsoin lämmöt measuring blokeista. Tuolla versiolla ei taida muita lämpöjä nähdä.

            Comment


              #7
              Siis otat yhteyden ekaks moottoriin ja katot measuring blokeista lämmöt.
              Sit otat yhteyttä mittaristoon ja katot measuring blokeista lämmöt.
              Näyttääkö samaa?

              Comment


              • #8
                Moottorilta olin katsonut siis aiemmin.. Mikäli mittariston lämpötila on instruments-osiossa oleva lämpötila (jossa näkyy mm. kellonaika ja mittarilukema) näytti se 30 astetta, samalla kun moottorilta otettu lämpötila näytti 77 astetta ja nousi tasaisesti -> 90

                Comment


                  #9
                  EIköhän se oo anturivika.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos avusta, selvittelen lähipäivinä!

                    Comment


                      #11
                      hmm, mulla temppuilee toi a4 vähän samanlailla. Mittari ei normaalisti nouse koskaan ajossa yli 70c mutta sisälle puhaltaa kyllä kuumaa.

                      Nesteet vaihdoin kun keula oli irti ja ilmatessa ei mittari nouse yli 70c normaalikäytöllä edes tallissa käyttäessä. Samaan aikaan laitoin digitaalisen lämpömittarin paisuntasäiliöön nesteen lämpötilaa mittaamaan. Vasta kun piti kierroksia 5 min n. 4000rpm niin alkoi lämpötila nousemaan normaaliin myös paisuntasäiliössä. Ja kappas, sen jälkeen kun lämmöt nousi digimittarin mukaan yli 80c niin myös auton oma mittari näytti 90ast.
                      Eli termostaatti kuitenkin hiukan jumissa ?
                      edit. toki anturi on alle 15e ja "hiukan helpompi" vaihtaa niin mä vaihtaisin sen ensin.

                      Comment


                        #12
                        Sulla A4:ssa termarivika.

                        Comment

                        Working...
                        X