Onko mitään käryä tälläisestä? Kuin yöstä tapahtui jotain kummaa koneessa, moottori alkoi tärrää pirusti ja kaikki tehot katosivat. Tasakaasulla pystyi juuri ajamaan kun jos painoi lisää kaasua niin aljoi tärrään vaan enemmän mutta ei kiihtynyt. Hetken ajan pumppailun jälkeen tämä kuitenki loppui. Sama setti tapahtui toistamiseen kymmenen kilometrin kuluttua. Aika hämärää juttua taas. En tiiä onko tällä jotain yhteistä siihen säksätykseen. (Säksättävä ääni AEB-motista)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 alkoi täristää (AEB moottori)
Collapse
X
-
Helvetti kun ikinä ei ole auto käynyt kolmella niin en osaa näppituntumalta sanoa. Mutta autossa on ollut myös semmosta että välillä sytytys pätkii tyhjäkäynnillä. Jotain siihen viittaavaa kuitenkin on. Haen uudet tulpat tänään (ne ngk:n platinat) ja kirjoittelen uudestaan jos ei toivu auto sillä.
Comment
-
Jes! Ongelma ratkesi. Tässä myös muistutus muille että vaihtakaahan tulpat säännöllisesti ;) Samalla katosi myös toisen threadin säksätys. Vika oli täysin tulpan aiheuttama ja ymmärrätte varmaan:
http://postimg.org/image/ocqad3qmp/
Comment
-
Mutta tulppien vaihdon jälkeen toimi jonkun aikaa normaalisti. Voiko nuo tehdä sen että välillä toimii ja välillä ei? Yksi varapuola olisi kyllä itsellä. Onko sytkän vahvistimeen mitään keinoa todeta toimivuus.
EDIT. Unohdin sanoa että nyt kun auton lyö käyntiin kuuluu voimakas kalina (kalikalikalikalikali jne...). mutta tuota ääntä ei tule kun pyörittää pelkkää konetta, vasta kun se lähtee käymään (nappasin sytytyksen vahvistimen johdon irti).Viimeksi muokannut Tonsa92; 22.11.2013, 20:43.
Comment
-
Noh, tässä ääninäyte, jälleen pimeässä otin että kuvaa ei oikeastaan ole. Alussa pelkkää starttausta (sytytyksen vahvistin irti, ei kolinaa.) 0:12 starttaus normaalisti. Mmmm mikä saundi :X
kalakalakala
Comment
-
En tiedä millainen kiristin aeb:ssä on mutta ostin kerran uudempaan 1.8t:hen tarvikeliikkeestä uuden moniurahihnan joka osottautui hieman liian pitkäksi niin kiristin kyllä piti melkoisen mekkalan kun pääsi lyömään ääriasentoonsa välillä.
edit: Toki jos tuo ääni vasta nyt noin pahana ilmeni niin ei taida tuosta hihnasta johtua.
Comment
-
tuosta voi parilta videolta kuulostella niitä rikkinäisiä kietokangen laakereita.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=125146
Comment
-
Lisää juttua. Uuden nostimen kanssa tuli ilmi että nakuttaa vielä, mutta hetken käyttelynkään jälkeen ei nostin muutu yhtä kivikovaksi kuin kaikki muut. Olisiko siis kyseessä öljynkiertohäiriö? Myös öp-mittari näyttää tyhjäkäynnillä 6 bar.
EDIT. En sitten tiedä mitenkä tuohon paska tuuning mittariin voi luottaa (ei vissii mitenkää), mutta kasauksen yhteydessä nostimeen laitettiin jonkin verran öljyä. Lyötiin käymään, toimi muutaman sekunnin ja alkoi taas nakuttamaan. Onkohan öljykanavaan jonkin sortin orava päässyt...Viimeksi muokannut Tonsa92; 7.12.2013, 09:28.
Comment
-
Kuulin tuossa Viialan Audi korjaamon mieheltä että AEB on aika ahdas kone venttiilien ja mäntien osalta jolloin mielessäni alkoi jylläämään tämmöinen teoria. Onko mahdollista?
Vanha venynyt jakohihna = Jako valmiiksi "pielessä"
Uusi hihna entisen hihnan mukaan
-> Uusi hihna venyy ja jako menee entistä enemmän pieleen.
Pielessä oleva jako saa venttiilin osumaan mäntään
-> Kieroon mennyt venttiili painaa nostimen vinoon jolloin se
leikkaa kiinni.
Comment
-
Miksi se jako menisi vielä enemmän pieleen uudella hihnalla? Jos se on tehty hampaat merkkaamalla, niin jos hihna venyy, se venyy samalla tavalla kuin vanha.
Ei se vinossa oleva venttiili saa venttiilinnostinta jumiin. Miten se saisi painettua nostinta vinoon, kun venttiilinohjuri on siellä pitämässä venttiilin suorassa?
Comment
-
Teorian idea oli se, että ei hampaita merkkaamalla, vaan siten että pyörät ovat samassa asennossa kuin vanhallakin hihnalla. Ei tosin tietoa tekotavasta koska en ollut paikan päällä katsomassa vaihtoa. Mutta tiedä sitten tuosta nostimen kiinnileikkauksesta. Täytyypä kumminkin pistää venttiilit tarkastukseen.
EDIT. Onko venttiilin ohjuri tarpeeksi järeä suoristamaan mutkalla olevan venttiiliin? Itsellä ei mitään kokemusta auton sydämestä.Viimeksi muokannut Tonsa92; 16.12.2013, 17:05.
Comment
-
Jos hakkais mäntään niin ei varmastikkaan enää kävis.
En äkkisistään usko että ohjuri jaksaisi oikasta venan, eiköhän halkea ennemmin.
E: Jos nostin menee kivikovaksi niin sehän tarkoittaa sitä jotta öljynpaine on liian kova, eli yks mitä vois kokeilla, tyhjentää kaikki nostimet öljystä ja laittaa takasin. Ja yleensäkin, onhan ne muut tyhjennetty kun yksi on vaihdettu? Jos ei niin jää kantamaan. Samalla varmistuu myös jako.
Omasta mielestä oireet vaikuttaa jotta nostin/met olisivat jumissa, ääntä en kylläkään saa kuunneltua.
Comment
-
Venttiilit OK. En ny halua juhlia liian aikaisin mutta vika taisi löytyä. Se tulpan osa oli vieläkin siellä männän ja kannen välissä, todennäköisesti tuosta tuli se ääni. Oli vähän kairaillut kanteen merkkiä mutta ei mitään vakavaa.
EDIT. Tuo nostimien tyhjennys kuullostaa hyvältä. Otetaan sekin työn alle. Kiertokankien laakerit OK, mutta vaihdetaan samalla jos löytyy suomesta sopuhintaan.Viimeksi muokannut Tonsa92; 17.12.2013, 20:36.
Comment
-
Pala on pois jo kun kone on osina :D Huomenna tulee kaikki osat ja sitten kun saadaan vielä nippuun niin ilmoittelen korjaantuko asia
EDIT. Ja tosiaan pisteet Toijalan Osasille. Tänään tilasin veivien laakerit, huomenna haettavissa
Ja Pykiz, koko kone tsekattu nyt läpi, männät ja kaikki. OK. Veivien laakerit meni nyt vaihtoon halvan hinnan ja sen takia että vähän on alkanu karvan alta 300tkm ajetussa kulumaan :D Öljypumppukin uusittiin mielenrauhan vuoksiViimeksi muokannut Tonsa92; 18.12.2013, 19:59.
Comment
-
Onko kellään hereillä olevalla käryä mistä saattaisi lauantaina saada kiertokangen pulttia? Autodataa tsekkailessa huomattiin, että näissäkin on venyvät pultit.
Polte on kova saada auto tielle :D
EDIT. Vai onko ongelmaa kasata vanhoilla pulteilla kanget?Viimeksi muokannut Tonsa92; 21.12.2013, 09:36.
Comment
Comment