Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 alkoi täristää (AEB moottori)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 alkoi täristää (AEB moottori)

    Onko mitään käryä tälläisestä? Kuin yöstä tapahtui jotain kummaa koneessa, moottori alkoi tärrää pirusti ja kaikki tehot katosivat. Tasakaasulla pystyi juuri ajamaan kun jos painoi lisää kaasua niin aljoi tärrään vaan enemmän mutta ei kiihtynyt. Hetken ajan pumppailun jälkeen tämä kuitenki loppui. Sama setti tapahtui toistamiseen kymmenen kilometrin kuluttua. Aika hämärää juttua taas. En tiiä onko tällä jotain yhteistä siihen säksätykseen. (Säksättävä ääni AEB-motista)

    #2
    Kävikö kaikilla pytyillä? Puolat tai sytkävahvistin jos temppuilee niin voi olla ettei kaikki pytyt ole pelissä.

    Comment


    • #3
      Helvetti kun ikinä ei ole auto käynyt kolmella niin en osaa näppituntumalta sanoa. Mutta autossa on ollut myös semmosta että välillä sytytys pätkii tyhjäkäynnillä. Jotain siihen viittaavaa kuitenkin on. Haen uudet tulpat tänään (ne ngk:n platinat) ja kirjoittelen uudestaan jos ei toivu auto sillä.
      Viimeksi muokannut Tonsa92; 22.11.2013, 07:23. Perustelu: kirjoitusvirheitä ja paljon

      Comment


      • #4
        Jes! Ongelma ratkesi. Tässä myös muistutus muille että vaihtakaahan tulpat säännöllisesti ;) Samalla katosi myös toisen threadin säksätys. Vika oli täysin tulpan aiheuttama ja ymmärrätte varmaan:

        http://postimg.org/image/ocqad3qmp/

        Comment


        • #5
          Oivoi, toivottavasti ei vaan kadonnut pää hajota jatkossa mitään! Itsellä kävi aikoinaan mopolla samoin ja silloin tuo irronnut osa onneksi päätyi putkeen :D

          Comment


          • #6
            Noniin, eipä juhlitakkaan :D Nyt auto jätti tielle, samoin oirein. Todennäkösesti joku sähkö tai bensa vika? Pääsin pihasta 200 metriä nii sitten alkoi käymään kolmella ja hyyty.

            EDIT: Ei vikakoodeja
            Viimeksi muokannut Tonsa92; 22.11.2013, 18:03.

            Comment


              #7
              Puolista eikä sytkävahvarista tule vikakoodia.

              Comment


              • #8
                Mutta tulppien vaihdon jälkeen toimi jonkun aikaa normaalisti. Voiko nuo tehdä sen että välillä toimii ja välillä ei? Yksi varapuola olisi kyllä itsellä. Onko sytkän vahvistimeen mitään keinoa todeta toimivuus.

                EDIT. Unohdin sanoa että nyt kun auton lyö käyntiin kuuluu voimakas kalina (kalikalikalikalikali jne...). mutta tuota ääntä ei tule kun pyörittää pelkkää konetta, vasta kun se lähtee käymään (nappasin sytytyksen vahvistimen johdon irti).
                Viimeksi muokannut Tonsa92; 22.11.2013, 20:43.

                Comment


                • #9
                  Noh, tässä ääninäyte, jälleen pimeässä otin että kuvaa ei oikeastaan ole. Alussa pelkkää starttausta (sytytyksen vahvistin irti, ei kolinaa.) 0:12 starttaus normaalisti. Mmmm mikä saundi :X

                  kalakalakala

                  Comment


                    #10
                    Kiertokangen laakeri sökö? Ei tuo ainakaan mikään sytkävian ääni ole.

                    Comment


                    • #11
                      En tiedä millainen kiristin aeb:ssä on mutta ostin kerran uudempaan 1.8t:hen tarvikeliikkeestä uuden moniurahihnan joka osottautui hieman liian pitkäksi niin kiristin kyllä piti melkoisen mekkalan kun pääsi lyömään ääriasentoonsa välillä.

                      edit: Toki jos tuo ääni vasta nyt noin pahana ilmeni niin ei taida tuosta hihnasta johtua.

                      Comment


                      • #12
                        Joo, eilen tulppien vaihdon jälkeen kun alkoi käymään kolmella, tuo ääni tuli vähän ajan päästä

                        EDIT. Onse kumma jos tuo motti ei kestä kolmella ajoa 200 metriä kun serkku ajeli vanhalla foortin orionilla kolmella koko kesän :D
                        Viimeksi muokannut Tonsa92; 23.11.2013, 09:32.

                        Comment


                        • #13
                          tuosta voi parilta videolta kuulostella niitä rikkinäisiä kietokangen laakereita.

                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=125146

                          Comment


                            #14
                            On minullakin tulppia ja puolia joskus pimentynyt mutta laakerit on ehjänä. Joten jostain muualta se laakeririkon syy löytyy kuin tulpasta.

                            Comment


                            • #15
                              Vika löytyi nyt. Yksi nostajista oli kuulemma "leikannut" kiinni. Onneksi ei ollut alakerrassa se vika :D

                              Comment


                              • #16
                                Lisää juttua. Uuden nostimen kanssa tuli ilmi että nakuttaa vielä, mutta hetken käyttelynkään jälkeen ei nostin muutu yhtä kivikovaksi kuin kaikki muut. Olisiko siis kyseessä öljynkiertohäiriö? Myös öp-mittari näyttää tyhjäkäynnillä 6 bar.

                                EDIT. En sitten tiedä mitenkä tuohon paska tuuning mittariin voi luottaa (ei vissii mitenkää), mutta kasauksen yhteydessä nostimeen laitettiin jonkin verran öljyä. Lyötiin käymään, toimi muutaman sekunnin ja alkoi taas nakuttamaan. Onkohan öljykanavaan jonkin sortin orava päässyt...
                                Viimeksi muokannut Tonsa92; 7.12.2013, 09:28.

                                Comment


                                • #17
                                  Kuulin tuossa Viialan Audi korjaamon mieheltä että AEB on aika ahdas kone venttiilien ja mäntien osalta jolloin mielessäni alkoi jylläämään tämmöinen teoria. Onko mahdollista?

                                  Vanha venynyt jakohihna = Jako valmiiksi "pielessä"

                                  Uusi hihna entisen hihnan mukaan
                                  -> Uusi hihna venyy ja jako menee entistä enemmän pieleen.

                                  Pielessä oleva jako saa venttiilin osumaan mäntään
                                  -> Kieroon mennyt venttiili painaa nostimen vinoon jolloin se
                                  leikkaa kiinni.

                                  Comment


                                    #18
                                    Miksi se jako menisi vielä enemmän pieleen uudella hihnalla? Jos se on tehty hampaat merkkaamalla, niin jos hihna venyy, se venyy samalla tavalla kuin vanha.

                                    Ei se vinossa oleva venttiili saa venttiilinnostinta jumiin. Miten se saisi painettua nostinta vinoon, kun venttiilinohjuri on siellä pitämässä venttiilin suorassa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Teorian idea oli se, että ei hampaita merkkaamalla, vaan siten että pyörät ovat samassa asennossa kuin vanhallakin hihnalla. Ei tosin tietoa tekotavasta koska en ollut paikan päällä katsomassa vaihtoa. Mutta tiedä sitten tuosta nostimen kiinnileikkauksesta. Täytyypä kumminkin pistää venttiilit tarkastukseen.

                                      EDIT. Onko venttiilin ohjuri tarpeeksi järeä suoristamaan mutkalla olevan venttiiliin? Itsellä ei mitään kokemusta auton sydämestä.
                                      Viimeksi muokannut Tonsa92; 16.12.2013, 17:05.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos hakkais mäntään niin ei varmastikkaan enää kävis.
                                        En äkkisistään usko että ohjuri jaksaisi oikasta venan, eiköhän halkea ennemmin.

                                        E: Jos nostin menee kivikovaksi niin sehän tarkoittaa sitä jotta öljynpaine on liian kova, eli yks mitä vois kokeilla, tyhjentää kaikki nostimet öljystä ja laittaa takasin. Ja yleensäkin, onhan ne muut tyhjennetty kun yksi on vaihdettu? Jos ei niin jää kantamaan. Samalla varmistuu myös jako.
                                        Omasta mielestä oireet vaikuttaa jotta nostin/met olisivat jumissa, ääntä en kylläkään saa kuunneltua.
                                        Viimeksi muokannut pykiz; 16.12.2013, 21:38. Perustelu: Muutettu koko teksti

                                        Comment


                                          #21
                                          Ei se venttiili sieltä ohjurin sisältä taivu. Jos vena menee varresta mutkalle, niin se ei mene vääntyneestä kohdasta ohjuriin sisälle, vaan jää kantamaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Venttiilit OK. En ny halua juhlia liian aikaisin mutta vika taisi löytyä. Se tulpan osa oli vieläkin siellä männän ja kannen välissä, todennäköisesti tuosta tuli se ääni. Oli vähän kairaillut kanteen merkkiä mutta ei mitään vakavaa.

                                            EDIT. Tuo nostimien tyhjennys kuullostaa hyvältä. Otetaan sekin työn alle. Kiertokankien laakerit OK, mutta vaihdetaan samalla jos löytyy suomesta sopuhintaan.
                                            Viimeksi muokannut Tonsa92; 17.12.2013, 20:36.

                                            Comment


                                              #23
                                              Eihän niissä kankien laakereissa ole mitään erikoista, varmasti löytyy joka varaosakaupasta. Eikä ole kalliita.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Motonetistä nyt ei osunut silmään kun vain 1.9:n laakereita, mutta kysäsen huomenna osasilta ja viialan audihuollolta

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Laakeriliikkeeistäkin saa aika hyvin liukulaakereitakin. Kampuran laakerit ja vaikka männänrenkaatkin jos saa hyvällä hinnalla. Kaikki vaan uusiks kun joutuu purkamaan. Voi sitten hyvillä mielin ajella "uudella" koneella.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Periaatteessa jos olisi ollut teräsmiehen röntgenkatse, niin tästä oltaisi selvitty nostimen vaihtolla ja magneetilla joka piisaa palotilaan asti :D Jälkiviisautta...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Voihan vieläki kaivaa magneetilla sen palan, mutta kannattaako semmosenaan jättää. Toivoa sopii ettei ole venttiilin istukan välissä pyöriny.

                                                      Se on se paras viisaus :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pala on pois jo kun kone on osina :D Huomenna tulee kaikki osat ja sitten kun saadaan vielä nippuun niin ilmoittelen korjaantuko asia

                                                        EDIT. Ja tosiaan pisteet Toijalan Osasille. Tänään tilasin veivien laakerit, huomenna haettavissa

                                                        Ja Pykiz, koko kone tsekattu nyt läpi, männät ja kaikki. OK. Veivien laakerit meni nyt vaihtoon halvan hinnan ja sen takia että vähän on alkanu karvan alta 300tkm ajetussa kulumaan :D Öljypumppukin uusittiin mielenrauhan vuoksi
                                                        Viimeksi muokannut Tonsa92; 18.12.2013, 19:59.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko kellään hereillä olevalla käryä mistä saattaisi lauantaina saada kiertokangen pulttia? Autodataa tsekkailessa huomattiin, että näissäkin on venyvät pultit.
                                                          Polte on kova saada auto tielle :D

                                                          EDIT. Vai onko ongelmaa kasata vanhoilla pulteilla kanget?
                                                          Viimeksi muokannut Tonsa92; 21.12.2013, 09:36.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            On joskus tullu kasattua ja kiinni ovat pysyneet, en tietenkään suosittele.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X