Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic, turbiiniko rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiptronic, turbiiniko rikki?

    Miten rikkonaisen turbiinin pitäisi oireilla? Kierrosten humpata ajon aikana?

    Ongelmana on ollut välillä terävät vaihteiden kytkeytymiset, sekä noussut kulutus.

    Nyt kun sain VCDS:n toimimaan ja katselin sieltä vaihdelaatikon tietoja ajon aikana, niin pienemmällä nopeudella näytti lukon olevan auki, sit kiihdyttäessä luki "torq.conv.reg" mutta missään vaiheessa ei lukenut "TC closed".

    Mitä tuo "torq.conv.reg" tarkoittaa?

    Lukkoon sen pitäisi kuitenkin mennä?

    Vikakoodina antaa seuraavan:

    17125 - Torque Converter Clutch
    P0741 - 35-00 - Stuck OFF / No Power being transferred


    Jostain luin, että tuo sama vikakoodi voisi viitata anturisuuttimeen vikaan, mutta sitä mittailin ja se antoi 121ohmin lukemat. Käsittääkseni ok, koska lukeman pitää kait olla välillä 90-120ohmia.

    Pitääkö alkaa turbiiniremonttia suunnittelemaan?

    #2
    Saattaa johtua tuo vika myös proposolenoidista joka tuota muuntimen lukon kytkintä käyttää, solenoidi on n41 eli keskimmäinen solenoidi kolmesta proportionaali solenoidista. Itse solenoidi ei välttämättä ole risa vaan on jumissa lian takia tai jonkin muun, mutta lähes mahdoton löytää roskaa tuon sisästä vaikka kuinka putsaa niin mitään takuuta ei ole onko toiminnassa ja joka kerta kun sitä rassaa niin öljyt pois vaihteistosta ja uudet sisään että voi kokeilla, eli hieman työläshän tuo on. kokeilla voi vaihtamalla keskenään noiden solenoidien järjestystä niin vika pitäisi siirtyä muualle jos syy on solenoidissa (näin itse menettelisin niin säästyy turhalta arvailulta ja jos vika ei ole sollessa niin sitä voi tuon jälkeen lähtä miettimään eteenpäin).

    Comment


    • #3
      Näkeekös tuon solenoidin toimintaa VCDS:n kautta?
      Muistelisin, että siellä jokin sellainenkin ikkuna oli kun valikkoja selailin läpi..

      Comment


        #4
        Kyllä sen toimintaa voi katsella muttei auta sikäli mitään, koska TCM ei tunnista tuollaista vikaa, ainoastaan sähköinen vika ilmenee. Tuo vikakoodi on TCM.mälle tietenkin jo valmiiksi opetettu asia, eli minkä asioiden funktiona tuo tulee, eli syitä voi olla useita eikä niitä pysty jäljittämään VCDS.sällä jos ovat hydraulisen paineen puuttumisesta johtuvia vikoja koska tuo loota ei sisällä ainuttakaan öljyn paine anturia. Tässä tapauksessa syy ei silti todennäköisesti ole muuntimessa, nuo tuppaa hajoamaan staattorin osalta jo paljon ennen muuntimenlukon kytkintä. Voin lainata tuon solenoidin kokeilua varten, jos vika on siinä niin ei tarvii uutta ostaa vain testaamista varten ja ei tarvi kolmea kertaa roplata jos on vika solenoidissa. Mutta lainaus asiasta jatkot sitten yv.nä.

        Comment

        Working...
        X