Potilaana pojan 00-mallinen A3 1.9 TDI AGR.
Vaihdelaatikko oli irti, kun vaihdettiin kiinteä vauhtis ja uusi kytkinasetelma ja uusi painelaakeri.
Kasattiin ja kun moottoria pyöritti käsin, kuului ylimääräinen ääni joka katosi, kun kytkimen työsylinterin vielä puuttuessa pikkusen sormella liikautti kytkimen vipua kauemmaksi. Tämä sitten jo unhoittui, kun projekti venyi ja tehtiin muutakin remppaa.
Nyt ilmeisesti sama ilmiö vaivaa kytkinsylinteri (uusi, tarvike) asennettunakin kun kone käy. Kytkin ylhäällä kuuluu kytkinkopasta voimakas rahinaa, joka vaimenee heti kun kytkinpoljinta painaa vähänkin.
Ikäänkuin sieltä puuttuisi kytkinvivun palautusjousi? En vaan räjäytyskuvista oikein ymmärrä mikä on palautusjousi vai onko siellä sellaista.
Jos ääni tulisi laatikon puolelta, se ei kai loppuisi heti kun kytkintä painaa kevyesti?
Kytkin toimii kyllä muuten ok.
Nimimerkki missä meni taas pieleen?
Vaihdelaatikko oli irti, kun vaihdettiin kiinteä vauhtis ja uusi kytkinasetelma ja uusi painelaakeri.
Kasattiin ja kun moottoria pyöritti käsin, kuului ylimääräinen ääni joka katosi, kun kytkimen työsylinterin vielä puuttuessa pikkusen sormella liikautti kytkimen vipua kauemmaksi. Tämä sitten jo unhoittui, kun projekti venyi ja tehtiin muutakin remppaa.
Nyt ilmeisesti sama ilmiö vaivaa kytkinsylinteri (uusi, tarvike) asennettunakin kun kone käy. Kytkin ylhäällä kuuluu kytkinkopasta voimakas rahinaa, joka vaimenee heti kun kytkinpoljinta painaa vähänkin.
Ikäänkuin sieltä puuttuisi kytkinvivun palautusjousi? En vaan räjäytyskuvista oikein ymmärrä mikä on palautusjousi vai onko siellä sellaista.
Jos ääni tulisi laatikon puolelta, se ei kai loppuisi heti kun kytkintä painaa kevyesti?
Kytkin toimii kyllä muuten ok.
Nimimerkki missä meni taas pieleen?
Comment