Eli siis omasta askista on ollut "alusta asti" kakkosen synkat ihan kuolleet. Pykälä ei mene alaspäin vaihdettaessa silmään yli 60km/h:ssa. Tuuttaa vain ns varattua. Aika hyvin tuolla on pärjännyt, mitä nyt Jurvassa oli vähän kikkailemista :)
Ongelma on nyt se, että en osaa päättää miten hoitaisin autoon ehjän askin.
Pointteja
- auto ei saa seisoa pitkään eli nykyisen purkaminen ja korjaus poissuljettu
- kuusivaihteisuudessa ei itselleni lisäarvoa, ehkä pippelinpidennystä, mutta ei muuta
- en ole kuusivaihteista ajanut, joten mielipide voisi kokeilun jälkeen muuttua
- saisi olla kestävämpi, mutta ei pakollista. Ei toistaiseksi tulossa niin paljon voimaa etteikö 01A kestäisi
- lyhyemmät välitykset ei ole optio, koska maantieajoa tulee aika paljon
Vaihtoehtoja on nyt seuraavia:
Kaverilta vapautuu laakerivikainen 01A (ARV) 5-vaihteinen ässän vakioaski. Tämän hinnasta varmaankin pääsen sopimukseen, mutta korjauskustannus on täysi kysymysmerkki. Plussaa siitä, että olisi ns saatavilla nykyiset vivustot jne sopisivat suoraan, koska kyseessä täysin sama laatikko
Jostakin muualta ehjä orkkisaski. Plussana kaikkein helpoin eikä kysymysmerkkejä.
urS4:n 01E-tyypin 5 vaihteinen kelpaa myös ihan hyvin. Koeajoin juuri tutun autoa, jossa moinen enkä keksinyt moitteen sijaa. Hitaaksi tuota on vähän haukuttu. Plussaa ainakin 6-v:tä halvempi hankintahinta ja parempi saatavuus. Miinusta se, että vaatii kardaanin lyhennyksen ja S2 6v vivuston. Kestääkö nämä 01E 5v askit yhtä hyvin kuin 6v?
Sitten tietysti se 01E 6V, joka ainakin kestää nykyiset ja tulevatkin tarpeet mennen tullen. Miinuksina korkea hinta, huono saatavuus, kardaanin lyhennys, vivustojen vaihto. Plussana se kestävyys. Kuudetta vaihdetta en sinällään kaipaa, koska ei ole pidempi (kuin marginaalisesti) verrattuna nykyiseen.
--
Mielipiteitä kiitos. Miten etenisitte? Raha ei sinällään ole ongelma. Kalliimpi hinta vain tarkoittaa pidempää odotusaikaa, että saa rahat kasaan.
Saa myös tarjota ko. askeja, jos löytyy nurkista.
Ongelma on nyt se, että en osaa päättää miten hoitaisin autoon ehjän askin.
Pointteja
- auto ei saa seisoa pitkään eli nykyisen purkaminen ja korjaus poissuljettu
- kuusivaihteisuudessa ei itselleni lisäarvoa, ehkä pippelinpidennystä, mutta ei muuta
- en ole kuusivaihteista ajanut, joten mielipide voisi kokeilun jälkeen muuttua
- saisi olla kestävämpi, mutta ei pakollista. Ei toistaiseksi tulossa niin paljon voimaa etteikö 01A kestäisi
- lyhyemmät välitykset ei ole optio, koska maantieajoa tulee aika paljon
Vaihtoehtoja on nyt seuraavia:
Kaverilta vapautuu laakerivikainen 01A (ARV) 5-vaihteinen ässän vakioaski. Tämän hinnasta varmaankin pääsen sopimukseen, mutta korjauskustannus on täysi kysymysmerkki. Plussaa siitä, että olisi ns saatavilla nykyiset vivustot jne sopisivat suoraan, koska kyseessä täysin sama laatikko
Jostakin muualta ehjä orkkisaski. Plussana kaikkein helpoin eikä kysymysmerkkejä.
urS4:n 01E-tyypin 5 vaihteinen kelpaa myös ihan hyvin. Koeajoin juuri tutun autoa, jossa moinen enkä keksinyt moitteen sijaa. Hitaaksi tuota on vähän haukuttu. Plussaa ainakin 6-v:tä halvempi hankintahinta ja parempi saatavuus. Miinusta se, että vaatii kardaanin lyhennyksen ja S2 6v vivuston. Kestääkö nämä 01E 5v askit yhtä hyvin kuin 6v?
Sitten tietysti se 01E 6V, joka ainakin kestää nykyiset ja tulevatkin tarpeet mennen tullen. Miinuksina korkea hinta, huono saatavuus, kardaanin lyhennys, vivustojen vaihto. Plussana se kestävyys. Kuudetta vaihdetta en sinällään kaipaa, koska ei ole pidempi (kuin marginaalisesti) verrattuna nykyiseen.
--
Mielipiteitä kiitos. Miten etenisitte? Raha ei sinällään ole ongelma. Kalliimpi hinta vain tarkoittaa pidempää odotusaikaa, että saa rahat kasaan.
Saa myös tarjota ko. askeja, jos löytyy nurkista.
Comment