Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.9 TDI vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.9 TDI vauhtipyörä

    Kyseessä on siis A4 1.9tdi (AVF) Multitronicilla, vuosimalli 2003
    Nyt olisi vuorossa tuo surullisen kuuluisan kaksoismassavauhtipyörän remppa, tuntuu sielä kolistelevan tyhjäkäynnillä.
    Onko kellään tietoa että onko vauhtipyörällä eroa manuaaliversioon kun kysessä on Multitronic? Tuolta mister-autosta ainakin kun selasin niin niissä kaikissa luki että manuaalivaihteisiin autoihin.
    Olisiko mahdollisesti kellään tarkkaa osanumeroa kertoa, millä voisin etsiä Ebaysta yms?....
    Ja vielä olisin kiitollinen vinkeistä että mistä olette tilanneet noita kaksoismassapyöriä

    #2
    Onhan tuolla vauhtipyörällä eroa, nimittäin manuaalissa on vauhtipyörä sekä automaatissa sellaista ei ole.

    Joten joku muu kolisee autossa.

    Comment


    • #3
      Tiptronicissa ei ole vauhtipyörää, mutta Multitronicissa on kaksoimassavauhtipyörä kuten manuaalissa. Sitä en tiedä onko kyseessä sama osa.

      Comment


        #4
        Etevämmät voinee vahvistaa, mutta osanro voisi olla 038 105 317 B. Erilainen kuitenkin kuin manuaalissa. Tässä esimerkiksi yksi vaihtoehto täälläkin kehutusta puljusta. Mutta varmista tosiaan vielä vaikka liikkeestä ennen kuin tilailet. :)

        Comment


          #5
          Etkan mukaan olisi AVF multitronikkiin tuo 038105317B. Uusi osanumero tuolle on 03G105317D

          Comment


          • #6
            www.topautoosat.fi
            siellä muistaakseni on myynnissä osaa , tulee noin viikossa kotio saakka
            http://www.topautoosat.fi/luk-7014197.html

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli
              mutta Multitronicissa on kaksoimassavauhtipyörä kuten manuaalissa.
              Seison korjattuna....

              Comment


              • #8
                Kiitos vastauksista ja linkeistä, täytyy vielä varmistaa tuolta topautoosista että on varmasti käypänen ko.autoon ja laittaa sitten tilaukseen.

                Kysymyksenä vielä teille asiasta enemmän tietäville että onko jotain muuta mitä kannattaa samalla vaihtaa kun laatikko on irti vai riittääkö ostoslistaan Vauhtipyörä ja ruuvisarja sekä uudet ATF öljyt?

                Comment


                • #9
                  itse tein A6 mallisessa ÖP vaihdon, jakohihnan vaihdon, kun otin koko paketin irti , lähti helpoiten etukautta koko paketti , laatikko olis irronnut takasuuntaan mut paikat on aika ahtaat ja hihna oli vaihtolistalla tulossa.
                  ÖP vuoti hieman , oli raapinut maata.
                  Jos sulla on vuotoja moottorin taka stefassa kannattais varmaan vaihtaa samalla se.

                  Comment


                  • #10
                    Jakohihna onkin just vaihdettu eli se ei ole vaihtolistalla tällä kertaa, vuotoja en ole ainakaan havainnut eikä öljyäkään katoa. Täytyy huomenna hoitaa asiaa eteenpäin esim. tuolta spareton tai topautosien kautta.
                    Onko muuten tietoa onko toi motonetissä myytävä CVT öljy ihan käypää multitronicciin, ainakin mainostivat sivuillaan olevan siihen tarkotettu ja sattumalta on motonetissä muutama satku rahaa sisällä. Kiitos niiden loistavien palautuskäytäntöjen!

                    Comment


                    • #11
                      No niin, tänään lähti Sparetolle tilaus

                      Comment


                      • #12
                        Osat tuli maanantaina perille mutta kaveria,jonka oli puhe tuo vaihtaa alkoikin jännittää niin paljon että täytyy ettiä toinen paikka. Itsellä ei ole tiloja eikä aikaa. Osaako kukaan suositella seinäjoen alueelta pajaa missä tuo kannattaisi teettää. Pariin putiikkiin soittelinkin ja n.400€ oli molemmissa kustannusarvio työlle

                        Comment


                        • #13
                          Nojoo, jatkelen tässä tätä yksinpuhelua. Nyt olis homma tuon vauhtiksen osalta suoritettuna. Nyt se sitten uuden myrkyn lykkäsi, ajelin tänään kotiin sieltä korjaamolta missä tuo vaihto tehtiin (n15km. matka) ja juuri kun pääsin kotipihaan rääkäisi ajotietokone ja coolant tuli näyttöön, katsoin paisuntasäiliöön ja näytti olevan ihan tyhjä. Kaadoin paisuntasäiliöön nestettä niin että tuli suurin piirtein minimirajan yläpuolelle ja lähdin hakemaan kaupasta lisää nestettä, kaupan pihassa sitte kaadoin taas melkein 2 litraa paisuntasäiliöön, ajelin takasin kotiin ja taas sai laittaa puoli litraa että pääsin minimiviivan yläpuolelle. Onko kellään ideoita mitä tuolla korjaamolla on laatikon irrotuksen yhteydessä jätetty irti vai mitä tossa on tapahtunut?....KO. korjaamo tietinkin on auki seuraavan kerran vasta maanantaina ja autoa tarvis pakosta viikonloppuna!

                          Comment


                          • #14
                            Äkkiseltään tulisi mieleen että kannen vesilaippaa on sohaistsu jollain laatikkoa irrottaessa.

                            Comment


                            • #15
                              Selkeshän tuo, Kannen takaosassa se lämpöanturi. Siitä oli laatikkoa irrottaessa jotenkin onnistuttu sohaisemaan se muovisokka irti ja kun ajoin auton korjaamolta kotiin niin anturi putosi kolostaan. Sielä se makasi kiltisti vaihdelaatikon päällä johtonsa varassa. Sain sen asentajan kiinni joka tuon remontin teki ja hän tuli sitten paikan päälle tuomaan uuden sokan. Vielä tietysti vähä jännittää ettei vaan ehtiny tulla mitään vaurioita kannentiivisteeseen tms. Olis kiva soppa alkaa riitelemään että kuka sen maksaa.

                              Comment

                              Working...
                              X