Esimerkiksi downpipe kiinnitkeet eivät välttämättä satu kohdalleen. Itse jouduin katkaisemaan vielä kummankin downpipen ja muokkaamaan mutkien linjauksia koska paikallaan ollessaan putket osoittivat vähän sinne tänne :) Itseltä on xs-powerin versio kinni vielä ainakin.
Minulla oli omassa tuollainen monta vuotta. Ei se hiljaisin ole, mutta ei mikään mölinäpönttökään. Ei minun mielestä kumise, olikohan kovin ääni jossain 110 km/h tienoilla, sen yli tai alle ihan kohtuullinen ääni. Sitten kun antaa happea, niin kyllähän se "laulaa" kivasti.
Putkisto on kyllä sen hintainen ettei kehtaa ruveta ite tekemään jos käyttäjä kokemukset on positiivisiä. Alkuperäinen s4 putkisto kävi 80:seen kiinnikkeitä muokkaamalla joten eiköhän tuo mene samalla tavalla.
Itse kun otin katit pois niin ääni on siinä rajoilla, että voiko sanoa kovaääniseksi. Tosiaan n.100-110km/h humisee, mutta sen alle tai päälle niin ei se ääni häiritse. Voin suositella.
Oletteko vielä käyttäneet katinkorvausputkia vai paremmat katit koko ajan kiinni?
Projektissa on tällä hetkellä 5000km ajetut tarvikekatit joita vois käyttää kerran vuodessa paikoillaan. Mutta jos laittaa 100cel metallikatit kiinni niin meneeköhän tuo päästöistä läpi, kun ovat sen verran kaukana turboista.
Ite laitoin v-band liitokset alkuperäisten kattien päihin joten helppo laittaa katsastukseen paikalleen. Katsastuksen jälkeen katit pois ja putkenpätkät väliin. :)
Kysymys muille ässän b5 omistajille kenellä on tämä eebaystä ostettu 500€ downpaipit+loppuputki.
Tässä tulin miettineeksi sitä että mitäs noi lambdat meinaa kun ei oo katteja ollenkaan? Meinaa kaiken järjen mukaan sehän pistää vikakoodeja tauluun heti, kun haistelee kaasuja tottumuksestaan katin läpi vähän enemmän?
Jos sulla olis takalambdat, niin ne vois herjata. Onhan noi seoksien säätöön osallistuvat lambdatkin normaalisti tehdasasenteisissa DP:ssa ennen katteja.
Jos profiilisi 1999 vuosi pitää paikkansa eikä ole mikään Amerikan-malli, niin sulta ei löydy takalambdoja. Eli voit huoletta vedellä ilman katteja ilman mitään vikakoodeja.
Onko kukaan sovittanut tuommoista Harrin putken näköistä kampetta tavan 2.8:iin? Downpaippien putkikoot taitaa olla hieman erit noissa? Tuota liitoskohtaa joutuisi siis hieman muokkaamaan.
Miettinyt koko putken teettämistäkin, mutta ebayssa noita tuntuis olevan melko mukavaan hintaan tarjolla ja pidemmällä tähtäimellä tuo kai toimisi varmaan sitten joskus tuon aiotun 4.2:nkin kanssa?
Onkos tuo xs-power? Kyselin joskus itsekin täällä että onko joku kokeillut vaparissa tuota, mutta ei kukaan tunnustanut. Kiinnosti omaankin moinen hankkia, mutta tein ite. Siis saman tapaisen, hieman pienemmillä putkilla ja mustasta putkesta.
Jos tuo putken teettämisen hinta nousee turhan kovaksi, niin joku tommonen tulee varmaan tilattua. Briteistä näytti löytyvän ~200 puntaan (pikkusen päälle 260 euroon) parilta eri myyjältä tuommoista catbackkia. Sitten tulee 2.8:iin tuota kokeiltua...
Ihan noin halvalla, mitä edellisessä viestissä laitoin, en putkea saanut, mutta melkein :) ja kovasti samannäköinen mitä Harrin laittamassa kuvassa.
Tuossa hiplatessa huomasin, että tuo keskiliitos on vähän semmonen, mitä voi joutua vähän muokkaamaan. Ei ole ihan jämpti, vaan hitusen väljä. Joutuukohan tuohon pienet viillot tekemään, jotta sen päällimmäisen putken saa putkisangalla tarpeeksi tiukattua putkea vasten? Miten muut tommosen putken omaavat on saaneet tuon tiiviiksi?
Tuossa on vielä hassusti tuo, että taaempi osa putkesta menee tuon etuputken sisään, eli ikään kuin vasten virtausta.
Noilla 2.8:n tehoilla ei tosiaan taida paljoa haitata :) Koko on 2x2,5" mikä on 2.8:iin vähän reilu, mutta jos se tilavuus siitä kasvais ;)
Tigillä tuo olis varmaan paras vetästä, mutta jos kuitenkin koittas "kotikonstein" ensiksi.
Halkaisija riittää kyllä swappiin catbacissa. DP:n osuus näyttäisi ratkaisevan enemmän, näin ainakin itse testattuna eli pistä 3" suoraan sinne. Toki mehukkaammat äänet on plussaa takaosassa eli toivottavasti virtaa läpi :)
Sillee että tigillä pyöräyttää saumat kiinni. Aivan turha liitos.
Noinhan se liitos lopulta meni. Kaverin firmassa hitsari vetäs putket yhteen. Bonuksena oli vielä pari saumaa tehnyt uusiksi kun oli huomannut että oli jäänyt hitsin loppuun pieni reikä :)
Nyt kun tuon saisi vielä jumpattua auton alle...
Voi tulla aika kovat pärinät ja huminat vapariin, bitin jatkeena äänet on omaan makuun just maksimissa. Vaikka liitokset on väljät ei ne ainakaan omassa putkistossa vuoda, puristuvat sen verran hyvin kasaan.
Comment