Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.8T tehoton, missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.8T tehoton, missä vika?

    Hei,


    Autona on Audi A4 (B6) 1.8T 110kW AVJ, v. 2001. Rekisteröidyllä VCDS Lite ohjelmalla saadaan seuraavat vikakoodit:


    2 Faults Found:
    16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
    P0012 - 35-10 - - - Intermittent
    16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
    P0328 - 35-10 - - - Intermittent


    Autosta puuttuu tehoja. Ohjelman mukaan turbon paineet vaihteli 1000 – 1500 mbar välillä. Onko ideoita mistä tehottomuus voisi johtua?

  • #2
    Ensinnäkin miten todettu että tehoja puuttuu -"persdynon" kalibrointi kunnossa? -kello olis jokatapauksessa parempi.
    Onko logitettu ilmamääriä täyskiihdytyksessä - huippuarvosta voi laskea suurinpiirtein tehot jakamalla 0,8:lla
    -Toi 1000-1500 on absoluuttista eli käytännön puheiden 0-0,5 bar - eli lähellä ainakin vakiokoneen (?) arvoja käydään.
    Noita ahtojakin voisi logittaa -pyydetty/toteutunut.

    Nuo vikakoodit ei taida suoraan tehoihin vaikuttaa kun ovat vielä "intermittenttejäkin" eka voi tulla nokka-akselien välisen ketjunkiristimen kulahtamisesta, toinen ilmeisesti että nakuanturilla liikaa pohjakohinaa, tähän voi ilmeisesti vaikuttaa jopa äänekäs venttiilikoneisto, laturin laakerit loppu... ilmeisesti anturin uudelleenkiristys voisi auttaa -mutta ellei sitten virheellisesti luule nakutukseksi tai ole oikeastikin nakutusta ja viivästä sytkää (logitus...) niin ei ehkä kummiskaan syynä kulkuongelmiin -omassani myös satunnaisesti molemmat koodit, mutta ei vaikutusta kulkuun.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja Kimm Näytä viesti
      16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)
      P0012 - 35-10 - - - Intermittent
      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...6/P0012/000018
      Alkuperäinen kirjoittaja ross-tech
      16396/P0012/000018 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded)

      Possible Symptoms
      Erratic Idle

      Possible Causes
      Intake Camshaft Adjuster tight/stuck
      Intake Camshaft Adjuster faulty

      Possible Solutions
      Check Intake Camshaft Adjuster
      Use Output Test, Meas. Value Blocks (MVB) & Basic Setting
      Alkuperäinen kirjoittaja Kimm Näytä viesti
      16712 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High
      P0328 - 35-10 - - - Intermittent
      http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...2/P0328/000808

      Alkuperäinen kirjoittaja ross-tech
      16712/P0328/000808 - Knock Sensor 1 (G61): Signal too High

      Possible Symptoms
      Irregular RPM
      Drivability Issues
      Loss of Power
      Engine Damage

      Possible Causes
      Knock Sensor 1 (G61) Short to Plus
      Knock Sensor 1 (G61) Open Circuit
      Knock Sensor 1 (G61) improperly torqued
      Knock Sensor 1 (G61) faulty
      Engine Control Module faulty

      Possible Solutions
      Torque Knock Sensor 1 (G61) to specifications
      Check Wiring and Connections
      Check Knock Sensor 1 (G61) and Knock Control

      Special Notes
      This feature search for unusual (spontaneous) combustion. The sensor detects unusual vibrations and based on that it generates a voltage. Is this voltage outside a certain limit a dtc will be set.
      Alkuperäinen kirjoittaja Kimm Näytä viesti
      Autosta puuttuu tehoja. Ohjelman mukaan turbon paineet vaihteli 1000 – 1500 mbar välillä. Onko ideoita mistä tehottomuus voisi johtua?
      Tuo 1500mbar taitaa olla maksimiahto kun auto on limp modessa. Ketjunkiristintä lähtisin itse tutkimaan.

      Comment


      • #4
        VCDS Litellä block 115:
        Boost pressure specified value oli kiihdytyksessä noin 1400 – 1500 mbar.
        Boost pressure actual value vaihteli välillä 870 - 950 mbar.

        Autosta vaihdettiin nokkaketju. Vanha nokkaketju oli venynyt. Vaihdon jälkeen aikaisemmin tullutta vikakoodivaloa ei ole syttynyt.

        Auto on edelleen tehoton. Auto on selkeästi tehottomampi kuin turboton 1.8 L, jolla olen aikaisemmin ajanut.

        Miten tehottomuutta pitäisi lähestyä seuraavaksi?

        Comment


        • #5
          Ei tunnu oikein ahtavan, ainakin sen edellisten viestien paineitten perusteella.
          Alkoiko ongelmat heti nokkaketjun vaihdon jälkeen?

          Comment


          • #6
            Onkohan jako kohdallaan?

            Comment


            • #7
              Eli otsikon mukaisesti A4 tuntuu tehottomalta. Bypass venttiili vaihdettu edellisen rikkouduttua, muttei juurikaan muuta vaikutusta kuin, että turbon suhina kuuluu paremmin ulos. Bypassille menevä pieni letku oli moottorin yläosasta ottanut vähän osumaa ja hiukan ehkä myös murtuneen näköinen. Viileämmällä koneella tuntuisi autossa olevan enemmän potkua kuin lämpöisenä. Mistä kannattaisi vikaa lähteä etsimää muualta kuin bypassin pienestä letkusta? Öljyä myös tihkuu aika reippaasti vähän sinne sun tänne venttiilinkopan tiivistettä epäilen syypääksi siihen.

              Comment


              • #8
                Vikakoodeista kannattaa aloittaa. Voit kokeeksi irroittaa myös ilmamassamittarin piuhan ja kokeilla onko sillä vaikutusta kulkuun.

                Comment


                • #9
                  Ei löydy softaa vikakoodien lukuun. Kaapeli kyllä löytyy.
                  Viimeksi muokannut Killeri; 29.7.2020, 11:12. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                  Comment


                  • #10
                    Kokeile sitten ilmamassamittarin liittimen irrotusta. Se ei maksa kuin vaivan. Jos ei avita, niin sitten softan ostoon tai yhteyttä johonkin tahoon jolta sellainen jo löytyy. Tullee halvemmaksi kuin alkaa sokkona vaihtelemaan osia.

                    Comment


                    • #11
                      A4 1.8t 17536 P1128 jeesiä?

                      Ihan alkuun auto optimoitu (n.200hp&300Nm)
                      Elikkä auto heitti tasasessa motariajossa vikavalon ja koodi oli tuo kyseinen. viikko sen jälkeen veti tehot alas.
                      '
                      Sen jälkeen tsekkailtu konehuoneesta kaikki letkut, yks rikkinäinen vaihdettiin,
                      pa-suodatin/säädin vaihdettiin
                      bensapumppu katottiin pitäis olla OK
                      maf arvoja kateltiin (tyhjäkäynnillä n.3g/s , 4 vaihteella vedossa n:4000rpm arvo oli n.100g/s
                      EGR venttiili putsailtu

                      edelleen sama vika jatkuu, silloin tällöin ajossa tehot alenee, myös vikavalo pamahtaa tauluun välillä. kerran kun lukijalla katsoin, oli koodi jo muistissa mutta ei ollut vikavalo syttynyt vielä.
                      Vikakoodin kun nollaa auto toimii normaalisti, ei myöskään mitään käyntihäiriötä edes kun vikakoodi on muistissa ja tehot alhaalla.

                      Osaako kukaan sanoa mitä seuraavaksi? Lambda? toisella MAF:lla testaus?
                      Viimeksi muokannut Killeri; 24.10.2024, 16:40. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                      Comment


                      • leoporsti
                        leoporsti commented
                        Editing a comment
                        MAF arvo vaikuttaisi olevan vedossa matalahko, optimoituna kuuluisi olla lähempänä kahtasataa. Toisaalta mitatun arvon perusteella koneen olettaisi käydä pikemminkin rikkaalla. MAF vaihtamallahan tämä selviäisi.

                        Pyydettyjä MAF arvoja voisi myös verrata mitattuun, että onko tuolla häröilyä, joka puoltaisi anturin vikaan.
                    Working...
                    X