Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi nykii... :(

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi nykii... :(

    Löytyiskö keltään neuvoa...kaasari Audi 80 nykii, mutta vain kierrosten ollessa noin 2000. Tyhjäkäyntiä käy hyvin ja kiihdytyskin sujuu aika normaalisti. Olen vaihtanut virranjakajan, kun alipainesäätimen kalvo oli rikki ja jakajan sisuskalut oli muutenkin hajoamaisillaan. Jakajan vaihto paransi tilannetta huomattavasti. Lisäksi kaikki alipaineletkut, kaasarin kumilaippa, tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ja pyörijä on vaihdettu. Tankissa tuoretta 98 pensaa (kun on NE-mylly). Sytytyskin lienee aika hyvin kohdallaan ja alipainevuotoja ei ole, mutta silti vielä nytkähtelee moottorijarrutuksessa ja tasakaasulla 2000rpm.

    Loppuu mielikuvitus...auttakaa auttakaa gurut!

    #2
    Kaasari auki ja paineilmalla kaikki sisuskalut puhtaaksi. Samalla uutta tiivistettä jos vanha näyttää olevan vähänkin huonossa kunnossa. Tuosta lähtisin itse ainakin liikkeelle, jos kerta sytkäpuoli on läpikäyty.

    Comment


      #3
      Terve! Ostin tuossa maanantaina vm. 86 kasikymppisen, ja pian huomasin täsmälleen samanlaiset ongelmat mitä yllä on kuvattu. Onko tämä siis joku "tyyppivika", mikä johtuu viallisesta/huoltamattomasta kaasarista? Itse ajattelin säästää juuri jokaisen sytkäosan vaihdossa ja aloittaa siitä kaasarista, jos viestin kirjoittajalla niiden vaihto ei ole helpotusta tuonut.
      Tulpat kerkesin jo vaihtaa, ja jäänestoa reilusti pyörittämään savuna ilmaan.

      Samalla voisinkin kysyä, että vaatiiko nämä koneet oikeasti nuo 3-kärki tulpat? Itse ostin paikallisen varaosaliikkeen "korvaavat" ihan normaalit 1-kärkitulpat, jotka sai koko sarjan yhden kolmikärkisen hinnalla :)

      On muuten tuo ostamani auto muuten loisto kunnossa. Alle 200tkm mittarissa, sisältä kuin uusi ja ruostettakin vaan kuskin takakaaressa.

      Tuon nypytyksen ja nyinnän kun saisi pois, niin hyvä olisi.

      Niin ja joo, meinas unohtuu. Mistä mahtaa johtua käsittämättömän vahva jälkikäynti? Auto kun ei sammu virrat sammuttamalla, vaan senkun käydä nassuttaa (hieman epätasaisesti, mutta kuitenkin). Jälkikäynnissä on niin paljon potkua, että ykkösen tupaan laittaminen ja jarrun päällä seisominenkaan ei heti autoa sammuta, vaan vielä ryskii vastaan :) Sammuu kyllä siitä, kun sekunnin pari sitä jaksaa tukahduttaa. En ole ennen moista nähnyt, ja jotenkin vaikea uskoa että esim. pelkästään kaasuttimen solenoidi olisi sökö. Jotenkin tuntuu että sytytysvirta ei katkea. Voisiko siis olla kyse virtalukosta?

      No tässä muutama kysymys alkuun. Kiitos jo etukäteen vastauksista

      --Junnu

      Ps. Tervehdys kaikille kerholaisille =)

      Comment


        #4
        Jälkikäynnistä:
        Viestistäsi ei ilmennyt käytätkö 98 bensaa; liian matala oktaaniluku on aika usein syyllinen jälkikäyntiin. Noiden tulppien merkityksestä en tiedä, mutta en sulkisi pois sitäkään vaihtoehtoa... Ehkä joku viisampi osaa sanoa siitä. Jälkikäynnin syyn selvittäminen ja vian korjaus olisi kyllä aiheellista, ei oo koneelle hyväksi moinen pitemmän päälle.

        Ja nyt hiukan kerettiläisyyttä, toivottavasti opsit eivät lemppaa täältä kokonaan kun lainaan opel clubia :P
        jälkikäynti johtuu siintä kun poltto aine syttyy jonkun muun kuin sytytys tulpankipinän sytyttämanä eli itsestään (oktaani väärä),karstaisen koneen karsta hehkuu, yli kuumentunut moottori, ohueksi kulunut tai palanut venttiili, vääntynyt venttiili yms. muutomia muita pikku jutskia

        Comment


        • #5
          Vaimokkeen 80/2,0 E B4 ainakin tarvii noi 3-kärkitulpat, ei toiminut hyvin tavallisilla.
          Kaadoin bensiinin lisäainetta, joka "putsaa" suuttimia ym. Loppui jälkikäynti. Tais se auttaa?

          Comment


            #6
            Heh toihan on paha jos käy vaikka on virrat pois :)

            Jälkikäynnistä ei ole kokemusta kuin, että hieman hyrähtää sammmuttamisen jälken, mutta että jää oikeen käymään?
            Mistäs se virran saa käymiseen?

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen
              Jälkikäynnistä ei ole kokemusta kuin, että hieman hyrähtää sammmuttamisen jälken, mutta että jää oikeen käymään?
              Mistäs se virran saa käymiseen?
              Taitaapi siinä tapahtua "diisselit" eli, kova paine ja tarpeeksi lämpöä niin syttyy aine palamaan.

              Comment


                #8
                Minun Audi rullaa nykyään ankarien ponnistelujen jälkeen varsin mukavasti. Noitten ensimmäisessä viestissä mainittujen toimenpiteiden lisäksi vaihdoin lopulta kaasuttimen. Sain ostettua eräästä ympäriajetusta Audista 160tkm ajetun kaasarin ja siihen loppui nykimiset. Vanha kaasari lienee väljä ja ilmaa vuoti mistä sattuu. Avasin kyllä vanhan ja puhdistelin sitä, sekä juotin autolle pullollisen STP-merkkistä ihmeainetta, mutta ei auttanut.

                Ongelmat ei silti loppuneet kokonaan, vaan kun nykiminen oli poissa, alkoi häiritä merkillinen vapina veto päällä noin 80-90km/h vauhdissa, sekä vetopuolen väljyys. Vaihdoin sisemmät vetonivelet, joista etenkin oikeanpuolinen oli varsin horo. Lisäksi moottorin tyynyt olivat hajallaan.

                Nyt auto toimii hienosti, mutta tulipahan todettua, että ainakaan tässä tapauksessa vika ei ollut vain yhdessä paikassa, vaan monien tekijöiden aiheuttama yhteisoire. Noista moottorintyynyistä sen verran, että ainakin nämä Koivusen tarvikekumit lienee sukua tiiliskiville...hyvin kantautuu moottorin jyrinät autoon sisälle.

                Comment


                • #9
                  Minun Audin 2000rpm kohdalla nypyttelyyn ei varmaankaan auta kaasarin vaihto. Se kyllä loppuin kun vaihdoin talvirenkaat alle... Keväällä tietenkin taas tulee takasin, mutta toivottavasti sitten on jo ilmestyny joku vikakoodi, niin tietää mikä on vikana ettei tarvi arvuutella.

                  Comment


                    #10
                    Jostain olin lukevinani että jälkikäyntiä aiheuttaa palotilassa paikoitellen hehkuva karsta, joka saa seoksen syttymään. Käsittääkseni aika rasittavaa moottorille sillä palotapahtuma on hallitsematon.

                    Mulla loppui 100:ssa pahimmat nykimiset uudella kaasarilla. Kyllä sytkäpuolellakin on joutunut vaihtamaan kaikkea...mikään ei ole niin häiritsevää kuin juuri ja juuri perseessä tuntuva nypytys josta ei osaa edes sanoa tuleeko se autosta vai tienpinnasta.

                    Comment


                    • #11
                      mikään ei ole niin häiritsevää kuin juuri ja juuri perseessä tuntuva nypytys josta ei osaa edes sanoa tuleeko se autosta vai tienpinnasta.
                      Puhut vähä, mutta asiaa ;)

                      Comment


                      • #12
                        VAG-kaasarikoneiden heikot kohdat: automaattiryyppy, kumiletkut, kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa sekä kyydytyspumpun kuminen "venttiili". Noissa kaikissa on minulla ollut vikaa (Passat 1.8 -84). Myös sytkässä kosteutta...

                        Comment

                        Working...
                        X