Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kierrokset nousee, vauhti ei. Kytkinkö luistaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kierrokset nousee, vauhti ei. Kytkinkö luistaa?

    Eli esim. nelosvaihteella kierroksia 1500 ja kaasu pohjaan, noin 1700-2200 kierroksen kohdilla kierrokset vain nousee mutta vauhti ei ja sitten kierrokset vetää hieman takaisin ja lähtee kiihtymään. KAikki tapahtuu aika sujuvasti, ei siis nykimistä vaan kierrokset "seilaa vähä ylös ja takas alas" ja jatkaa vetoa.

    Koko paketti uusiksi, vai jotain muuta?

  • #2
    Kuullostaisi luistavalle kytkimelle. Kaikki kytkimeen liittyvä kerralla vaihtoon, eli levy, asetelma, painelaakeri ja noilla kilometreillä myös 99% varmuudella vauhtipyörä.

    Comment


      #3
      Siinä yksi esimerkki luistavasta kytkimestä. Videon laatu huono mutta nopeus ja jenkaviisari erottuvat juuri ja juuri.

      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=zOrbrKSd4DM[/ame]

      Comment


      • #4
        Niin se vähän tuntuis sille että kytkin vaihtoon.

        KAikki muu paitsi vauhtipyörä, 870€ töineen.(520e osien osuus)
        Vauhtipyörän hinnaksi sanoivat 1000€!! ? AVF koneesen.

        onko noi hinnat sellasia että kannattaa teettää?
        mites tuo vauhtipyörä sitten oireilee jos oireilee?

        Comment


        • #5
          Speed-autoteilestä saa n. 900€ S2 kytkinpakettia kaikkine hilppeineen. Ota ny vaikka se ennemmin sitten.

          kaksoismassavauhtipyörä pohjaa siten että täristää kun kiihdyttää.

          edit_ mutta eihän tuo muuten pahalta kuulosta. ei se vauhtipyörä virittämättömässä vehkeessä välttämättä ikinä antaudu.

          edit_2 kaksoismassalimppu maksaa suunnilleen 300€ kliks

          ja tuossa tuo Speedin setti.kestää vähän rajummankin virittämisen, yksiosaisella vauhtiksella erona vissiin vähän karskimpi poljintuntuma tai jotain . ja paaljon parempi väännönkesto.
          http://speed-autoteile.fi/index.php?...&product_id=64
          Viimeksi muokannut kontio; 1.11.2013, 15:52.

          Comment


            #6
            Kaksoismassa pyörät maksaa 500€ tietämillä. Sulla ilmeisesti on tossa kaksoismassavauhtipyörä, voi olla että kytkin luistaa pelkästään kaksoismassan värinän takia. Eli jos vaihdat pelkät kytkinosat ei vika korjaannu pitkäksi aikaa. Vaihda kerralla kaikki vaikka kirpaseekin enemmän. Jos kovalla vauhtiksella haluaa pakettia, koko kytkinvauhtissarjaa kaikkine osineen saa jo alta 500€ (kahta eri sarjaa tolle koneelle). Mulla on Valeon "liitinsarja" (kova vauhtis, paineasetelma, painelaakeri kytkinlevy, pultit) 2.0TDI:ssä, nyt 8tkm ajaneena ei ole moitittavaa.
            Pientä värinää tuo kova vauhtis pienillä kierroksilla tekee, mutta työkaveri oli kyydissä ja sano että ei olis tienny että kaksoismassa on vaihdettu pois. Eli sekin on suhteellista.
            Viimeksi muokannut skige; 1.11.2013, 16:06. Perustelu: Lisäys

            Comment


            • #7
              No siinähän se ratkaisu tulikin.

              Comment


              • #8
                Hmm, kiitos skige viestistä, sain toiselta pajalta hinnaksi ~500e ilman vauhtista joka tuntu jo sellaselta että lompakko ja pää kestää.

                Jos en olis autoa laittanu parilla tonnilla jo ennestään niin jäis korjaamatta kun mittarissa jo ton verran.

                Mutta tuo 500e sarja missä olis kaikki, houkuttaa kyllä.
                käykö toi 500e sarja jonka laitoit suoraan tuohon AVF koneeseen? Varmasti?

                edit:
                nii ja alotusviestissä oli pieni kirjotusvirhe, kierroslukuun tonni lisää niin ollaan oikeella alueella mutta muuten samat oireet...

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                  Pientä värinää tuo kova vauhtis pienillä kierroksilla tekee, mutta työkaveri oli kyydissä ja sano että ei olis tienny että kaksoismassa on vaihdettu pois. Eli sekin on suhteellista.
                  Suhteellista tosiaan - on minullakin työkavereita, jotka eivät huomaisi vaikka auto olisi vaihtunut. ;) Jos mahdollista, niin kannattanee käydä jollain koittamassa. Kyllä tuo nimittäin joitain saattaa häiritäkin. Jos ei ole tarkoitus viritellä tms. niin eiköhän siinä uusi vakio taas 400tkm pyöri ilman turhia värinöitä.

                  Comment


                  • #10
                    Pieni värinä ei liene ongelma kun alla on 35 profiilin renkaat jotka tökkii sisälokareita.

                    Vääntöä omassa pelissä on 390nm mutta sen isompia virityksiä ei ole tiedossa. Mutta eipä sitä tiedä jos turbo tuosta kohta antautuu niin pakkohan sekin on vaihtaa..

                    Comment


                      #11
                      Värinä ilmenee lähinnä alle 1500 kierroksen täydellä kaasulla. Pikkasen isommilla kiekoilla mentäessä ei tiedä mitään tuosta.
                      Satavarmaa sopivuutta en osaa sanoa. Mutta syötä oman auton tiedot, rekkarillakin voi hakea tuolta. Ja apuna on sivulla alkuperäisosien numerot, jos joku niistä täsmää sun autoon niin sitten pitäisi osien käydä. Näyttäs olevan just sama sarja mikä mullaki on nyt paikallaan.

                      Tiedä sitten kuinka kestävä paketti tuo on, mutta itsellä tarkotus alkaa ottaa savuja koneesta jossain vaiheessa niin näkee paljoko vääntöä kestää :) Ekalla kerralla liikkeellelähtiessä meinas mennä auto seinästä läpi kun oli vähä erilainen kytkin.

                      Ja se on totta mitä Sound kirjotti, vakio kilkkeillä säilyy mukavuus. Itse jos olisin saanu varmuuden Tepon kytkimen osalta omaan autoon niin olisin sen laittanu valeon sijaan. Hintaero ei kuitenkaan nyt olis ollu kun 200-300€. Nyt tiedän että se olis menny heittämällä paikalleen.

                      Comment


                      • #12
                        Omaan avf koneiseen 4motioniin juuri teetin vauhtipyörä ja kytkinrempan. LUK vakio kaksoismassa 285e spareto.ee. Jos haluaa paketin valmiiksi koottuna sre kytkinhilppeillä, darksidedevelopments tarjoaa sen n. 1000 eurolla... itse keräämällä säästää satasen kun bongaa oikeat kaupat.

                        Vakio LUK kaksoismassa kestää arviolta noin 500Nm, DSD mukaan saman minkä kytkin, eli 530Nm. Sachs kaksoismassa kestää tehtaan mukaan 530Nm mutta vaatii hieman eri osat, kun vakiosetti ei sachsin kanssa sovi. Ja nämä oli nyt passain avf koneen tiedoilla, alkupäässä oli sachs kaksoismassa joka vaihtui lukkiin 2001/02 välillä, audista ei hajua mikä malli sopii... zf sivuilta löytyy onlinecataloogi joka selventänee asiaa.
                        Viimeksi muokannut jjj84; 1.11.2013, 18:53.

                        Comment


                        • #13
                          Jos nyt leikkisästi ajatellaan että tuohon turbo joskus vaihtuu niin paljonka tuo 488e paketti mahtaa vääntöä kestää?

                          autolla kuitenki ajetaan suht reippaasti ~40000km/vuosi

                          Comment


                          • #14
                            Vakio on rajoilla siinä 400Nm pinnassa, ei ehkä ala heti luistaa jos voimaa tulee lisää mutta varmasti jossakin välissä.

                            488e ei tarkoita yhtään mitään ;) Netti on täynnä kytkinsettejä tuohon autoon, sieltä vain kaivelee... vakiohilut (asetelma/kytkinlevy/painelaakeri) luulisi saavan alle 300 euron. Samassa kannattaa vaihtaa kampiakselin takastefa.
                            Viimeksi muokannut jjj84; 1.11.2013, 22:12.

                            Comment


                            • #15
                              Jooh, eli melkein tuo 500nm paketti pitäis sitte laittaa.. Siinä vaan aika iso hintaero tuohon :(
                              Ehkä parempi jättää nuo muutokset haaveeksi kun mittarissa rupee jo sen verran olemaan vaikka onkin pelleiltään hyvä ja muutoin pidetty kunnossa.

                              Comment


                              • #16
                                Vähän OT menee mutta kun itsellä on tuo Passatti ja tärisyttää polkimeen vähän ja sitten kun kiihdyttää vitos vaihteella 1500rpm niin tärisee vähän auto alkuun. Mitähän luulette kauan vielä tuolla kaksoismassalla elinaikaa? Meneekö paljonkin pahemmaksi ennen kuin hajoaa lopullisesti. Ja kylmänä liikkeelle lähdössäkin täristää. Lämpimänä ei liikkelle lähdössä ongelmia.

                                Comment


                                • #17
                                  http://www.mister-auto.fi/fi/liitins...021835026.html

                                  pitääkö tuon lisäksi ostaa vielä jotain muutakin? / tai kannattaako vaihtaa samaan remppaan jotain muuta?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kampiakselin tiiviste, kytkimen työsylinteri, laatikon tiiviste jne. Tuo jäykkä vauhtis voi tuoda omat resonanssiäänet, omassa jäi kaksoismassa mutta kytkimestä hävisi jouset, resonoinnit lisääntyivät selvästi alle 2000rpm, jäykällä voi käydä vielä ilkeämmäksi äänet ja tärinät.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Halvalla ei saa hyvää :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        vuoden päivät menny ja vielä toimii mutta nyt satunnaisesti rupeaa luistamaan jo niin pahasti että pitää jotain ruveta tekemään.

                                        Oisko joku sattumoisin hiljattain tilannut jostain koko pakettia kaikkine hiluineen?
                                        Ite kun en noista edelleenkään mitään ymmärrä niin helpottais jos olis jotain linkkiä josta sais kaikki kerralla.
                                        AVF on siis koneena.

                                        Tuo speedteilen paketti vähä houkuttais mutta hintaa sillekin kertyy se 800e.. jos viiden sadan alle sais osat niin olis hyvä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Esim. Spareto.ee:ssä näyttäis olevan monenmoista kytkin kittiä autoosi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            http://spareto.com/products/600-0029-00-clutch-kit

                                            Tuossa ilmeisesti ne suurimmat kuluvat osat samassa paketissa mutta mitä muuta siihen ois hyvä ottaa?

                                            edit:
                                            ja onko tuossa nyt sitten mitä eroa tuohon valeon pakettiin joka 70e halvempi?

                                            Comment


                                              #23
                                              Kantsii muuten käydä kysäisemässä tota pakettia esim. Seinäjoelta Topin-autosta. Ite saanu sieltä yleensä hyvin kilpailukykyiset hinnat.

                                              Ite en välttämättä alkais kauheasti osaa ympäriltä vaihtaman jossei niissä näy vikaa tai oo tiedossa joku selvä tyyppivikakohde, esim. stefat vuotaneet jne. Karkaa aina totaalisesti rasasta hommat ku foorumilla ehdotellaan mitä kaikkea kannattaa samalla laittaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                ok, pitääpä käydä kyselemässä mitä tuohon maksais osat sieltä.Varmaan tietävät samalla suunnilleen mitä kaikkea siihen kannattaa vaihtaa.
                                                Lähinnä sitä että kun työn teettää ulkopuolisilla niin kaikkea nippelinappelia mitä siellä mahdollisesti on kannattaa varmaan samaan työhön vaihdattaa kun paikat on levällään..

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Yea, topin autosta lukin paketti hintaan 370e.
                                                  Katotaan kauanko kestää. Vai leviääkö koko kosla ennen sitä kun rupeaa puolimiljoonaa täyttymään mittarissa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Voiko kytkin luistaa "rutisemalla"? Itselläni on alkanut kuulumaan jonkunlaista rutinaa/pörinää/pärinää/mitälie, kun kiihdyttää kolmosella tai pienemmällä vaihteella kovemmin. Ääni kuului myös kun lähdin liikkeelle liian nopealla kytkinjalalla verrattuna kaasujalkaan, eli siis kierrokset kävivät alle tyhjäkäynnin.

                                                    Äänen lähdettä on vaikea paikallistaa, mutta aivan kuin se kuuluisi jostakin etupenkkien jalkotilan alapuolelta. Äänen tuntee jaloissa. Kytkin ja (kiinteä)vauhtipyörä ovat alle 20tkm vanhoja.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Veikkaan tuota kiinteä vauhtista ennemmin, se tuppaa päästämään vaikka minkälaisia ääniä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onko tuolle jotakin tehtävissä? Tuota ääntä ei ole kuitenkaan aikaisemmin kuulunut.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Katsohhan minkä kuntoset on vaihteiston tuet. Vetarit ei ruksuttele kun kääntää ja kiihyttää?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vetarit eivät ruksuttele. Täytyy nuo vaihteiston tuet katsoa kunhan pääsen auton alle.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X