Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 2.0 bensakoneen lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 2.0 bensakoneen lämmöt

    Eli onkohan nyt termostaatti vaihtamisen tarpeessa kun lähtiessä ajamaan lämmöt nousee ensin yli (jopa ylikuumenemisvalo syttyy) ja sitten saattaa tippua alle 90:n asteen jonka jälkeen tasaantuu? Samalla kun lämmöt alkaa tippumaan ylikuuman puolelta niin alkaa puhaltamaan sisälle lämmintä. Kun on arponut lämmön kohdalleen, niin sitten pysyy kyllä koko ajan 90:ssä.

    Aiemmin oli ongelmana, ettei oikein meinannut tulla sisälle lämmintä vaikka moottorin lämmöt oli ok, ainakaan heti lämmintä ei tullut. Pari syylärin letkun kiristintä vaihdettiin huollossa kun vuotivat hieman ja sen jälkeen alkoi tuo lämpöjen heittely.

    #2
    Kannattaa se termostaattikin vaihtaa, mutta oireet viittaa ilmaan järjestelmässä.

    Comment


    • #3
      Ettei vain vesipumpun juoksupyörä sutisi akselilla?

      Comment


      • #4
        Pitänee ehkä ensimmäisenä lähteä ilmaamaan, voisi olla looginen juurikin tuon huollon jälkeen ongelman ilmaannuttua. Eikö vesipumppu oireilisi enemmänkin eikä pelkästään koneen lämmitessä?

        Comment


        • #5
          Saattaa olla. Toki en tiä voisko lämpölaajentumisella olla osuutta asiaan. Tää oli vain heitto :)

          Comment


          • #6
            Kävi uudelleen huollossa löytyi vielä yksi vuotokohta, ilmeisesti ensimmäisessä huoltoyrityksessä oli jäänyt sitä ilmaa järjestelmään, nyt lämmöt toimivat moottorissa ja sisällä normaalisti.

            Comment

            Working...
            X