Autona -04 C6 A6, moottorina 3,2l V6 AUK.
Auto on jo pidemmän aikaa rallattanut muutamia sekuntteja kylmäkäynnistyksen yhteydessä, mutta muuten toiminut ok. Nyt sytytti vikavaloa ja tyhjäkäy höpöttäen, sekä kierroksilla vähän parkuvampi soundi kuin normaalisti.
Vikakoodeina antaa:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 006 - Short to Plus
000870 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300): Implausible Signal
P0366 - 006 - Short to Plus
Measuring blockeista 093 näyttää käynnissä:
1) Phase Position intake bank 1: -22,9ºKW
2) Phase position intake bank 2: 7,56KW
3) Phase position exhaust bank 1: -21,0ºKW
4) Phase position exhaust: bank2: 4,16KW
Muut nokan säätön liittyvät arvot eri kanavilla tyhjäkäynnillä 0º, kierroksia antamalla vähän heiluvat kunnes palaavat takaisin.
Oireiden, vikakoodien ja arvojen perusteella annoin pikadiagnoosin, että ketju venynyt yli säätörajojen. Bank 1 on vissiin ykköspytyn puoli? Selittäisi hyvin kaikki oireet.
Vai meneekö täysin pieleen?
Auto on jo pidemmän aikaa rallattanut muutamia sekuntteja kylmäkäynnistyksen yhteydessä, mutta muuten toiminut ok. Nyt sytytti vikavaloa ja tyhjäkäy höpöttäen, sekä kierroksilla vähän parkuvampi soundi kuin normaalisti.
Vikakoodeina antaa:
000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 006 - Short to Plus
000870 - Camshaft Position Sensor B Bank 1 (G300): Implausible Signal
P0366 - 006 - Short to Plus
Measuring blockeista 093 näyttää käynnissä:
1) Phase Position intake bank 1: -22,9ºKW
2) Phase position intake bank 2: 7,56KW
3) Phase position exhaust bank 1: -21,0ºKW
4) Phase position exhaust: bank2: 4,16KW
Muut nokan säätön liittyvät arvot eri kanavilla tyhjäkäynnillä 0º, kierroksia antamalla vähän heiluvat kunnes palaavat takaisin.
Oireiden, vikakoodien ja arvojen perusteella annoin pikadiagnoosin, että ketju venynyt yli säätörajojen. Bank 1 on vissiin ykköspytyn puoli? Selittäisi hyvin kaikki oireet.
Vai meneekö täysin pieleen?
Comment