Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 2.0 tdi imusarja,kaasuläppä,kytkin+vauhtipyörä uusiksi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B8 2.0 tdi imusarja,kaasuläppä,kytkin+vauhtipyörä uusiksi

    Joo eli ostamassa -09 (8/08) mallista B8-korista 105kW 2.0 tdi 6-vaihteisella manuaalilla.
    Onko ihan normaalia että autoon vaihdettu merkkihuollossa uusi kytkin+kaksoismassavauhtipyörä 177tkm:n kohdalla?
    Samalla vaihdettu uusi imusarja+kaasuläppä,syy:vialliset
    Myös jakohihna vaihdettu samalla ekaa kertaa
    Ihmetyttää vaan että tuossa km-määrässä jouduttu tekemään tuollaiset korjaukset,imusarjankin olen kuvitellut kestävä auton eliniän :)
    Mietityttää vaan että voiko nuo samat remontit olla kohta uudelleen edessä,eli onko jonkinasteisia tyyppivikoja?

    #2
    Vauhtipyörä on valitettavasti ihan normijuttu noissa kilsoissa.
    Imusarja ei, mutta pitäisi tietää mikä siellä on hajonnut. Tuskin tarvitsee uusia enää.

    Comment


      #3
      Jospa se imusarja on ollut täynnä *askaa ja sen takia pistetty vaihteen ;)
      Vai onko toi kaasuläppä jotenkin samaa puuta imusarjan kanssa? Tai sitä ei saa erikseen.

      Comment


      • #4
        Tarkemmin sanoen autolla on nyt ajettu vajaa 5tkm tuon ison rempan jälkeen, huollosta kertoivat että vaihdelaatikon stefa oli vuotanut kytkinkoppaan ja kaksoismassan joku laakeri oli pitänyt ääntä,samalla oli siis uusittu tuo stefa ja kytkinkäpälä sekä kytkin,ääntävän laakerin yhteydessä uusittu koko kaksoismassavauhtipyörä,eli ilmeisesti ollut järkevintä jos tuo kilometrimäärä voi olla sille muutenkin ajankohtainen.
        Kaasuläpästä ja imusarjasta mainittiin vain että uusittu koska olleet vialliset.
        Auto on kyllä täydellä merkkiliikkeen huoltokirjalla ja tuotu vajaa pari vuotta sitten saksasta ja Laakkonen sitä nyt myy eli kaiketi uskottava että asiat on ok ja hyvähän tuo sitten on jos noin isot ja oletetusti kalliit remontit on juuri tehty jos ne jonkinasteisiksi tyyppivioiksi voi laskea.
        Ei ainakaan kytkin/laatikko pidä pienintäkään ääntä kun poljinta painelee eikä mitään tärinöitä esiinny missään ajotilanteesa,ainoastaan 245/40/18 Continentalit hieman täristää 110-125 nopeudessa,vanteina jotkut Replicat.
        Auto äärimmäisen siisti ja lommoton,valkoinen avant tehtaan sporttialustalla/penkeillä ja ledi/xenonvalohässäköillä,eli kiinnostava laite,kaiketi siis voisi uskaltaa ostaakin...

        Comment


        • #5
          Seuraavaksi on sitten turbon vaihdon aika jos ei vielä ole vaihdettu. Omaani BKD koneiseen turbo vaihdettiin 167 tkm kohdalla. Kytkin ei vielä silloin ollut vaihtokunnossa.

          Comment


          • #6
            Ok,sitä sitten odotellessa...mitäs tuolle hiukkassuodattimelle pitäis tehdä 180tkm:n kohdalla,huoltokirjassa jotain lukee 2.0tdi:n kohdalla mutta kun se on saksankielellä..

            Comment


              #7
              B8 korissa olevissa koneissa ei ahtimia ole juurikaan uusittu, kuten vanhoissa pumppareissa, jota Matinkin auto edustaa. Joten sitä ei kannata stressata.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mjr68 Näytä viesti
                Ok,sitä sitten odotellessa...mitäs tuolle hiukkassuodattimelle pitäis tehdä 180tkm:n kohdalla,huoltokirjassa jotain lukee 2.0tdi:n kohdalla mutta kun se on saksankielellä..
                Tuo 180tkm kohdalla tehtävä DPF homma on vain tarkistus ja vaihtotarpeen mukaan. Eli käytännössä ajetaan niin pitkästi kun alkaa valittaa. Voi olla että saa ajaa rauhassa pidempään, mutta rippuu ihan auton ajoista.. sitten kun valittaa niin osa poistaa kokonaan (ja ajaa uuden ohjelman) tai vaihtaa uuteen. Ei sitä nyt kannata pelätä, "kuluva" osa ja rahalla selviää eikä sinänsä hajota mitään.

                Comment


                • #9
                  Ok,kiitokset kaikille vastauksista,ihan mukava lukea tuollaisia suht`positiivisia kommentteja kun autostakin tuli tehtyä tänään kaupat :)

                  Comment

                  Working...
                  X