Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

77tkm ja nokkaakselin kiristimet vaihtoon.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    77tkm ja nokkaakselin kiristimet vaihtoon.

    Auto ollut minulla viikon ja mittarissa tosiaan 77tkm. Ostettaessa oli käynnistettäessä vika havaittavissa ja myyjän mukaan särähdys kuului pakosarjan lämpöpellistä. Tänään auto huoltoon niin kuin oli sovittu kauppoja tehdessä ja kävi ilmi, että nokkaakselin kiristimet oli äänen aiheuttaja. Ilmeisesti aika kallis remontti?

    Myyjäliikkeen piikkiin menee ainakin toivottavasti, koska autossa 6kk vaihtoturva. Onko mitään muuta mitä pitää vaatia vaihtamaan samalla kuin kiristimet vaihdetaan?

    Kiitos tietäville.

    MHE

  • #2
    No se hihna varmaan vaihdetaan automaattisesti myös. Kai A4:ään on tapana vaihtaa vesipumppu myös kun jakopääremppa tehdään, näin ainakin A6:ssa. Ja mistä sitä tietää jos se onkin vesipumppu kun ääntää??? Vai onko se tutkittu niin perustellisesti?

    Lienee jossain 300-400e jos teettää ei-merkkihuollossa, 500-600e merkkihuollossa.

    Comment


      #3
      Siis kyseessä on nokkaakselin kiristimet eikä nokkahihnan.

      Kilometrit eivät vielä anna aihetta nokkahihnan vaihtoon? vai?

      Menee liikkeen piikkiin.

      Comment


      • #4
        Sori lukihäiriö...;) nyt loppu sitten mun tietämys, kun en nääs tiedä mitkä on nokka-akselin kiristimet...

        Comment


          #5
          Vähän sama vika täällä. Kuulin huollon työnjohtajalta mitä vaihdetaan.
          Ajattelin kun täällä on alan ammttilaisia kerhonjäseninä niin he varmasti auttavat jos vaan tietävät.

          Comment


          • #6
            Nokka-akselin säätäjän vaihto ei tarvi oikeastaan muuta lisäksi kuin venttiilikopan tiivisteen.

            Hammashihnan ja nokka-akseleiden kunto on hyvä tarkastaa samalla. Hammashihnan vaihto on kohtapuoliin käsillä joten sen vois saada neuvoteltua samaan rytäkkään edukkaasti.

            Meneekö homma liikkeen piikkiin on täysin asiakkaan ja myyjän välinen asia ja nojautuu kauppakirjaan ja muihin annettuihin takuuehtoihin, voi olla että vaihtoturvassa on jonkunmoinen omavastuu. Tässä tapauksessa kun vika on todettu myyntihetkellä niin ihmettelen jos myyjä vaatisi ko. omavastuuta.

            Comment


              #7
              Menee täysimääräisesti myyjän piikkiin. Kysyin vaihtaako nokkahihnan samalla, mutta hörisi jotain 180tkm ja ei ole vielä ajankohtainen vaikka olisin itse maksanut ainakin hihnanvaihdon osat.

              Mikä on virallinen maahantuojan suositus nokkahihnan vaihtoväli? Ollut vähän joka kilometrimäärää tarjolla. 90, 120 ja 180tkm.

              Comment


              • #8
                Longlife vehkeissä hihnan vaihtoväli on 180 000 / KULUNEISUUDEN MUKAAN. Ts. hihna tarkastetaan ja vaihdetaan tarvittaessa. Myyjän ilmoittama 180 000 km on käytännössä utopiaa vai onko joku päässyt tuohon 180 000 asti hihnaa vaihtamatta?


                V.A.G: hammashihnan vaihtoväli on tosiaan aika kirjavaa. Joillekkin moottoreille on määritetty vaihtoväli 90 000 tai 120 000 moottoritunnuksen mukaan. Jos moottoritunnukselle ei löydy erikseen vaihtoväliä on se longlife-systeemillä 180 000 ja perinteisellä 90 000km. Tuosta sais väännettyä semmosen kummallisuuden että siirryttäessä kiinteään huoltoväliin myös hammashihnan vaihtoväli putoaa max 180 000 km-> 90 000km..??

                Kuten sanottu, tarkasta hihna korjauksen yhteydessä ja jos yhtään epäilyttää niin vaihda hihna.

                Comment


                  #9
                  Kiitos vastauksesta blcpub.

                  Comment


                  • #10
                    Käskisin vaihtaa jokatapauksessa...

                    Comment

                    Working...
                    X