Selasin kaikki CVT kyssärit läpi ja ei löytynyt ihan samaa kokemusta.
Auto ajettu 350tkm , toinen vaihteisto menossa , eka kesti 150tkm. Ostin auton ja liikkeelle lähössä oli aina nykäys ja paikalla pito avustusta ei ollut lisäksi valui taaksepäin kun oli mäessä, eli vaihteiston nopeus anturi vikaan viittas, mutta yhtenä aamuna kaikki toimi niinkuin stömsössä, toimii normaalisti ajoin noin 5000km ja sitten alkoi.
Vikakertomus:
Ensimmäinen virhehuomio oli liikennevaloissa hieman kierrosnopeus moottorissa laski enmmän ja auto tuntui haluavan mennä eteenpäin.istin N päälle , toimii normaalisti. Noin 3 km ajettua kierrosluku ryntäsi 2000 rpm ja palautui , ja kova nykäisy kun veto palautui. liikennevalot, moottori sammmui, se vain tukehtu , ei jaksanut pyöriä, liikaa vastusta vaihteistossa , kytkin ei selvästi irrottanut, P päälle ja käyntiin , N ja toimii mutta mittariston vaihde kirjaimet tummalla pohjlla , ei vilku siis vaitestossa vikaa. auto liikklle ja jumalattomalla loikalla eteenpäin ja käynti verkkaista, luistaa , huomaan että moottori ei vasta kaasua, laatikko luistaa. onneks ei tarvinnut pysähdellä, ja lopulta viimeisillä voimilla , auto parkkiin ja vielä pakilla pari metriä, siinä on ja ei liiku.ei eteen ja taakse . kierros nopeus on ku ilman vaihtestoa ei vastustusta. Aivan törkeä haju, niinkuin muovia polttais ATF asiassa. mutta vaimenee. ei savua.
Nyt kyssäreitä
Menikö kytkinpakat vai hydruliikka paine katos? Ei ääntä , muuta kuin tuplamassa vauhtipyörän "jouset" se vähän helisee , ihan kuin olisi vähän vääljää mutta boorit ehjät ja tuntuu että ei ole rikki vauhtipyörä.
Tietääkö kukaan miten pakkojen ohjaus toimii, puristetaanko ne ydrauliikka paineella auki vai kiinni , jos toiset pakat kuluu luistavaksi, pystyykö vielä peruttaan vai vaatiiko että molemmat pakat on kunnossa. Öljyn määrä ei tarkistettu mutta helppo homma, laatikko jo irti , nyt pesu ja atomeiks.
Tuli moottorin kanssa pois , oli liian ahtaat paikat ei jaksanut turata, samalla voi tehdä moottorin huollon ku jakopää pitää huoltaa ja kii ajettu öp. Kertokaa joka tietää jotain. Kohta mää ainakin tiedän miten laatikko toimii :)
Auto ajettu 350tkm , toinen vaihteisto menossa , eka kesti 150tkm. Ostin auton ja liikkeelle lähössä oli aina nykäys ja paikalla pito avustusta ei ollut lisäksi valui taaksepäin kun oli mäessä, eli vaihteiston nopeus anturi vikaan viittas, mutta yhtenä aamuna kaikki toimi niinkuin stömsössä, toimii normaalisti ajoin noin 5000km ja sitten alkoi.
Vikakertomus:
Ensimmäinen virhehuomio oli liikennevaloissa hieman kierrosnopeus moottorissa laski enmmän ja auto tuntui haluavan mennä eteenpäin.istin N päälle , toimii normaalisti. Noin 3 km ajettua kierrosluku ryntäsi 2000 rpm ja palautui , ja kova nykäisy kun veto palautui. liikennevalot, moottori sammmui, se vain tukehtu , ei jaksanut pyöriä, liikaa vastusta vaihteistossa , kytkin ei selvästi irrottanut, P päälle ja käyntiin , N ja toimii mutta mittariston vaihde kirjaimet tummalla pohjlla , ei vilku siis vaitestossa vikaa. auto liikklle ja jumalattomalla loikalla eteenpäin ja käynti verkkaista, luistaa , huomaan että moottori ei vasta kaasua, laatikko luistaa. onneks ei tarvinnut pysähdellä, ja lopulta viimeisillä voimilla , auto parkkiin ja vielä pakilla pari metriä, siinä on ja ei liiku.ei eteen ja taakse . kierros nopeus on ku ilman vaihtestoa ei vastustusta. Aivan törkeä haju, niinkuin muovia polttais ATF asiassa. mutta vaimenee. ei savua.
Nyt kyssäreitä
Menikö kytkinpakat vai hydruliikka paine katos? Ei ääntä , muuta kuin tuplamassa vauhtipyörän "jouset" se vähän helisee , ihan kuin olisi vähän vääljää mutta boorit ehjät ja tuntuu että ei ole rikki vauhtipyörä.
Tietääkö kukaan miten pakkojen ohjaus toimii, puristetaanko ne ydrauliikka paineella auki vai kiinni , jos toiset pakat kuluu luistavaksi, pystyykö vielä peruttaan vai vaatiiko että molemmat pakat on kunnossa. Öljyn määrä ei tarkistettu mutta helppo homma, laatikko jo irti , nyt pesu ja atomeiks.
Tuli moottorin kanssa pois , oli liian ahtaat paikat ei jaksanut turata, samalla voi tehdä moottorin huollon ku jakopää pitää huoltaa ja kii ajettu öp. Kertokaa joka tietää jotain. Kohta mää ainakin tiedän miten laatikko toimii :)
Comment