Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottori rouskuttaa B6 1.8Tq

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottori rouskuttaa B6 1.8Tq

    Moottori alkoi pitämään rouskutusta niinkuin vanha diesel kävisi. Öljyvalo ei syttynyt, eikä antanut mitään vikaa. Onneksi [COLOR="Red"]hinattiin[/COLOR] auto verstaalle, sitten autoa käymään hetkeksi. Rouskutus paikantui selkeästi venttiilikoppaan. Saatiin siinä sitten koppaa auki niin pienen tutkailun jälkeen tuli [COLOR="red"]iiiiiso[/COLOR] masennus. Nokka-akselien ketjun alimmaisen kiristimen vaste oli siinä sitten päättänyt antautunut ja mm. ketju oli nirhannut venttiilikopankanteen jäljet.

    Kaikki apu on tervetullutta! Ja myös tieto kuinka paljon nyt sitten joutuu purkamaan.
    Viimeksi muokannut Kujis_; 12.10.2013, 20:41. Perustelu: Sanojen korjausta

    #2
    Uusi kiristin ja ketju ja kovaa ajoa. Jäljet ei mitään haittaa. Nokat pitää käyttää irti, että ketjun saa vaihdettua, mutta ei ole järin iso homma.
    Ei ole ison masennuksen paikka :)

    Comment


    • #3
      Tänään tuli uusi kiristin, ketju ja tiiviste. On se lystiä.

      Kiristin 515e
      Ketju 118e
      Tiiviste 16e

      Paikallaankin jo. Mistä voi johtua että imunokan merkki on noin 1-2mm aikasemmassa kuin vanhalla ketjulla?Vai tekeekö uusi kiristin ja ketju niin paljon? 16 ketjutappia on imu ja pakopuolen välissä niinkuin ohjeessa sanotaan, eihän se siinä tapauksessa edes voi olla epäjaolla?

      Comment


      • #4
        Uuden kiristimen jousi on jämäkämpi ja kirraa nokkaa aikasemmalleen. Parempi vaan niin vetää auto raikkaammin. Niin kauan ei hätää, jos auto lähtee käyntiin eikä anna nokalta vikakoodia.

        Comment


        • #5
          Eihän se nyt voi olla edes väärässä jos merkkien välissä ol 16 (ohje) tappia ja kaikki meni hyvin paikalleen. Omissa vehkeis vaan aina sellanen "jännitys"

          Comment

          Working...
          X