Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t AEB elinikä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t AEB elinikä.

    Minkälaisia nämä 1.8t koneet on kestämään mikä on niiden keskimääräinen elinikä? Itselläni ei ole kokemusta kuin ABC koneesta. Kokemuksia jollakin paljon ajetuista 1.8t koneista?

    Löysin tälläisen: http://www.nettiauto.com/audi/a4/5965794

    Entäs auton virittäminen, kestääkö näin paljon ajettu enään voiman nostamista? Auto olisi tulossa käyttö autoksi jolla pääsee tarvittaessa ripeämmin.

  • #2
    Itse ajoin 372 tuhatta ennen kuin myin auton kaverille. Auto on edelleen ajossa. Koneeseen liittyvää remonttia oli ainoastaan turbon ja pakosarjan vaihto 250 tkm kohdalla (hukkaportin läppä irtosi ja pakosarja oli hieman halki).

    Joten ainakin vakio 150 heppainen kesti mukavasti (ei longlifeä käytössä, vanha auto).

    Comment


    • #3
      Lienee foorumin keskustelluimpia asioita 1.8T virittäminen, Adminit voi siirtää nämä johonkin muun ketjun jatkoksi jos katsoo aiheelliseksi... mutta lyhyesti ja ytimekkäästi:

      AEB:han on legenda. Vakiosisuskalut taitaa kestää sellaisenaan koko paketin suuttimet+turbo+bensapumppu+softa. Kunhan kytkimen vaihtaa. Tepolta saa S2 pakettia sopuhintaan.
      Vakio-osat on muistaakseni jopa aika hyvin virtaavia kanaviltaan, eli ei ahdista paitsi ehkä putki.
      edit_ eli 250-300 heppaa lienee vielä määritelmällä turvallinen.

      Ja vakiolla varmaan yhdellä turbonvaihdolla,parilla ilmamassamittarilla jne yli puoli miljoonaa ajelee. Toki voi ajaa viritetylläkin mutta ainahan siinä vähän varmusskertoimet kärsii.

      Isän vanha passatti on kaverilla kakkosautona, 280tkm taitaa nyt olla taulussa eikä mitään muuta kuin öljyä ja suodattimia vaihdeltu.Ja tukivarret kerran. Vasen takaovi ei aukea mutta se ei liene moottorin vika :)

      Comment


      • #4
        Kiitoksia tiedosta ja kokemuksista. Perskeles ku joku kerkesi ostaa :D noo... seuraavan kahteluun.

        Comment


        • #5
          Itse olen nyt purkanut 340tkm ajetun AEB:n ja ainakin alakerta oli hyvässä kunnossa. Sylintereissä näkyi hoonausjäljet. Kansikin oli ehjä mutta sitä en ole tarkemmin tarkastellut. Moottorin öljypohja oli vieläpä ottanut osumaa ja valunut öljyt pihalle, siitä syystä varmuuden vuoksi vaihdoin kaikki alakerran laakerit vaikka ne nyt ei kovin kulahtaneita olleetkaan. Nyt kun on itse tuon sisuskalut nähnyt niin uskaltaa kyllä viritellä tuota sen verran kuin vakiokanget vaan kestää ns. turvallisesti :)

          Comment

          Working...
          X