Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

kone nykii. missä vika?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kone nykii. missä vika?

    Autoni Audi V8 3.6l (PT) (vm.89 150tkm) nykii tasasella kaasulla ajettaessa. nykyminen ilmenee tasasena nykimisenä ja kylmällä ja kuumalla koneella. nykiminen on sellaista pehmeetä nykymistä.
    Missä mahtaisi olla vika? olen tähän mennässä koittanut vaihtaa virranjakajat ja tulpat, mutta ei auttanut.

    vikakoodit luin mutta sieltä tuli vain "Engine speed sensor - no signal" ja sen nollasin ja tuli uudestaan kun sammutin koneen. mistä tämä mahtaa tulla vai onko ominaisuus?

    mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?

    kiitoksia näin etukäteen.

  • #2
    Tuon ikäisessä antaa pyörintänopeusanturin vikakoodin jos kone ei ole käynnissä. Muuten koodia pukkaa jos jättää 8 pulssia väliin (jos oikein muistan).

    Comment


      #3
      Öh, pyydän etukäteen anteeksi tietämättömyyttäni, mutta jokos tuossa on lambda-anturia? Tuohan ois selvä ikääntyneen lambdan oire - jos siis sellaista löytyy. Haulla löytynee lisää juttua.

      Comment


      • #4
        ei oo lambdaa/lambdoja. eikä oo kattejakaan.

        Comment


          #5
          Ehdin jo vastaamaan että kyllä kai kaikissa v8:ssa lambda on, mutta eipä taida ollakaan. Ainakin lambdan paikalle on listattuna tulppa.

          No itse asiaan sen verran että onko muut sytkäosat missä jamassa? Ettei olisi ihan vaan johdoissa syypää? Vaihdoit jakajat? Siis koko värkit? Intressant.

          Comment


          • #6
            juu vaihdoin jakajat ja pyörijät sen koko setin ja johdot näytti olevan hyvässä kunnossa ei ainakaan hapettumia näkynyt ja johdot oli ehjät ja siistit, mutta en siis vaihtanut johtoja. voisiko puolat tehdä tommosta?

            Comment


              #7
              Kuinka toi moottori mittaa käytettävää ilmaa. Määrämittarilla vai MAF:lla?

              Comment


              • #8
                air volume meter. sanoi ainakin tuo etka

                Comment


                  #9
                  Ite kyllä tarkastaisin sen mittarin toiminnan jos on mekaaninen, ja muutenkin liitokset jos sinne tulee sähköjohtoja, samaten putkisto mittarilta imusarjalle kannattaa tarkistella vuotojen varalta.

                  http://www.auto2.ru/epc/etka/B090/016300.png

                  eli olis tuossa toi 5-osa, ei näyttäisi olevan mekaaninen ja sen jälkeen ei taida ollla kyl vuotokohtiakaan... , mut sen johdotukset olisi varmaan hyvä tarkistaa.

                  Comment


                  • #10
                    mites niiden johtojen kunto ois hyvä tarkastaa? ihan silmämääräisesti katsoa että onko hapettumia halkeamia kuoressa ja niin vai? entä ei yleismittarilla sais helposti mitattua?

                    Comment


                      #11
                      Hapettumat ja halkeat yleensä. Lisäksi olen CRC:tä tai jotain muuta kosteudenpoistajaa ruiskutellu noihin liittimiin. (Nämä toiminpiteet on toiminu ainakin muissa sähkölaitteissa ja autoissa :))

                      Comment


                      • #12
                        täytyypä huomen aamulla mennä pellin alle silmäilee

                        Comment


                        • #13
                          kattosin tänään noita johtoja ja kyllä ne ihan siisteiltä ja hyväkuntoisilta näyttivät. mikä mahtaisi aiheuttaa siis tuollaista pientä nykimistä. se ilmenee varsinkin ylämäessä tasasella kaasulla ja välillä nykii vähemmän välillä enemmän. kun kaasua painaa lisää ei nykimistä enää tunnu

                          Comment


                            #14
                            koitappa sitä liitintä mikä on veden lämpötilan ilmoitin ohjain poksille , itellä -90 2l ja kun vaihdoin sen niin nykimiset loppu , makso paikallisella varaosa putkalla 10 eeroo

                            Comment

                            Working...
                            X