Audi 2.8 heitti jäähdytysnesteet kuskin puolelle jalkatilaan. Mistähän kannattaisi alkaa vuotoa etsimään? Onko ko Audissa lämmityslaitteen kenno puhaltimen yhteydessä konehuoneessa vai missä se lienee?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysnesteet jalkatilaan
Collapse
X
-
Paha.
Itsellä edellisessä autossa kävi juuri noin. Potentiaalisin vuotopaikka on se, että sinulta on haljennut kenno tai sen letkujen kaulat. Kenno todella sijaitsee ihan haista-paska paikassa lämmityksen kotekon sisällä ja on työläs vaihdettava. Search:llä varmasti löytyy lisää aiheesta.
Kotelo näkyy rintapellin ja tuulilasin välissä konehuoneessa
Kenno itsessään on edullinen ja löytyy tarvikkeena.
Tilapäisesti pääset ajamaan kun yhdistät kennoille menevät letkut laittamalla putkiklemmareilla holkki niiden väliin (itse käytin hylsysarjan tulppahylsyä tilapäisenä ratkaisuna). Lämmitys ei sitten toimi.
Periaattessa toimi näin type 44 (-91) jossa pitäsi olla sama logiikka kuin C4:ssä:
- letkujen purku kennoista (ja ilmastointi irti kotelosta...)
- vivustojen jne purku keskikonsolin takaa (älä irrota kojelautaa, tein sen turhaa kerran)
- lämmityskotelo irti konehuoneen puolelta, Esillä siinä noin 1/3 kokonaiskoosta. Kiinni vain pannalla ja "Black Jack" tiivistemassalla. Voi olla tiukassa. Nousee kolostaa "kiepsahtamalla". Iso ruuvarit ja vaikka pieni sorkkarauta apuna. Kampea kotelon "alatassuista".
- Kotelo halkeaa kun ruuvit aukaisee. Varo/valvo läppien asentoja.
- voitele/vaihda samalla puhaltimen moottorin laakerit. Alkaa kohta huutamaan jos ei pidä ääntä jo nyt.
- vaihda kenno ja kokoa. Muista läpät ja niiden rata. Itselläni ei koskaa tullut aivan kylmää ilmaa remontin jälkeen.
Joku voi täydentää mitä ilmastointi (ja erityisesti automaattinen läppämoottoreillaan) tuo lisää.
Comment