Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lämpötilamittari ongelma! Mikä vikana?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lämpötilamittari ongelma! Mikä vikana?

    Moi!

    Eli auto on Audi A6 2.8 V6 quattro -97. Lämpötila mittari oireilee seuraavasti.
    Välillä mittari jää paikalleen vaikka on ajanut jo pitkään ja auto käy normaali lämmöillä. Välillä taas mittari lähtee pikkuhiljaa nousemaan sinne 90 asteeseen mutta kun auton sammuttaa ja laittaa virrat päälle, niin mittari ei pomppaa nopeasti sinne 90 asteeseen, vaan jää paikalleen tai nousee pikkuhiljaa. Pitäisi siis nousta salamana oikeaan lämpötilaan. Missä mahtaa olla vika? Kiitos paljon jo etuketään.

    #2
    Anturivikaa veikkaisin.

    Comment


    • #3
      Missä kyseinen anturi sijaitsee tässä autossa?

      Comment


        #4
        kannen ja rintapellin välissä, metalliputkessa.

        Comment


        • #5
          Ei vieläkään ole täyttä varmuutta tuosta anturista. Ei millään tahdo löytyä tätä metalliputkea ja kun en ole lähtenyt purkamaankaan juuri mitään kun ei tiedä tarkkaan mistä etsiä. Olisiko mahdollista saada hieman tarkennusta asiaan. Kiitos!

          Comment


            #6
            Moottorinsuoja pois ja kurkistus rintapellin ja sylinterinkannen väliin. Seuraa niitä anturin johtoja niin löytyy olisko ollut n.30mm avainvälillä oleva anturi.Ruskea tai oranssi väriltään.

            Comment


              #7
              Ei sitä oikein tahdo nähdä ennen kuin ottaa ilmanputsarilta kaasuläpälle menevän ilmaputken pois edestä.

              Comment


              • #8
                Okei kiitos neuvosta täytyy kurkistaa sinne!

                Comment


                • #9
                  Noniin nyt ehtisin katsoa tuota anturia. Otin pois Sen haitari ilmaputken siitä edestä ja sieltä näkyi sellainen sinipäinen liitin jossa neljä eriväristä pientä johtoa kiinni. Onko tämä siis kyseinen anturi? Entä millaisin keinoin olette päässeet käsiksi anturiin. Käsi mahtuu juuri ja juuri koskettamaan johtoja ja saan liittimestä toisen puolen napsautettua auki mutta toiselle puolelle ei ole mitään asiaa ennen kuin purkaa lisää hieman. Mitä tuosta enää voi ottaa pois tieltä? Onko tietoa miten lähtee imuputken moottorin puoleinen osa irti? voiko sitä edes irroittaa kun se on koneessa kiinni ja onko edes kannattavaa? Toivottavasti joku osaa auttaa onnetonta. Kiitos

                  Comment

                  Working...
                  X