Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
210-240hp koneissa on eri puristus-suhde, joka on ilmeisesti osittain tehty kannella.
Paljonko eroa todellisuudessa on vaihtelee lähteestä riippuen välillä 0,2 - 0,5.
Jos ero puristuksista olisi kokonaan männistä johtuva, niin tuskin kannet olisivat eri osanumerolla (06A103351J 210-225hp), 06A103351L (150-180hp).
Taas jaetaan väärää tietoa... Kannattaisko joskus pyöritellä niitä osia omissa pienissä kätösissä eikä pelkästään jakaa ETKA:n ja muiden foorumeiden "tietoja" faktoina?
Kannentiivisteen paksuushan ei tietenkään vaikuta puristussuhteeseen? Niitäkin kun taitaa löytyä 0.8mm-1.7mm väliin usea ihan varaosatiskiltä.
Nyt kun osia isoissa käsissään pyöritellyt tietäjä sattui paikalle, niin kerrotko samalla mikä on 06A103351J ja 06A103351L kansien puristustilavuudet?
Samalla mäkätyksellä olisit voinut myös suoraan kertoa aloittajalle, minkä paksuisella kannentiivisteellä saavutetaan alkuperäistä vastaavat puristukset (korkeamman puristuksen kannella)?
Kyse on vaan siitä, että ei noita ässän/TT:n kansia ole joka tallin perukoilla ja tämän topicin aloittaja oli hyvinkin tyytyväinen vartin puheluun, jossa kerroin mitkä kannet autoon sopii ja mitä eroavaisuuksia löytyy.
Jos vieläkin väität kansissa olevan eri palotila, niin osoita väitteesi oikeaksi. Mulla on tallissa 125hv, 150hv ja 225hv kannet, niin mittaillaan niitä sitten myöhemmin.
Comment