Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Läjä vikakoodeja ja käyntihäiriö, A6 2,4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Läjä vikakoodeja ja käyntihäiriö, A6 2,4

    Hei.
    A6 2.4 -02 kierrokset rupesivat käynnistyksen jälkeen pomppimaan sammumisen rajalta yli 1200. Lisäksi tasaisessa ajossa nykimistä ja kiihdytettäessä esimerkiksi risteyksestä kääntymisen jälkeen pienellä nopeudella selvä nyykähtäminen.
    Vikakoodinlukija antoi varoitusvalon syttymisen jälkeen seuraavat koodit:

    17544 System too lean bank 1
    17546 bank 2
    17535 Systen too rich bank 1
    17537 bank 2

    Lisäksi
    16805
    16815 eli kattien tehokkuus alle kynnysarvon . Tämä herja on tullut aiemminkin jonkun kerran , pitkään ja paljon tyhjäkäyntiä sisältäneen
    ajon jälkeen. Nyt kuitenkin nuo muut ovat uusia näiden nykimisoireiden jälkeen. Mitähän pitäisi ruveta tutkimaan? En vanhoista viesteistä löytänyt oikei vastausta.

    #2
    Joku vuoto tai rikkinäiset lambdat vois olla syyllisiä.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta. Mafin perässä oleva haitariputki on murenemistilassa. Pieniä murtumia haitarin urissa useassa kohdassa.
      Paikattu teipillä nyt ensiapuna. Onkohan tuo putkiston muovi jotain biohajoavaa laatua ? Katsotaan , tokeniko tällä.

      Comment


      • #4
        Maffin puhdistus/vaihto hyvä testata tuossa samalla!
        Itse vaihdon lambdat juuri, toinen hajosi niin oireet juurikin kuvailemasi tapaiset, kooditkin samat!

        Comment


        • #5
          Oireet ja vikailmoitukset katosivat putken paikkuun myötä . Maffi oli vaihdettu noin 40000 kilometriä ja pari vuotta sitten. (luultavasti turhaan) , kun silloin vuotovika lopulta oli toisessa alipaineella ohjatussa purkissa , jotka sijaitsevat kansien takaosassa. Sen kalvo oli rikki ja lisäilma tuli sitä kautta.
          Eikö muuten ollu hieno ja täsmällinen osakuvaus ;)

          Comment


          • #6
            Ilmeisesti nuo lambdatkin jossain vaiheessa tulevat tiensä päähän. Onko kokemusta Boschin valmistamista ei-audi lambdoista , joita ainakin Pelicanparts myy. Toimivatko ne ongelmitta , vai onko odotettavissa jatkuvaa koodien nollaamista ?

            Comment


            • #7
              Lambdat pitäs vissiin vaihtaa 60k välein. Siulla voi tuossa 2002 olla hyvinkin alkuperäset paikallaan ja ne on varmasti vaihdon tarpeessa. Ite en laittais muitakun alkuperäsiä lambdan ja maffin ollessa kyseessä. Sitä haitariletkua kannattaa etsiä purkuautosta jos uusi on liian kallis.

              Comment


                #8
                Lambdat pitäs vissiin vaihtaa 60k välein.
                ykkönen jäi pois eli 160k on boschin suositus.
                Audin logoja ei tartte olla, mutta kunhan ovat boschin kyseiseen moottoriin tarkoitetut.

                Comment


                • #9
                  Nimenomaan näin, eli rinkuloita ei tarvitse olla osassa. Bosch valmistaa samat lambdat audille ja "itselleen", eri numeroilla! Itse kokeilin tarvike lambdoja, piti olla laadukkaat ja toimivat, lopputulos kokoajan vikakoodia toisen perään!

                  Comment


                  • #10
                    käytin audin vikakoodien luvussa. ilmoitti. toiminta jännite -liian alhainen.
                    kaasuläppäyksikkö- virhetila
                    moottorin ohjain yksikkö -esto tila.. missä vika..

                    Comment


                      #11
                      Akku joskus loppunut.
                      Kaasuläpän vois putsata.

                      Comment


                      • #12
                        kaikki tehty, mutta ilmoitaa vieläkin samat vikakoodit.mutta auto toimii normaalisti.

                        Comment


                          #13
                          Koodit varmasti nollattu?
                          Latausjännite mitattu?

                          Comment


                          • #14
                            on nollattu kahteen kertaa..

                            Comment


                              #15
                              Latausjännite mitattu ja mitä valoja sulla siinä mittaristossa palo, joista mainitsit siellä toisessa ketjussa?

                              Panosta vähän tuohon vikaselostukseen, jos haluut apuja saada.
                              Viimeksi muokannut amalin; 4.10.2013, 20:58. Perustelu: typoja

                              Comment


                                #16
                                Ja näitä samaja selostuksia ei ole myöskään tapana useamman ketjun lisäksi lähettää admineilla caps lock pohjassa kirjoitettuna. Ihan tiedoksi vastaisuuden varalle.

                                Luistoneston ja jarrujen merkkivalot viittaavat tuohon kaasuläpän koodiin. Sopeutus tai mielummin puhdistus ja sopeutus voisi auttaa.

                                Comment


                                • #17
                                  ok.eilen illalla, audi teki taas temput,mutta tällä kertaa öljyn merkkivalo,jarrumerkkivalo,absvalo jäi vilkumaan tauluun,ja tuntu kuin olisi teho vähissä,ei totellut kaasua..onko puhdistus/irroitus vaikea toimen pide...mitä maksaa yleensä tuo sopeutus..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Minähän vastailin jo sinun privaviestiin, sopeutukset ja putsaukset linkkien kera!
                                    Kiittämättömyys on nykyaikaa!
                                    Etsippäs sellainen hakukone ensimmäiseksi, kuin: Google!
                                    Viimeksi muokannut hamilton69; 5.10.2013, 09:02.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaikki vikakoodit pysyneet pois imuputken paikkauksen jälkeen eli johtuivat yhdestä asiasta. Haitariputki varmaan on joutunut eri asentoon maffin vaihdon jälkeen ja kovettunut muovi alkanut murtua vähitellen. Autolla nyt ajettu 1300 km korjauksesta . Kiitos osaavista vastauksista.

                                      Comment


                                        #20
                                        Itsellä oli myös nykimis ongelmaa, auto ei tahtonut pysyä käynnissä ilman korkeita kierroksia. Syynä viallinen lambda, ostin ensin motonetin tarvike lambdan, se kesti noin puoli vuotta ja sama vika taas, sitten ostin Boschin ja nyt on kestänyt useamman vuoden.
                                        Pientä parannusta vielä pitää tehdä sytkä puolelle, TSFI puolat pitää asentaa, 034 Motorsport myy conversio kittiä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          mulla alkoi eilen 2.4 bdv röpöttää ja tyhjäkäynti vaeltaa hiukan (700-800) moottorivalo syttyi. antaa vikakoodit

                                          P0431 warm up catalyst below treshold (bank 2)
                                          P0302 cylinder 2 misfire detected

                                          olisko vika puolassa tulpassa vai voiko toi lambda aiheuttaa vian

                                          Comment


                                            #22
                                            Measuring blokeista löytyy misfiret sylinterikohtaisesti, kato että antaako muille sylintereille misfireä. Vikakoodi kun tulee vasta 100n misfiren jälkeen, niin muissakin pytyissä voi misfirettää vaikka koodia ei tule.

                                            Jos tuo yksittäinen vaan misfirettää, niin puola ja tulpat tarkistukseen.

                                            Jos koko bank misfirettää, niin lambda.

                                            Comment


                                            • #23
                                              ei oo tos mun vikakoodinlukijassa tollassia hienouksia, täytyy vaan mennä konepellin alle ja alkaa tutkimaan tarkemmin, mites tos kutos konees menee se pyttyjen numerointi?
                                              Viimeksi muokannut Kopoltti; 10.1.2014, 11:52.

                                              Comment


                                              • #24
                                                tulpan johto löi läpi venttiili koppaan, uus tilattu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  vika korjaantui tulpanjohdon vaihdolla

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kysytään nyt vielä perheen 4B 2.4 V6:sta. Autolla mittarissa 205tkm ja vuosimallia-98. Toiminut aina moitteettomasti, mutta sammui kesken ajon jouluna. Akku uusi ja auto käynnistyi tämän jälkeen normaalisti, kun annoin minuutin pari levätä.
                                                    Voisiko tuokin olla lambda/maf? Auto Savitaipaleella ja itse asun Helsingissä, joten en pääse tutkimaan vielä tarkemmin. Toki tuo voi olla mitä vain, mutta yleisimmät kokemukset?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      kampuran asentotunnistin, jos laakista oli vainaa. Voi myös olla bensapumppu.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X