sopiiko rs4:sen vauhtipyörä+kytkin paketti a6:sen 2.7t?? ja paljon kestää vääntöä??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
rs4:sen kytkin
Collapse
X
-
Veikkaan, että sopii melkoisella varmuudella. Olen ymmärtänyt, että rs4sen kytkin olisi hieman alimitoitettu jopa vakio rs4seen (olikohan 440Nm). Oltiin vissiin samassa oppilaitoksessa taannoin. Itellä olis kanssa harkinnassa vauhtipyörä/kytkin/asetelma mysteerion päivitys täs joskus - mielessä liikkuu lähinnä joku kevyt yksimassaratkaisu.
-
Ei se nyt ihan alimitoitettu kyllä ole siihen. Poijjaat ajaa maailmalla lastutetuillakin vehkeillä vakiokytkimellä. Joku sulakehan siinä autossa pitää olla kyllä. Ja se on miueluiten kytkin kuin laatikko.
Nuo kytkimet saa rikki luistattamalla ja lähtemällä hiukan liian suurilla kierroksilla matkaan.
Kuningattaren saarella eivät edes mielellään vaihda yksimassaista vauhtipyörää ja jareämpää kytkintä ja asetelmaa. Muuttuu noi ajo-ominaisuudet aika radikaalisti. Ei enää mielellään ruuhkassakaan kytkintä pidä pohjassa. Ja sen luistattaminen on hiukan hienotunteisempaa kuin vakion. Vakio on paras normaali ajoon sekä viritettyynkin vehkeeseen jos tykkää mukavuudesta.
Peltopurollahan taitaa olla vakiokytkin vieläkin paikoillaan vaikka on vaikka ja mitä kilkettä
paikallaan.
Tälläkin foorumilla liikkuu muutamia RS4:n omistijia joilla varmaan on hiukan enemmän tietoa ( kait ) autoistaan kuin muilla vain pelkän kuulopuheiden perusteella.
EI SITTEN HERNEITÄ NENÄÄN.
Kahteen RS4:een tiedän vaihdetun paremmän kytkimen ja jäykemmän asetelmän sekä yksimassaisen vauhtipyörän. Molempiin kuskien omien reikäpäisten tottumusten ja pinttymien takia. Uskallan jopa sitä toistakin haukkua samanlaiseksi tolloksi autonsa suhteen :) Jos tunnistan niin pyyhkäse nokkaan jos uskallat :D
Rollekin on jopa niitä moittinut ihan julkisesti. Ja hyvä niin :)
Mutta toisasia on että ei se vakiokytkin kestä kuin noin 100 000km ja sitten se menee vaihtoon. Poikkeuksiakin on kyllä.
Comment
-
Joo se oli kyl ihan kuulopuheita tuo oma "tietämys" tuosta väännönkestosta.
Asiaan: entäs 2massavauhtipyörän pohjaaminen noinkin hurjilla väännöillä (yli 600Nm), että aiheuttaako täristämistä tms. Oma kokemus aiheesta on sellainen, että on tuo noin 400Nm 2.8 vaparin vauhtipyörällä ja jousettomalla levyllä -> n.2000RPM ringeillä täristää (jurisee) siten, että olen kuvitellut tuon johtuvan vauhtipyörän pohjaamisesta.
Onko kessulle minkälainen rauta/softa päivitys tulossa moottoriin? Sitä saanee käydä ihailemassa kun Tuurin kylillä on käymässä?
Comment
-
Oisko se sit ajateltu silleen, että jos vauhtipyörä pohjaa ni kytkinlevyn jouset vielä toimii (ku niissä vissiin ehkä on jousitettu levy (tai ainakin omassa 2.7 motissa alunperin oli)).
Olikos kessu se sun a6nen 230hv vai 250hv versio? Eikö bensapumppua ja ilmamassamittaria tarvi vaihtaa?
Comment
-
sanokaa mitä sanotte mutta rs4 kytkin oikein käytettynä kestää tosi hyvin. jenkkien nopein varttimaililla on edelleen tolla kytkimellä ja ottanut satoja lähtöjä vartilla mutta max noin 4000rpm lähdössä. rs4:nen sitten painaa s4:sta enemmän joka sekin helpottaa. jenkit kehuu nyt clutchmastersin stg3 kytkintä ja piggien rs4 modattua kytkintä. spec menetti pelin kun niiden kytkimet levis säännönmukaisesti. oma ei ole vielä luistanut vaikka olen testannut isojakin tehoja suljetulla alueella tyyliin 80-120 tasan 2sec (hullut ahdot, kisabensaa ja täydet ennakot).
Comment
Comment