Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8:n laatikko AAN:ään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8:n laatikko AAN:ään

    Eli eli, ongelma on seuraava...
    olisi tarjolla -96 S6 V8:sta peräisin oleva CMG vaihteisto (6-lovinen), mutta onko tietoa käykö se vitosen jatkoksi, tarkemmin vielä AAN:ään? Orggisloota tyypiltään CET.

    Kaikki muu pitäisi olla selvillä ja käypästä, mutta moottorin ja laatikon naittaminen toisiinsa on varmistamatta...

  • #2
    Siellähän se nyt paikoillaan istuu, jos jotakuta muuta mietityttää ko. operaatio.

    Comment


    • #3
      Eli teikäläisellä on ollut 5vaihteinen CET ennen kiinni ja nyt on 6 vaihteinen cmg?
      itselle olisi ehkä tulossa tämä sama homma ja tuliko mitään erikoisuuksia vastaan??

      Comment


      • #4
        Ei tule. Tuon ikäisissä on vielä koneistettu myös kohdistukset vitoskoneelle.

        Itse vaihdoin tuossa heinäkuun alussa RS2 laatikon urssin alle (oli kyllä jo valmiiksi sieltä kaiveltu). Irti ja "uusi" kiinni.

        Ei Jypellä ole enää moneen vuoteen tuota urssia ollut :D

        Suosittelen toki varaamaan paremman paikan kuin sorapiha tuolle vaihdokselle :P

        Comment


        • #5
          Onkos toi CMG kestävempi kuin 01E vai miksi tuo valinta? Vai oliko vaan tarvetta looralle ja tommonen osu kohdalle?

          Edit. niin taitaa toi CMG:kin olla samaa 01E sukua toisaan...

          Comment


          • #6
            Eiköhän tuossa ole sama peruste kuin itselläni CET vaihteistosta pois pyrkimisessä.

            CET on lyhimmällä suurimmalla välityksellä, lisäksi 5-pykäläinen, 2. ja 3. väli on järjetön ja huutaa motarilla.

            Comment


            • #7
              Mikäs on 2.2 Urssin 6-pykäläisen laatikon tyyppi? Onko siinä eroa V8 mallin 6-v lootaan? Mielestäni siinä on hieman huono tuo 1 ja 2 väli, sais olla lyhyempi ja vastaavasti 5 ja 6 väli vois olla pidempi, eli 6:nen jäis vähä semmoseksi matkavaihteeksi.

              Comment


              • #8
                1 ja 2 on lähes kaikissa sama.

                cmg on pidemmät välitykset, joten hieman ekompi ajella, ja hiljaisempi kun ei kone huuda moottoritiellä.
                tarpeeksi uusi cmg myös saattaa olla ns leveellä ykkösellä, aavistus lisää kestoa.

                Comment


                • #9
                  Laitetaas tähän jatkoksi linkki mistä löytyy hieman inffoa 01E laatikoista. http://www.elektro.com/~audi/01E/

                  Comment

                  Working...
                  X