Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,2l turbo aan kone, kampiakselin asentotunnistin kumpi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,2l turbo aan kone, kampiakselin asentotunnistin kumpi?

    Eli siinä mötikässä on 2 anturia ja mulla on se lähempänä laatikkoa oleva rikki, toinen anturi vissii joku kierrosten rajotin anturi ja toinen sitten kampiakselin tunnistin?
    Toinen kysymys: tarviiko vaihtipyörän olla tietyssä kohdassa kun laittaa anturin paikalleen?

    #2
    Ei tarvi.

    Comment


      #3
      Katso myös, että vauhtipyörän tappi on ehjä.

      Comment


      • #4
        Oliko kellään vastausta tähän että kumpi anturi on kumpi?

        Comment


          #5
          Lohkon puoleinen lukee 62-ast tappia ja laatikon puoleinen hammaskehää.

          Comment


          • #6
            Juu sitä en epäile hetkeäkään mutta kumpi anturi tuo on joka lukee hammaskehää? Mikä sen virallinen nimi on? Onko ne anturit ihan samanlaisia? Antaa samat arvot? Hinnassa ainakin yli 60e heittoa, eivätkä osannu laakkosella sanoa kumpi on kumpi, eikä viittis väärää tilata..

            Comment


              #7
              Vie vanha malliksi tai ota siitä osanumero

              Comment


              • #8
                Molemmat on kampiakselin tunnistimia. Laatikon puoleinen on G28 RPM (Engine Speed) Sensor ja lukee starttikehän pulsseja. Muistaakseni harmaa liitin. Moottorin puoleinen lukee tappia, G4 Crank Shaft Position Sensor ja musta liitin.

                Comment


                • #9
                  Nonii kiitoksia kenax päästään hommassa etiäppäin :)

                  Comment


                  • #10
                    Ja molemmat on muuten sitten täysin samoja antureita ja toimivat ristiinkin. Ero taitaa olla liittimen värissä ja/tai johdon pituudessa, en muista nyt varmaksi. Molemmat kuitenkin yltävät molemmista reijistä sinne tukirautaan. Toisin sanoen, ota halvempi, jossei liittimen mahdollisesti väärä väri tuota harmaita hiuksia nyt tai myöhemmin..

                    Comment


                    • #11
                      Täsmennyksenä siis vielä, etteivät toki siten toimi ristiin, että vaan vaihtaa liittimet, ne anturit pitää toki myös siirtää fyysisesti ristiin..

                      Katsoinpa myös mielenkiinnosta, että mitä nuo maksavat ja meinasin lentää perseelleen :D

                      Mulla on joutavana molempia.

                      Comment


                        #12
                        CustomAutoCraftilta saa noita á 54,50e.
                        http://sites.internet.lu/folders/cus..._S6_S6PLUS.htm

                        Tarvikkeena Hellaa näyttää saavan 90e.
                        http://www.teilesuche24.de/search?q=078+905+375

                        Comment


                        • #13
                          Mites toi vauhtipyörän tappi, näkeekö sen selvästi kun konetta pyörittää räikällä hitaasti?
                          Itse en ainakaan mitää tappia nähnyt..

                          Comment


                            #14
                            Kyllä se melko selvästi näkyy, tosin taskulampulla kannattaa hieman valotella niin näkyy paremmin.

                            Comment


                            • #15
                              Joo lampulla katoin ja kaveri pyöritti nii en mä mitää nähny.. Eli startin reijästä vissii saa porattua vanhan pois ja uuden saa mistä? Tepolta?

                              Comment


                                #16
                                Tiedä sitten saako tota varaosana, mut jos ei niin sorvauttaa jossain sopivan tapin.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkohan kellää mittoja? Kuinka pitkä sen tarvii olla...

                                  Comment


                                    #18
                                    Katsoit oikealta puolelta VP:ää?=)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Molemmin puolin seurasin, Mutta tarkemmin koneen lohkon ja vp:n väliin
                                      Ja kuskinpuolelta anturin kolosta sitä kattelin

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oliko kellään tietoa paljo toi tappi tulee vauhtipyörästä ulos?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Käyn ottaa kuvan mitan kans myöhemmin tänään, kuha kerkeen talliin.

                                          Vähän huonosti näkyy, mutta noin sentin pätkä.
                                          http://sdrv.ms/19k7jr7
                                          Viimeksi muokannut Ugemi; 9.10.2013, 19:45.

                                          Comment


                                            #22
                                            Niin pitkä kuin mahtuu olemaan:) anturin leveyden verran ainakin. Pahimmassa tapauksessa joutuu ottamaan pyörän pyödälle. Haku voisi tuottaa tulosta
                                            Hatusta veikataan kok. pituus 20mm?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Njoo ei siellä kyllä tuollaista tappia ole :D
                                              Ei muutaku startti irti huomen.. Onko toi mitä materiaalia? Iha kovaa rautaa vaan??

                                              Comment


                                              • #24
                                                Käsittääkseni rautaa. Näytti itseasiassa ettei se ole pelkkä tappi, vaan kiinnitys tulisi keskemmältä tuossa orkkiksessa? Fidanzan pyörässä se kyllä oli ihan vaan sorvattu tappi, mutta tuota vakiota ei ole tullut purettua.
                                                Mihinkäänhän se ei kiinni ota, eli kunhan siellä on oikeassa kohdassa joku rautatappi, mitä anturi osaa lukea, niin bueno.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Googlee ku kirjotteli nii tuli jotain juttua että sais tehtyä startin reijästä sen mutta onkohan sitä kukaan toteuttanut? Hirveesti ei nappas toi laatikon pudottaminen kun just saanu sen sinne :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itse ottaisin pois suosiolla.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nii en tiiä sit, helpompiha se varmaan olis jos pudottas laatikon mut siinä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa porailee sitä. Ostaa käytetyn vp:n nii tietää et on oikeanlainen eikä tarvi kolmatta kertaa purkaa :D
                                                      Kokemuksesta voin vaa sanoo että ei oo mitää herkkua lattiatasolla tehdä tuo..
                                                      Viimeksi muokannut Jesse87; 10.10.2013, 16:11.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuolla jotain tietoa tosta tapista: http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/51259.phtml

                                                        Ja tässä siihen laitetaan hieman enemmän tavaraa vemsin takia, näin vois myös asentaa hitsaamalla puuttuneen tapin tilalle sopivan klunssin. Tuskin ton tapin koko on mikään kovin tarkka. Mieluummin iso kuin pieni et varmasti tunnistuu, ja tietysti uus pitää asentaa orkkispaikalle. http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/76572.phtml

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä se aika tarkka on. Liian lyhyt ei toimi ja liian pitkä ottaa lohkoon kiinni. 3B pyörästä se tulee ulos muistaakseni noin 12-13mm. Arvatenkin karkeasti saman verran myös AAN.

                                                          Tappia saa varaosana ja se on todella kovaa kamaa porattavaksi...

                                                          Kummoista klunssia en menisi tuonne hitsailemaan, koska painotus menee siinä samalla pieleen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Saako tepolta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X