Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisäilmapumppu käynnistyy itsestään viiden sekunnin välein?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisäilmapumppu käynnistyy itsestään viiden sekunnin välein?

    Eli audi a6 vm:99, 2.4 pensa, josta löytyy myös wepasto.
    Aamulla löin auton käyntiin, ajoin töihin (noin 1,5km), sammutin auton, joku jää päälle/pyörimään keulille? eikä sammu vaikka auton sammuttaa. Piti ottaa akunkenkä irti. Ei mielestäni ole mikään puhallin, koska aika iso surraus kuuluu. Kuulostaa enempi vesipumpulta yms? Ääni tulee vänkärin puolelta, ilmanputsarinkotelon alapuolelta. oisko vesipumpun releen kärjet hitsautunut yhteen tai jotain muuta? kait tässä sähkönen vesipumppu on..

    Niin ja näytössä ei vilku/jää palamaan mitää erinnäisiä valoja.

    Mistäs vikaa/relettä lähetään metästään.

    Kiitoksia jo etukäteen!!

  • #2
    Ota webaston sulakkeet irti ja kato loppuuko surina.

    Comment


    • #3
      Onko kutoskoneessa lisäilmapumppu? Kasissahan se on juuri edellämainitussa paikassa.

      Comment


      • #4
        Webasto tekee noin minuutin jälkijäähdytyksen mikäli päällä kun sammutetaan, toki jos pidemmästä ajasta kyse niin ?

        Comment


        • #5
          Noniin eli autoa sammuttelin/käynnistelin, ja vika muuttui sellaiseksi että puhallin sammui, mutta "yrittää" aina käynnistyä noin 5sek välein. Aina phiuuu kuuluu 5sek välein :D . Otin ilmanputsarin imuputken irti (joka tulee maskiin) ja imuputken alla oli noin 1/2" muovinen putki, joka tulee ilmanputsarin kotelon etuosaan, sieltä kuuluu ääni, ja ilma virtaus, kun joku puhallin yrittää päälle? mikäs prkleen lisäpuhallin tuonne koppaan ilmaa puhaltaa??
          ja pääseekö sinne käsiksi pohjapanssarin alta?

          NIIN ja weepasto pelaa ihan niinkuin pitää, ja onhan se myös eripuolell koko konehuonetta..

          Kaikki sulakkeet suunnilleen käyty läpi, ja ei jummijammi vaan sammu :D!!

          Comment


          • #6
            Niin onko siellä se lisäilmapumppu vai nöy?

            Comment


            • #7
              Noniin eli lisädiagnoosia tehty. LISÄILMAPUHALLINHAN siellä on. Eli ilmanputsarin alla, sumuvalon kohalla.

              Puhaltimelle tulee musta ja ruskea johto. Katkaisin ruskean johdon, puhallin sammuu.

              MUSTAAN johtoon tulee jatkuva 12v virta. RUSKEAAN johtoon aina kun puhallin lähtee päälle.

              Sinänsä kummallista koska kuvittelin että musta olisi ollut miinus.

              Välillä se näkyy puhaltavan kokoajan, ja välillä sykäyksissä yrittää lähteä pyörimään, tarkalleen 5sek välein. Ei vaikutusta onko virrat päällä/auto käynnissä. Elää siis ihan omaa elämäänsä.

              Myös se aiheutti ihmetystä että kun katkaisin ruskean johdon, JÄNNITE näyttää tulevan puhaltimelta päin, eikä siis sieltäpäin mistä johto tulee puhaltimelle :D kaikesta huolimatta, mustassa johdossa on yhä 12v jännite..

              Lisäksi puhaltimen pyöriessä, koitin nypätä jokaikisen sulakkeen pois, ei mitään vaikutusta..

              Mikähän tarkotus koko systeemillä edes on??. Laitanko johtoon kytkimen ja täts it?

              Nyt autosähkö welhot helppijä

              Pikkusta muokkausta äskeiseen, tämä niinsanottu "Puhallin" onkin näköjään imuri? :D . voi hyvää päivää, putkessä on siis imu. Mikähän lie merkitys kyseisellä kamppeella.
              Viimeksi muokannut okkim; 17.9.2013, 19:57. Perustelu: Sitä edellistä viestiä voi muokata, ei tarvitse tehdä uutta perään.

              Comment


              • #8
                Ei kai sillä muuta virkaa ole kuin kylmäkäynnistyksen jälkeisen rikastuksen ajan puhaltaa lisäilmaa pakoputkeen. Katit herää nopeammin toimintaan. Sylinterikansien takana on combi-valvet joihin tulee kyllä puhallus jos ottaa letkun sieltä irti.

                Comment


                • #9
                  Mjoo. Eli ei siis ole suurta haittaa, vaikka jättäisin puhaltimen virrattomaksi? Hoitaako sama puhallin ilman menon äsken mainitsemalle compi valvetille?

                  Joku ohjaus kait siellä on sitten mennyt sevon? Vai mistäköhän puhallin lie saa käskyn käynnistyä?

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän se ruskea johto ole maa, ja musta plus. Ja luultavasti ECU ohjaa sitä pumppua tuossakin autossa.

                    Ei se haittaa mitään vaikka pumppu ei toimikaan, eikä sitä tarkisteta katsastuksessa.

                    Comment


                    • #11
                      Ecu sitä ohjaa. Pumpun saa koodattua pois päältäkin mutta helpoin ratkaisu varmasti on vain jättää pumpun virtaliitin auki.

                      Comment


                      • #12
                        nojoo näinpä, löysin vastaavanlaisen topicin, jossa oli rele menny samaiselta puhaltimelta sököksi: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=99328

                        löytäis tuon releen, niin voisi koittaa vielä senkin vaihtoa. noh, antaapi nyt olla vielä kytkimen perässä koko laitos.

                        Comment


                        • #13
                          MUSTAAN johtoon tulee jatkuva 12v virta. RUSKEAAN johtoon aina kun puhallin lähtee päälle.

                          Sinänsä kummallista koska kuvittelin että musta olisi ollut miinus.
                          VAG autoissa ja varmaan muissakin saksalaisissa ruskea on aina maa.

                          Comment


                          • #14
                            Pompsautetaas vanhaa aihetta, kun liippaa niin liki.


                            Meitsillä jäi aamulla Allrad Guttro (C5 V8 BAS) pihaan, kun oli akku yön aikana tyhjentynyt totaalisesti. Kun lykkäsin apuvirtaa, niin lisäilmapumppu alkoi huutamaan siellä jossain ilmanputsarin tienoilla. Voorumia lueskellessa ymmärsin, että relevika ei ole mikään harvinainen.


                            Varaosakatalookista olin katsovinani releen varaosanumeroksi 8D0951253A. Kävisikös tuohon ihan yleismallinen rele, vai käynkö kotimatkalla Laakkosella ostamassa originaalin?


                            Tokihan vika voi jossain muuallakin olla, muttei kai yksi rele niin paljon maksa, etteikö voisi heti koittaa vaihtaa.

                            Comment


                            • #15
                              "Normaali" kytkentä rele, ei tarvi olla marmorilta.

                              Comment


                              • #16
                                Hyvä, kiitos. Sitten varmaan löytyy omastakin hyllystä. Aamulla ei tarjennut muuta kuin nostaa akun sisään latautumaan. Toimistolla on sitten aikaa kookeltaa varaosia...

                                Comment

                                Working...
                                X