Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T moottorinvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T moottorinvaihto

    Elikkäs autona on -01 audi A6 1.8T quattro moottori tunnus AWT.
    Nykyinen moottori kärsinyt vaurion öljynpaineista (1 sylinterin mäntä hakannut kannen ja venttiilit).
    Ajatus olisi laittaa skodan 1.8 vapari (AGN) perusmoottori kyseiseen autoon, elikkä AWT koneesta ottais imusarjan, turbon, pakosarjan ja muut apulaitteet ja korvakot mitä tarvitsee..
    Kyselisin kokemuksia / tietoa asiasta onnistuuko ja tuleeko toimimaan..
    Ei muuten olis tarvetta tälläselle hybridi rakentamiselle mutta kun löytyy ylinmääränen vapari kone niin ei tartteis maksaa ylinmäärästä tonnia AWT koneesta.

  • #2
    Ei tossa oo suoraan sanottuna mitään järkeä. Järkyttävä duuni, ruiskun kanssa ongelmat, katsastuksessa ongelmat noin uuden auton kanssa ja ennenkaikkea tiputtaa auton arvoa paljon. Mä en ainakaan ostais autoa, johon on tehty tollanen muutos.

    Jos sylinteri on ehjä, niin ei muutakuin uus mäntä sisään ja käytettyjä kansia löytyy markkinoilta paljon, eikä tosiaan tuota tonnia maksa. Multakin voi privana kysellä noita osia ;)

    Comment


    • #3
      Käsittääkseni kysyttiin siis, käykö tuo 1.8 vaparin lohko. Viisaammat korjatkoon, mutta yleensä ei ainakaan suoraan.

      Comment


      • #4
        Eiköhän tuossa kanttakin meinata vaparista? Vapari kannessa ainakin eri pakovenat ja nokat.

        Comment


        • #5
          Niin tarkotus oli se perusmoottori eli siis kannen kans laittaa.
          Mikä ongelma ruiskun kanssa?
          Autohan ei varsinaisesti myyntiin ole menossa ja vähemmän järkyttävää duunia siinä ois et koneen laittaa kokonaisena mitä vanhan aukoo.
          Kakkos käyttö autoksi olis tarkotus saada ja kaverilta ostin tietty halvalla.
          Eikä katsastus ole ongelma yhtään.
          Ja kampiakseli on varmasti sökö, joten mietin jos vapari on yhtään sama motti pieniä eroja lukuunottamatta ni ei ois temppu eikä mikää laitta sinne..
          Mut jos jollai tietoa ni kiitos jakamisesta.
          Eikä näis järkeä kannata ottaa huomioon :)

          Comment


          • #6
            No äkkiä tulis mieleen puristuksien kanssa ongelmia, jos vapariin lyödään turbo kylkeen->ohjelma ainakin uusiksi. Öljyruiskut onko? Turbon öljy-, ja vesikierrot? jne.

            Comment


            • #7
              Mites vapari männät käyttäytyy ahdetussa? Ruttu? Mulla on vapari lohko turbo käytössä, turbon alta ei löydy vesikiertoa lohkosta. Jos molemmat 058 tai 06a sarjaa niin periaatteessa onnistuu? Imukanavan koko suhteessa käytettävään imusarjaan? Niin ja öljypumpun välitys taisiolla eri. Ö-kierto turbon ö-suodatinlaipasta ja turbonöljypohja. Vaparilohkossa oli ruutat männille.

              Comment


              • #8
                Jatketaan aiheesta lisää.
                Elikkä kone on nyt vaihdettu siihen agn lohkoon kampuroineen veiveineen mäntineen ja kansi myös.
                Hommassa ei mitään ongelmaa sinänsä. Ainut mikä teetätti työtä oli vaparin imunokka jossa anturin asentolevyn ura eri asennossa (nykyään awt:n nokat)

                Ja sitten ongelmat.
                Auto todella nuhainen 4000 kierroksen jälkeen, kihtyy suht hyvin 160 mut siitä eteenpäin saa vinguttaa eikä oikein mitää tapahdu.
                Hommaa auttoi awt:n nokat. (tosin vika agn:n nokkien ajoituksessa kun 2 hampaalla ketju heitti)
                -Katti tyhjennetty ja ilman putkea ajettu (ei tukossa)
                -kokeiltu biturbon maffia (omalla maffilla arvo n,140-150)
                -Jakopää tarkistettu
                -Vikakoodi evap venttiilistä, katista ja paineenpudotuksesta (dumppi venttiili vika)
                -luulin autoa vakioksi, kunnes aukaisin ecun ja lastu löytyi jonka päällä tarra jossa luki 193ps.
                Mitä vois epäillä viaksi. Kyllä 190 heppanen pitäs kovempaa mennä ku corolla.
                Niin ja ahtopaine pyydetty 1900 mbar ja toteutunu n 0.6 - 0.8bar

                Kiitos hyvistä vastauksista.

                Comment


                • #9
                  Logita 002 + 020 + 115 ja laita tänne esille. Kerro myös tarkat vikakoodit.

                  Tsekkaa jako vielä kerran, vauhtipyörältä - ei etuhihnapyörästä.

                  Tulpat?

                  Comment


                  • #10
                    Tulpat täytyy vaihtaa kun tuntuu ajoittain pientä nykinää kiihdytyksessä.
                    Missäs tossa on muute vauhtipyörällä merkit?? Vauhtipyöräki on kyllä eri vehkeen mut 2 massa kuiteski.
                    Ja tyhmin kysymys. Kuinka saan login tänne :)

                    Comment


                    • #11
                      Liity jäseneksi niin saat suoraan tänne :D
                      Eli vain jäsenet pystyy laittamaan kuvat suoraan foorumille, eli käytä jotain kuvapankkia (dropbox tms.) niin nähdään ne sieltä.

                      Comment


                      • #12
                        Thursday, 27 March 2014, 10:32:03
                        VAG-COM Version: Release 409.1-S
                        Control Module Part Number: 4B0 906 018 R
                        Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0003
                        Software Coding: 11702
                        Work Shop Code: WSC 02325
                        Additional Info: WAUZZZ4BZ1N034143 AUZ5Z0Y6215209
                        1 Fault Found:
                        16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
                        P0441 - 35-00 - -

                        En saanut vikakoodia katalysaattorista enkä paineenpudotuksesta.
                        Ja tosiaan autosta on "poistettu" kaikki egr,huohotin,toisioilma,myös tuo evap ja muut letkuhässäkät. eli huohotus ulkoilmaan.

                        Comment


                        • #13
                          Onkohan muutos tehty viimeisen päälle ajatuksella? Tehdashuohottimesta menee esimerkiksi suoraan imusarjaan takaiskuventtiilin kautta yksi linja.

                          Miksi olet ylipäätään muuttanut huohotuksen? Kilpa-autoissa tai sen kaltaisissa ratkaisuissa sen ymmärrän, mutta en vakioahtimellisessa 1.8t:ssä. Samassa prosessissa tekee helposti hämminkiä kokonaisuuden toimivuudelle, ellei ole tismalleen tiedossa miten muutokset tulee tehdä.

                          Comment


                          • #14
                            Jos huohotin on ulkoilmaan, niin se on sama asia kun olisi vuoto ilmamassamittarin jälkeen. Mitatun ilman kuuluu poistua pakoputkesta, ei mistään muualta.
                            Oletko aivan varma että EGR on poistettu?

                            Ne vauhtipyörän merkit on moottorin vasemmalla puolella ja näkyy muistaakseni pyöreästä reiästä jos näkyy. Omassa oli aika pieni merkki.
                            Viimeksi muokannut jussi.linnansuu; 27.3.2014, 11:19.

                            Comment


                            • #15
                              agn moottorissa ei ole reikää kannessa egr:lle.
                              Luulen ainaki että noinki pieni ilma mitä huohottimesa tulee pihalle niin ei vaikuta ilmamäärään??? Ei sieltä mitää ahtoja tule kuiteskaa.
                              Ja hommasta innoistuin kun löysin aiheen asiata täältä foorumilta.

                              Konehuone selkeytyi reilusti kun poisti nuo "ylinmääräiset" letkut.
                              Tärkein määrehän taitaa olla se kuinka paljon ilmaa menee männänpäälle eikä männän ohi. Voiko irtonainen evap venttiili tehdä mahdollista syytä? Ja kuinka tuo solenoidi venttiili virtaukset mittaa?

                              Huohotuksen ja muut muutin sen takia kun melkein kaikki letkut oli rikki ja murentunut.
                              Eikä muuten ole jäätymis vaaraa enää eikä auto syö omaa pa**aa, kaikki ahtoputket pysyy puhtaana ja tosiaan selkeämpi kokonaisuus.

                              Huomioin tyhjäkäynnillä pientä heijaamista kierroksissa?
                              Logit saan laitettua kunhan jäsenyys astuu voimaan.
                              Tosin logia 115 en saa tolla mun comilla ulos, mitä siitä logista selviää?
                              voisin autocomilla kattoa.
                              Viimeksi muokannut porkkis; 27.3.2014, 11:54. Perustelu: yhdistetty kolme

                              Comment


                              • #16
                                Click image for larger version

Name:	logi.png
Views:	1
Size:	55,9 Kt
ID:	1617395


                                En tiedä näkyykö tää kuvatus, hankalaa hommaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Sytkäennakot yläkierroksilla aika vaatimattomat ja nelonen myöhästää silti jatkuvasti. Ennakoihin nähden ilmamassat ovat jopa häkellyttävän hyvät, joten voisi olla joko ahtovuotoa tai sitten maf näyttää väärin.
                                  Sytkäennakko/ilmamassa on tässä tapauksessa ehkä vähän sellainen muna-kana -probleem.

                                  Tulppien vaihto ihan ekana ja ei vakiot vaan bosch-skaalalla vitoset.

                                  Comment


                                  • #18
                                    1.8t moottoreissa ei ole EGR venttiiliä :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikäs tehtävä sillä venttiilillä kannen ja rintapellin välissä on? Ilma siinä ainakin liikkuu.
                                      Ahtovuotoja ei ole sen testasin.
                                      Se mitä tässä moottorissa on edelliseen muuttunut on puristussuhde, kannessa isommat kanavat (imusarja normaali), huohotin muutettu, "egr" poistettu, toisioilma poistettu, alipaine varaaja poistettu.
                                      EVAP:in liitin takasin käyttöön.
                                      Joku tässä jarruttaa yläkierroksilla. Alaväännöt suht hyvät.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Uus maffi on tulossa. Kokeilin myös biturbon maffia tähän runkoon niin ei isoja vaikutuksia ilmamäärässä.
                                        Mutta tuo tyhjäkäynnin pieni seilaaminen lambdan tahtiin epäilyttää, voisko anturi olla viallinen, polttoaineensyönti on aika kova.?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko softaa siis muutettu noiden "pienien" muutosten jälkeen? Onhan tuossa pirusti sormeiltu eri muuttujia raudassa joten softapuoli pitäisi ainakin hoidella kuntoon.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Softaan ei ole koskettu, yritetty kyllä on, lukeminen onnistui mutta kirjoitus ei onnistunut. Ja yllätyksenä tulikin että tää on jo lastutettu.

                                            Tuossa linkki minkä mukaan tuli tehtyä.
                                            En usko et noi vaikuttaa, mut mene ja tiedä sit.
                                            mietityttää se puristussuhde ja kannen imukanavat.

                                            http://www.audizine.com/forum/showth...simplification

                                            Comment


                                            • #23
                                              Se koneen ja tulipellin välissä oleva venttiili on sen lisäilma pumpun venttiili.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Miten nostit puristuksia ja paljon ne suunnilleen on?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos on vaparin männät on jätetty niin eikös ruttu ole 10.3? Tosin näinköhän kauan kestää turbokäytössä ne männät, kun ei kuitenkaan ole takokamaa niinkuin turbo malleissa.
                                                  Viimeksi muokannut MikaSS; 29.3.2014, 11:09.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Joo 10.3 tais olla puristussuhde. Ja vapari konehan se on mäntineen ja kansi.
                                                    Sais vaan tuon ylävääntö puolen kuntoon.
                                                    Ideoita? Tulpat vaihdettu. Maffia ei vielä ole.
                                                    Mittaan tänään puristuspaineet vielä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vaiha se maf niin jatketaan sitten, tosiaan ennakkot on tosi myöhäsellä ja jostain omituisesta syystä hyppii tosi paljon. Tuolla 6000rpm sen pitäs olla ~25btdc kantturoilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jatketaan asiaa kerran palaneen moottoritilan jälkeen.
                                                        Eli hommasin ilmamäärämittarin ja meno ei muuttunut mihinkään(kunnes moottoritilan pieni palo poltti uuden mittarin ja nyt on vanha paikoillaan) samoja arvoja näytti uusi mittari.
                                                        Uuutena vikana pari kertaa tullut vikakoodi lambda-anturista, teki ajossa sellaista että meno hyytyi sitten jatkui taas hyytyi ja jne noin sekunnin välein.
                                                        Voiko siis lambda-anturi tehdä tälläsen ylä tehottomuuden??
                                                        Tunnostaa että auto kulkee paremmin aivan pintakaasulla kiihdyttäessä mitä pedaali pohjassa?
                                                        Ois kiva ratkaista tämä mysteeri.
                                                        Pakosarja hehkuu siis todella kuumana.



                                                        (puristuspaineet kaikissa syl noin 12-13. Tulpat vaihdettu orkkis biturbon tulppiin)
                                                        Viimeksi muokannut juhokahkonen; 5.5.2014, 13:38. Perustelu: Lisätty asiaa

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X