Löytyisikö foorumilaisilta kokemuksia ko. aparaatin purkamisesta ja huoltamisesta. Audi 80 2.0E on käynyt alakierroksilla ja tyhjäkäynnillä hiukan epätasaisesti ja huollossa epäilivät ilmamäärämittaria. Keinuvipu tuntuu ainakin liikkuvan moitteettomasti ja polttoaineen pumppauskin toimii. Olen ymmärtänyt, että mittarin sisällä on potikka, joka antaa tiedon määrämittarin asennosta ECU:lle? Voisiko tuo potikka olla ko. ongelman aiheuttaja ja löytyykö kokemuksia sen huoltamisesta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
KE-jetronicin ilmamäärämittarin huolto
Collapse
X
-
JLaaksoAvainsanat: Ei mitään
-
Itselläni on 100:sessa ongelmana kierrosten nouseminen, vaikka kaasu pidetään samassa asennossa. Omat epäilykset ja ammattilaisten vinkit viittaisivat ilmamäärän mittariin. Myös minulla ilmamnäärämittarin levy liikkui kyllä ylös ja alas täysin moitteettomasti.
Eli mielellään tietoa mahdollisesta vioista - mikä ilmamäärämittarissa yleensä hajoaa ja miten korjata?
-
JLaakso
Hiljaista on vinkkipuolella. Löysin kuitenkin ohjeistusta venäläiseltä vw:n huoltohommiin erikoistuneilta nettisivuilta. http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page03
http://volkswagen.msk.ru/injector/k-jet8v.pdf Katsasta jasso tuolta ohjeet ilmamäärämittarin toiminnan tarkastamiseen ja huoltamiseen jos niistä olisi apua.
Comment
-
JLaakso
Potikan vastusarvosta löytyi "kuollut" kohta heti liikeradan alkuvaiheesta. Lisäksi määräjakajan kalvosta näyttäisi olevan kumilaminointi kulunut, joten kalvo saattasi päästää paineet läpi. Tätä puoltaisi myös kimeä ääni, joka määräjakajasta kuului koneen käydessä. Eli tuossa lienee riittävästi syitä ainakin määräjakajan vaihtamiseksi. Jos jollain pyörii nurkissa varmasti toimiva määräjakaja potikoineen ja ohjauspaineen säätimineen (Bosch 0 438 101 035) niin voisin olla kiinnostunut.
Comment
-
JLaakso
Varmasti luiskaisin jos intressejä ja aikaa olisi vähääkään enemmän. Auto on kuitenkin tarkoitus myydä, joten toimivaksi pitäisi saada ihan peruskonsteilla.
Comment
Comment