Minulla on ollut n. 5-vuotta Saksasta lautattu -89 2.3 10v coupee quattro. Auto on erinomaisessa orkkiskunnossa. Moottorin kanssa on ollut kuitenkin ongelmia. Auton venttiilit / venttiilinnostajat kalkattaa todella pahasti venttiilikoppaan. Sama ongelma on jatkunut jo vuosia. Kyseistä ongelmaa on yritetty hoitaa jo muutamalla remontilla ja turhan isolla kasalla seteleitä. Mikään ei tunnu auttavan. Nalkutus on selkeästi sidoksissä öljynpaineeseen ja se ilmaantuu n.2 - 3500:n kierroksen tuntumassa. Öljynpaineet tuntuu olevan ihan kunnossa. Auto pölläyttää joskus savut taakaa. Öljyä ei kulu normaalia enempää.
Vian korjaamiseksi on tehty seuraavaa:
Tuntuu siltä, että nuo toimet ovat vain hoitaneet vian oireita, mutta itse vikaan ei ole löytynyt lääkettä. Sattuisiko joku täällä tietämään missä vika voisi olla? Saa myös suositella sellaista korjaamoa pk-seudulla, jossa on kokemusta juuri tuosta koneesta. Oma tietämys on hieman rajoittunut tästä aiheesta.
Kiitos!
Vian korjaamiseksi on tehty seuraavaa:
- forte-käsittely n. 4-kertaa: ei mitään vaikutusta
- venttiilinnostajien vaihto: kalkatus alkoi n. 1000 kilometrin jälkeen vaihdosta
- kansiremontti: kalkatus pysyi poissa n. 2000 kilometriä
Tuntuu siltä, että nuo toimet ovat vain hoitaneet vian oireita, mutta itse vikaan ei ole löytynyt lääkettä. Sattuisiko joku täällä tietämään missä vika voisi olla? Saa myös suositella sellaista korjaamoa pk-seudulla, jossa on kokemusta juuri tuosta koneesta. Oma tietämys on hieman rajoittunut tästä aiheesta.
Kiitos!
Comment