Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-89 2.3 10v koneen venttiilit kalkattaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -89 2.3 10v koneen venttiilit kalkattaa

    Minulla on ollut n. 5-vuotta Saksasta lautattu -89 2.3 10v coupee quattro. Auto on erinomaisessa orkkiskunnossa. Moottorin kanssa on ollut kuitenkin ongelmia. Auton venttiilit / venttiilinnostajat kalkattaa todella pahasti venttiilikoppaan. Sama ongelma on jatkunut jo vuosia. Kyseistä ongelmaa on yritetty hoitaa jo muutamalla remontilla ja turhan isolla kasalla seteleitä. Mikään ei tunnu auttavan. Nalkutus on selkeästi sidoksissä öljynpaineeseen ja se ilmaantuu n.2 - 3500:n kierroksen tuntumassa. Öljynpaineet tuntuu olevan ihan kunnossa. Auto pölläyttää joskus savut taakaa. Öljyä ei kulu normaalia enempää.

    Vian korjaamiseksi on tehty seuraavaa:
    • forte-käsittely n. 4-kertaa: ei mitään vaikutusta
    • venttiilinnostajien vaihto: kalkatus alkoi n. 1000 kilometrin jälkeen vaihdosta
    • kansiremontti: kalkatus pysyi poissa n. 2000 kilometriä



    Tuntuu siltä, että nuo toimet ovat vain hoitaneet vian oireita, mutta itse vikaan ei ole löytynyt lääkettä. Sattuisiko joku täällä tietämään missä vika voisi olla? Saa myös suositella sellaista korjaamoa pk-seudulla, jossa on kokemusta juuri tuosta koneesta. Oma tietämys on hieman rajoittunut tästä aiheesta.

    Kiitos!

    #2
    Onko autossasi alipainepumppu kannen kyljessä? Jos kyllä, kokeileppa ottaa sieltä käyttötappi välistä pois.

    Comment


      #3
      Ei ne ehkä venttiilikoppaan kalkata kuitenkaan. Minkälaisilla öljyillä ajat ? Oman KV moottorin(2.2 10v) nostajat hiljenivät oikealla öljyllä. 5w40 teboil gold toimi vaihteleva-äänisesti normiajossa ja radalla sai kunnon naputuksen päälle. Nyt sisällä 10w60 castrol ja nostajat pysyvät hiljaisina. Tuo tuskin talviajoon soveltuu eli pitää löytää joku kompromissi.

      Comment


      • #4
        Kyllä minäkin alipainepumpun kalinatappia veikkaisin, ei oikein muita jää jäljelle. Kyl määkin kovast ihmettelin omassa samaa vaivaa. Onneksi sain vinkkiä moisesta ja otin myös tapin pois. Sen jälkeen on hiljaista ollut.

        Comment


        • #5
          Moi,
          alipainepumppu on kannen kyljessä. Kiitos vinkeistä! Vaikuttaa ihan järkevältä fiksiltä. Kokeilen josko auttaisi.
          Viimeksi muokannut 89coupe; 10.9.2013, 14:18.

          Comment


          • #6
            Moi,

            alipainepumppu vaihdettu uuteen ja kalina hävisi. Ei kai sillä sinäänsä mitään virkaa ole, mutta eipä uusi paljoa maksanut ja meni siihen paikoilleen pienemmällä vaivalla kun olisi ottanut kokonaan pois.

            Kiitos vinkeistä!

            Comment


              #7
              Pitääkö teillä virranjakajan hammaspyörä ääntä, sirinää tai jaksottaista päräystä kun kaasun löysää...
              Minäkin ensin luulin, että ääni tulee venttiilin nostajista.
              Ostin kerran uuden hammaspyörän jakajaan, mutta oli karvan verran suuri.

              Nyt keksin halvan korjauskonstin. Kiinnityslaipan alle yläreunaan laitoin muoviteipin pätkiä kaksi päällekkäin ja hieman sivummalle yhdet teipinpätkät.
              Teipit kallistaa virranjakajan hammaspyörää lähemmäksi nokka-akselin hammaspyörää.
              Hammaspyörien äänet loppui siihen.
              Täytyy varmistaa pyörijästä että pieni klappi jää hammaspyöriin.

              Comment

              Working...
              X