Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4, vauhtipyörä => Vaihtoehtoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4, vauhtipyörä => Vaihtoehtoja?

    Eli tuon 2-massaisen tilalle haluaisin vaihtaa ns. "kiinteän" mallin, ja tokihan tuossa menee myös ainakin kytkinlevy samalla jousitetuksi malliksi.
    Onko olemassa mitään valmista "reseptiä", mitkä vauhtipyörät ja kytkimet/kytkinlevyt sopii keskenään yhteen, että juuri tuollainen modaus saataisiin toteutettua?
    Moottori siis AAN, ja laatikko 5v.

    #2
    3B S2:n tai t89 7A:n limppu heittämällä kiinni.

    Vielä vähän epäselvää mitä eroa noilla on. Mitat samat, mutta osanumerot ei. Kai 3B:n legot sitten vahvemmat.

    ABY/ADU sama juttu, mutta spaceri pitää jättää pois koneen ja laatikon välistä.

    Comment


      #3
      7a ja 3b vauhtipyörien erot on vähä erilainen muoto, muutama anturitappi ja kampiakselin laakerointi. 3b:ssä on silmälaakeri kun 7a:ssa on ihan tavan kuulalaakeri. 3b saattaa olla aavistuksen kevyempi.

      /edit ja siis ovat kuten yllä mainittu ainoat suoraan vaihtokelpoiset vauhtipyörät.

      Comment


      • #4
        Mites, ilmeisesti noiden kytkinlevytkin sopii tuohon "ässän" asetelmaan, vai meneeköhän koko paketti vaihtoon?

        Comment


          #5
          Käsittääkseni kytkin valitaan vauhtipyörän mukaan, eli niiltäosin kun paketti eroaa 3b mallista niin uusiksi menöö.

          Comment


            #6
            Niin. Limppu = koko paketti.

            Comment


            • #7
              Onkos kukaan tuota 3B limppua asentanu S4? Hyödyt, haitat?

              Comment


                #8
                tuplamassa<lisää kirosana>vauhtipyörä jää pois, se ei tykkää virimoottorista.

                Comment


                • #9
                  Eli hakuun 3B:n vauhtipyörä, ja siihen tarkoitettu täydellinen kytkinpaketti. Muuta ilmeisesti ei tarvitse (?). Tästä topikista "virivauhtipyörä for dummies" ;-)

                  Comment


                    #10
                    Joskus on ollut puhetta, että vauhtipyörän vaihdon yhteydessä olisi syytä tasapainoittaa uusi limppu kera kampiakselin. Sitä en tiedä, onko se varmuuden maksimointia vai oikeasti tarpeellinen toimenpide.

                    Comment


                      #11
                      Sanoisin että tässä tapauksessa ei tarvitse, koska lähde ja kohdekoneessa samat veivit, männät, kampura eli teoriassa ainakin pitäisi olla yhteensopiva suoraan.

                      Mietin vaan prosessia tehtaalla. Eihän ne voi millään kaikkia settejä tasapainottaa yhdessä vaan erikseen ne jollain referenssillä jossain värkissä painotetaan... löytänette punaisen langan.

                      Comment


                      • #12
                        Mahtanee olla ilmeisesti vaihteistotkin suunnilleen samat, eli kytkin pitäisi siis pelittää ihan normaalisti jos/kun tuollaiset osat vaihtaa.
                        Pitääpä alkaa kyhäämään "budjettia"...

                        Comment


                          #13
                          kytkin

                          itselle tein kiekon AAR 2.3E koneen pyörästä,takapuolelta piti sorvata tavaraa pois ja istuttaa sytkä tappi/sekin meni hukkaan ku hestec ei tarvinnukkaan sitä Prkl.

                          no kuitenkin siihen kävi heittämällä specin sintteri setti.

                          uusi sarja oli noin 1cm matalampi paketti ja kytkin sylinterissä ei riittänyt vara ja lopun arvaakin kuinka käy,tapit ja männät nesteiden kera kytkin koppaan,yes, taas aski irti. no ens kerralla oppii mittaamaan tarkemmin eikä oleta vaan että kyllä sielä sen verran on varaa.

                          ja ennenkaikkea siitä tuli paljon kevyempi vs. kaksmassa keksintöön.

                          Comment

                          Working...
                          X