Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 nokkaketju män poikki.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A6 C5 nokkaketju män poikki.

Moi,

meidän -97 A6 C5 2.8 30V:n toisen (vas?) kannen nokkaketju meni poikki. Tilanne oli käynnistys eli tyhjäkäynti. Onko kellään kokemusta mitä kaikkea menee mahdollisesti uusiksi ja onko imuventtiilit entiset? Ketju ilmeisesti pyörittää vain imunokkaa? Osat venttiileineen maksaisi VW:n mukaan yli pari tonnia (sis. täyden jakopääremontin). Jos olisi aikomusta korjata ko. auto, niin olisiko vaihtokone/kansi paras ratkaisu? Miten 1.9 TDI menisi tilalle? Laatikko on 5-v manuaali.

Kaikki mielipiteet ja pohdinnat ovat tervetulleita!
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 3.9.2013, 20:08. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

Käytännön kokemuksella koko rivi venttiileitä uusiksi siitä kannesta josta ketju poikki. Kansi täytyy käyttää koneistamolla ja samalla toki kannattaa käydä muutenkin läpi. Uusi kiristäjä ja ketju maksavat irrallaan muutaman satasen, venttiilit muutaman kympin kappale. Jakopään hilut lienee edelleen jossain 600-1000€ vesipumpun kanssa.

Kannattaa varautua siihen että toisessa kannessa on yhtä vanhaa osaa, joten ennaltaehkäisevä ketjun ja kiristimen tai vähimmillään ketjun ja kiristimen liukupintojen vaihto voisi olla fiksua. Vaihtokone on yksi vaihtoehto mutta ei se töineen ainakaan halvemmaksi tule jos ei pysty itse tekemään ja vaihtokoneessa on huonolla tuurilla sama homma kohta edessä.

1.9 on kaiken heikoin vaihtoehto kustannustehokkuuden nimissä. Vaihtoon menisi osia niin paljon että sillä rahalla ostaa jo pari ehjää autoa.

Jos itse pystyy tekemään niin halvin vaihtoehto on varmaan vaihtokoneen nosto nokalle. Jos pitää teettää kaikki liikkeessä niin todennäköisesti kannen korjaus ja uudet jakopään eväät on järkevämpää.

Comment

En tiedä paljonko on eroa hinnoissa 12v koneen jakopään osiin, mutta vuosia sitten vaihdoin kyseiseen hilut niin taisi maksaa noin 300 euroa. Toki työ päälle jos ei itse tee.

Comment

No ei kait tuo niin mahdoton remontti ole. Kansia saa käytettyinä, jos se riittää. Mulla on yksi sellainen hyllyssä, jos raaskin myydä sen :)

Comment

Juu, kiitoksia vastauksista! Pistetään homma mietintämyssyyn...

Comment

Working...