Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6-koneen tehoalueen omituisuus???

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6-koneen tehoalueen omituisuus???

    moro. moottorin alipaineonkelmista selvittyäni ajattelin kysäistä onko ominaisuus vai suoraan joku vika, nimittäin kun polkaisee kaasujalan suoraksi moottori vetää tasaisesti 4500 rpm asti. tämän luvun jälkeen auto "suorastaan " ryntää eteenpäin, aivan kuin olisi laitettu turbot päälle
    (joita autossani ei valitettavasti ole.) koneessa 174hp ja 250NM torq. on pieni epäilys ilmamassamittarin oikeasta toiminnasta, tai sitten lambdat???

    #2
    Koittaisitko ensi kerralla muodostaa otsikosta hieman tarkemmin asiasisältöön viittaavan. Tarkensin sitä tällä kertaa.

    Comment


    • #3
      kiitos vinkistä. skarppaan seuraavalla kerralla :)

      Comment


        #4
        Moikka,

        Tietääkseni toi on just se miten sen kuuluukin toimia eli yllättäen (V6:ksi) on aikamoinen kierroskone. Mullakin tarvii tosiaan joku n. 4000rpm ennen kuin menee mihinkään. Mutta sitten kiertää kyllä loppuun asti...

        Toki maantiellä on mukava ajella pienemmilläkin kiekoilla ja ohituksetkin onnistuu ihan jees jostain 3000rpm:stä alkaen mutta jos tahtoo, että se kiihtyy niin raa'asti vaan kiekkoja koneeseen!

        Useita keskusteluryhmiä seuranneena olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että tämä on koneen normaalikäytös. Poikkeavia kommentteja en ole nähnyt.

        Eli kovaa ajoa vaan

        Comment


        • #5
          Vaikea se on Passatin V6 koneestakaan uskoa että löytyy 192hv, taitaa olla aika kapea vääntöalue.

          Comment


            #6
            V6-koneen tehoalueen omituisuus???

            12v AAH-koneessa on vaihtuvanpituuksinen imusarja. Vaihdos tapahtuu 4100 rpm kohdalla. Sen huomaa kyllä varsinkin manuaalivaihteiston kanssa.

            Alemmalla kierrosalueella imusarja on pidempi. Tällä saadaan lisää vääntöä. Ylemmällä alueella pituus noin puolitetaan noin 35cm:iin jolloinka saadaan tehokäyrää vähän ylemmäksi siellä reippaamman kaasunkäytön alueella :)

            Pituutta lukuunottamatta tiedot löytyvät VAG-Itseopiskeluohjelman dokumentistä numero 128 sivulta 17.

            Comment


              #7
              Okei, hyvä tieto! Toihan selittää asian. Kiitoksia. Ehkä tyhmä kysymys mutta mikä on "VAG-Itseopiskeluohjelma"???

              Comment


              • #8
                Omassa v6:ssa tuntuu että tuo "turbopiikki" tulee vasta 5000rmn jälkeen ja sitten auto kyllä vetää joka vaihteella kierrokset pohjaan, ei siis pysähdy veto vaikka vetää kierrokset punaiselle asti. Vikaa jossain?

                Comment


                • #9
                  Itsekin huomasin tuon ominaisuuden ja päättelinkin sen olevan niiden läppien ansiota. Niitä käyttävän vivuston pystyy kyllä näkemäänkin imusarjan päästä.

                  Joku tuollainen käsitys mulla on ollutkin että n. 4000 kierroksen kohdalla läpät aukeaa. Omituinen juttu on että kun mulla on vakiokotelossa vapaavirtaussuodatin ja koteloa lievästi avarrettu niin imuäänet kuuluu johonkin 3500 rpm asti ja sen jälkee hiljenee ja kone vaan vinkuu :)

                  Ja tuo vapaavirtaussuodatin tuli ostettua halvan hinna takia (poistotarjous 17e) ja koteloa on avarrettu enemmän imuäänien kuin tehon toivossa :)

                  Rajotin tulee omassa vastaan n. 6500rpm kohdalla.

                  Muuten eikös sulla Puutio ollut lastu sun autossa? Mistä ostit, paljon makso ja auttoko mitään? :)
                  Mailillakin saa vastata jos mieli tekee.

                  Comment


                    #10
                    Ehkä tyhmä kysymys mutta mikä on "VAG-Itseopiskeluohjelma"???
                    Toiselta nimeltään SSP eli "Self Study Program". Nämä ovat esitteitä mitkä on tarkoitettu konsernin sisäiseen käyttöön henkilökunnan kouluttamiseen.

                    Niitä saattaa löytyä satunnaisesti verkosta.

                    Comment


                      #11
                      Löytyy myös kolmella cd:llä pdf:inä joita toimitetaan aihioiden ja postikulujen hinnalla.

                      Tarkkaan ottaen taivavat kyllä "Selbst studie program" tms. kielestä riippuen tietysti...

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni AAH kone vääntää kyllä tasaisesti ja alhaaltakin. Tietty parhaimmat tehot löytyvät 3000 ja 5000 väliltä. Mitään kauheaa piikkiä ei kyllä ole havaittavissa?

                        Comment


                          #13
                          Eipä paljon tule mitään piikkiä tuossa 2,8 coupessa 4000kierroksen paikkeilla... tuo imusarjan vaihto pelaa kyllä. mistähän vikaa voisi ruveta etsimään kun tuntuu että koko laitos on jotenkin puhditon.

                          Comment


                          • #14
                            No varmasti on puhditon jos vertaa ässään! ;-)

                            Comment

                            Working...
                            X