Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 1.8t kytkin ottaa kapeasti ja ylhäällä - huolia luvassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 1.8t kytkin ottaa kapeasti ja ylhäällä - huolia luvassa?

    Noniin, kannattaako tässä alkaa huolestumaan, kun toisella autolla ajelun jälkeen Audin kytkin tuntuu ottavan kovin ylhäällä eikä tuntuma-aluekaan ole kovin iso. Toki VAGilaisia, mitä on tullut veivattua, kytkin on aina ollut aika erikoinen, mutta jotekin tuo kytkinpolkimen suurelta osin "turha liike" sai vähän huolia aikaan.
    Eli onko säädettävissä vai selvä kuluman/loppualun merkki?

    Kytkin muuten pelittää ok, ei luista vaikka on nyt tullut runnottua isolla ja pienelläkin vaihteella kokeilumielessä ja ajokin on mielestäni itsellä ja rouvalla ihan kytkinystävällistä, eikä jalkaa leputella polkimen päällä vaihtojen välillä tms.
    Ainoa mitä nyt satunnaisesti on tullut havaittua silloin tällöin kiihdytyksissä niin vedon ollessa päällä "nytkähtää", aivain kuin joku välys kuroutuisi kiinni. Muistuttaa lähinnä DSG:n vaihtoa, eikä siis mitään kierroksien nousemista, joka nyt selkeästi osoittaisi kytkimen luistavan. Onko nämä nyt jotain kaksoismassavauhtipyöräjuttuja sitten vai? Pieni referaatti olisi poikaa, vanhoja ketjuja kun ei nopsaltaan löytynyt..

    Niin ja ikää/kilometrejä 2007/130.000km

  • #2
    En ole tuon koneen ja laatikon asiantuntija, mutta jokainen 1.8T jonka kävin koeajamassa autoa etsiessa oli tuollainen pirun ylhäältä ottava kytkin. Autot olivat B6-B7 aikalaisia 6 lovisella manuaalilla. Verrattuna esim. 2.0TFSI manuaaliin tai sen aikaiseen kulkineeseeni 1.9TDI tuo on ihan erilainen. Muistan koska noihin istuessa oli aivan pirun outo lähteä liikkeelle, kun vaisto sanoi että kytkin on jo ylhäällä, mutta tarrasikin ihan viime hetkillä.

    Nytkähdys nyt voi olla vaikka moottorista peräisin (läppä, anturi, venttiili) tms. Täysin mahdoton sanoa tuolla selosteella.

    "Kuvittelemalla saa vaikka kusihädän aikaan" kirjoitti Jorma Kurvinen joskus Susikoira Roi romaaneissa...

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja B7-nokia Näytä viesti
      Noniin, kannattaako tässä alkaa huolestumaan, kun toisella autolla ajelun jälkeen Audin kytkin tuntuu ottavan kovin ylhäällä eikä tuntuma-aluekaan ole kovin iso. Toki VAGilaisia, mitä on tullut veivattua, kytkin on aina ollut aika erikoinen, mutta jotekin tuo kytkinpolkimen suurelta osin "turha liike" sai vähän huolia aikaan.
      Eli onko säädettävissä vai selvä kuluman/loppualun merkki?

      Kytkin muuten pelittää ok, ei luista vaikka on nyt tullut runnottua isolla ja pienelläkin vaihteella kokeilumielessä ja ajokin on mielestäni itsellä ja rouvalla ihan kytkinystävällistä, eikä jalkaa leputella polkimen päällä vaihtojen välillä tms.
      Ainoa mitä nyt satunnaisesti on tullut havaittua silloin tällöin kiihdytyksissä niin vedon ollessa päällä "nytkähtää", aivain kuin joku välys kuroutuisi kiinni. Muistuttaa lähinnä DSG:n vaihtoa, eikä siis mitään kierroksien nousemista, joka nyt selkeästi osoittaisi kytkimen luistavan. Onko nämä nyt jotain kaksoismassavauhtipyöräjuttuja sitten vai? Pieni referaatti olisi poikaa, vanhoja ketjuja kun ei nopsaltaan löytynyt..

      Niin ja ikää/kilometrejä 2007/130.000km
      Mulla 1.8t passatissa kutkin toimii juuri kuvaamallasi tavalla. Vuosimalli 2001 ja koneena awt.
      Auto on kakkosautona ja ajan sillä harvoin. Pidemmän DSG rupeaman aikana (3v) en huomannut mitään outoa, mutta nyt toisen manuaalin jälkeen kutkin tuntuu todella oudolta.

      Aina kait se on noin toiminut, kilometrejä nyt 245tkm.

      Comment


        #4
        Tänään eteenpäin myyty nelikko A4 1.8T -98 aj.215tkm, ja juurikin tuo ylhäältä nappaava kytkin.
        Elä suotta huolestu, kun ei normaalissa ajossa näy eikä tunnu.
        Viimeksi muokannut Kone; 27.8.2013, 23:24. Perustelu: lisätty infoa

        Comment

        Working...
        X