No ei helvetissä ole jos menee noin paljon ohi merkkien. Varsinkin nuo BFB kannen kuvat heittää vielä enemmän. Tai sitten noiden logiikka on aivan jotain muuta kuin biturbossa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8t AEB nokkien ajoitus
Collapse
X
-
Aika moni kompastuu niihin lenkkeihin ja laskee/katsoo ne väärin. Jos nokkien merkit ei osu kohdilleen, niin väitän vieläkin ja edelleen että jako on väärin, kunnes joku toisin todistaa. Voisin vaikka tulla näyttämään miten ne laitetaan merkkeihin jos olisin lähellä.
Comment
-
Noniin kansi paikallaan. Auto käy kyllä mutta kuulostaa juuri että ois hampaan pielessä. Kampuran merkki kohallaan. Silloin nokka akselin merkki venttiili kopan merkkiin on minusta yhen hampaan verran jälessä. Tällöin on nokkien merkit tuolla mallilla kuin kuvissa mitkä mikko tänne lisäs ja tosiaan kampiakselin merkit kohdallaan. Kumpi siis pako vai imu hampaan pielessä?Viimeksi muokannut Jeepa; 6.10.2018, 20:22.
Comment
-
Kampiakselin vasta merkki melko huomaamaton mutta on vissiin tuo pikkulovi pellissä? Kellää tuosta parempia kuvia? Ite en saa laitettua kuvaa omasta. Nyt kaikki merkit täsmää nokissa ja 16 lenkkiä välissä.tuolla mallilla ei lähe ees auto käymään. Edellisellä mallilla lähti kun nokka.akselien merkit olivat ulkoreunoilla.
Auto pelaa nyt. Eikä vikakoodeja.Viimeksi muokannut Jeepa; 9.10.2018, 20:45.
Comment
-
No nyt on sitten pikku ongelma (?) omassa koneessa. Kampura merkissä, samoin nokat (venakopan alta katsottuna) , mutta pakonokka onkin hihnapyörän merkistä varmaan 2 hammasta pielessä. Tuo munhan on semmonen sekasikiö, jossa on ADR kansi ja nokat 1.8T passatin kellarissa (joku pikkureikäkannellinen -99). Auto kyllä käy, mutta ei oo semmonen herkän tuntuinen. Sanalla sanoen käy niin kuin jako olisi pielessä. Kuuluko nokkien lovien olla merkeissä samaan aikaan nokkahihnapyörän kanssa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepa Näytä viestiAuto pelaa nyt. Eikä vikakoodeja.
Kuuluko nokkien lovien olla merkeissä samaan aikaan nokkahihnapyörän kanssa?
Comment
-
Sitä tässä ihmetellään ensitöiksi huomenna... Se hihnapyörä on kyllä ADR-koneesta, että sekin voi tuoda oman mausteensa soppaan. noiden 1.8 20V koneiden pyörien merkeissä on ilmeisesti eroja. Näin luin ainakin audizineltä. Kaverin B6 1.8T audissa molempia merkkejä ei saanut kohdalleen samaan aikaan. Piti laittaa hihnapyörän mukaan tai jako meni pieleen.
Comment
-
Eli kaks hammasta pielessä, jos ajoittaa nokkien merkkien mukaan? Mulla on kyllä osanumero ulospäin... Nokat ja kampura millileen merkkien kohdalla. Ei edes sitä perinteistä puolen lenkin heittoa. No tässä tuli vähän taas hidastetta, kun öljy lakkasi kiertämästä koneessa... Uus pumppu ja kaikki uutta kellarissa. Toivottavasti edes jotain jäi ehjäksi.
Comment
-
Nokan jakohihnaratas pitää olla sitten alakerran mukainen sekasikiöissä. Eli jos laittaa esim bfb moottoriin vanhanliiton kannen niin ratas BFB mukaan. ot:Mulla oli josku ongelmia , että herjas synkkavirhettä. Syyllinen oli kampirattaan kiilan murtuminen ja ratas sutinut vähän pieleen.-->oli väärin kiristetty kuningaspultti ilman lukitustyökalua.
Comment
-
No tää ratkesi sillä, että laittoi nokan hall anturin rising modeen. Ajoituksen ollessa merkissä nokan kolo on siirtynyt juuri pois anturin alta. Ei tule ainakaan sync erroria. Alahihnapyörä on alakerran mukana tullut ja nokkapyörään tein nyt kylmästi vain uuden merkin. Täytyy jossain välissä katsoa noi nokat ihan heittokellon kanssa kohdalleen, kun noista merkeistä ei nyt oo enää mitään varmuutta. Nyt tuli vaan "vähän" muuta ohjelmaa väliin, kun ebaystä ostetun öljynsuodattimen jalan paineventtiili puuttui kokonaan ruuvin alta. Sillä olikin sitten kivat pikku seuraukset...
Comment
-
Ohjeistus miten pitää ajoittaa nokat ketjuihin nähden.
Lisäksi tuo erään henkilön kuva, jossa auto tehdas tilassa, oli ihan samalla lailla minulla moottorissani, kun otin auki. Eli ne merkit voi olla nuoleen nähden ihan reunassa. Tuollahan lukee myös "pyöritä eestaas, että saat molemmat merkit kohdalleen" ja minulla kun ensin pyörittää pyörimissuuntaan, niin nokka jossa on hihnapyörä menee merkkiin ja toinen nokka on ihan toisessa reunassa. Sitten kun vedät takaisin päin ja kiristäjä samalla muuttaa hieman asentoa, menee toinenkin nokka merkki kohdalleen.
Minulla on tuo 16 tappia noiden välissä. Ohjeessa taas sanotaan siitä
aution
t The stated number of rollers merely provides assistance for fitting the drive chain onto the camshafts.
ja täältä lisää:
https://workshop-manuals.com/audi/a3...haft_adjuster/
Comment
-
Otinpa kuvia kun sattu olemaan remppa käsillä. Nämä siis 2.7 biturbosta.
Laiton uuden nokkaketjun, ja pyöritin käsin nokkia vain myötäpäivään sen verran että merkit meni kohdilleen. En siis nostanut öljynpaineita, enkä pyörittänyt nokkia kuin neljäsosakierroksen verran. Nokkien hahlot menee just eikä melkein nokkapukkien nuolien keskelle. Kuvista ei ehkä näe sitä täysin.
Comment
-
ite en vaan voi käsittää edelleenkään miks porukka niitä lenkkejä laskeskelee noista. ku niillä ei oo mun mielestä mitään merkitystä. nokkien ja nokkapukkien ajotusmerkeistä katotaan nokkien jako toisiinsa nähden eikä mistään ketjunlenkeistä??? perustelkaa mulle.
okkimilla loistavat hyvät kuvat.
Comment
-
Kiitos.
En minäkään ymmärrä, koska siinä on virheen mahdollisuus laskea ne väärin. Tietty alussa kun ne laittaa paikoilleen voi vähän laskea että osuu edes suunnilleen oikein, mutta jos joku sanoo "16" niin ei siihen pidä mennä sokeana luottamaan jos merkit ei osu.
Comment
-
Neloskoneen imunokka ei välttämättä halua pysyä ihan siinä asennossa, että vetopuoli ketjusta olisi kireällä. Jos se ei ole kireällä, merkit eivät kohtaa. Onhan tämä homma nyt tällä foorumilla aika monta kertaa ratakiskosta väännetty. Ketjulenkit on varma tapa. Pitää vaan laskea ne oikein.
Comment
-
Komppaan Porkkista tossa neloskone asiassa. Yleisesti ottaen osien merkkaaminen purkuvaiheessa on kaiken A&O. Tussilla kun piirtää viivan rattaan hampaaseen ja ketjulenkkiin, niin irrallaan olevia osia pällistellessä tajuaa mistä se 16 lenkkiä lasketaan, jos sitä haluaa käyttää. Samat merkit voi siirtää uuteen ketjuun, nokkiin jne jne
Comment
-
Eipäs tullut mieleen tuo että neloskoneessa nokka saattaa haluta eri suuntaan. Kutoskoneessa ei ole tuota ongelmaa, ja nokkien merkit menee noin nätisti.
Tussilla minäkin laitan merkit osiin ennen purkua, jos ne oli oikein. Eipähän sitten tarvi sen enempää ihmetellä.
Comment
-
Hei,
Nyt on kysyttävä neuvoa tietäjiltä? että onko noi nokan merkit /ketju kohilteen näissä Schrick-virinokissa. Kun en saa tuota 16 lenkkiä kun merkistä merkkiin. Eikä klo 23?? Ja nokan hammaspyörät on säädettävät, mutta tehtaan tapit on paikoillaan. Elikkä lukittuna.
Comment
Comment