kuka osaa tehdä nokkien ajoituksen toho mun kotteroon nokkaketjun ja kiristimen vaihdoin nii ajoitus pielessä tai sanokaa missä ton teettää halvalla mut hyvin oulussa? nyt kipeesti apuja ja nopeaa kiitos :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8t AEB nokkien ajoitus
Collapse
X
-
Jos ketjupyörät ovat olleet koko ajan nokissa kiinni, niin miten ajoitus voisi olla pielessä? Taaimmaisissa nokka-akselien laakeripukeissa on nuolet. Nokka-akselien ketjupyörissä on merkit, jotka tulevat nuolien kohdalle, ts suoraan ylöspäin. Tässä asennossa jakopään kohdistusmerkin pitäisi olla ventiilikopan merkin kanssa kohdillaan. Samalla alahihanpyörän merkki kuuluu olla yläkuolokohdassa. Näin ainakin Haynesin kirja sanoo.
Jos on epävarmuutta 1 sylinterin yläkuolokohdasta, niin jollain puutikulla tms tulpan reiästä sen kyllä huomaa. Kampiakselin merkki näkyi mulla ainakin todella huonosti ja alahihnapyörän merkkikin on vähä niin ja näin. Ole tarkkana ettet moottoria pyörittämällä väännä venttiilejä vinoksi.
Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata.
-
Moottoriko ei lähtenyt käyntiin homman jälkeen?
Itsekin vaihdoin nokkien välisen ketjun ja kiristimen.
Remontin jälkeen kone ei lähtenyt käyntiin ja vika oli liian aikaisessa
starttauksessa. Ketjun kiristimen pitää antaa tasautua n. puoli tuntia
asennuksen jälkeen. Muuten imunokan päässä oleva asento anturi ei ole
kohdallaan.
Comment
-
Ketjun kiristimen pitää antaa tasautua n. puoli tuntia
asennuksen jälkeen. Muuten imunokan päässä oleva asento anturi ei ole
kohdallaan.
Comment
-
Tyhjähän se kiristin on asentamisen jälkeen ja sekuntti startin jälkeen 100% mukana pelissä. Ja mitä oon liuskalla koittanu noita uusia nostiamia on niissä yleensä välys heti, kun nokka on kiristetty. Ykskään asentaja ei kerkee laittaa venakoppaa, puolia ym romuja paikalleen ennenkuin nostimet vielä oottelis starttia. Tilannetta parantaa vielä, kun pyörittelee konetta käsin pari rinkiä ja varmistelee ajotusen.
Comment
-
onko kellää nyt työkaluja noiden nokkien ajottamiseen/tarkistamiseen? nyt ois hätä tai ainaki sanokaa mikä vittu tuota romua nyt vaivaa ku ei käy kunnolla imuefekti tulee välillä pakoputken päästä ku kokeilin ja käy sillee tykyttämällä.. on tuo ihme vehe no toimihan se vissii 2 kuukautta niinku piti..Viimeksi muokannut Linksi; 31.8.2013, 19:13.
Comment
-
Olet siis katsonut merkit nokista ja kampurasta? Itse laitoin muistaakseni moottorin YKK kohtaan sen jälkeen nokat merkkien sisälle(ei ihan mikromillilleen mene kohdilleen). Sen jälkeen remmi paikoilleen ja pyörittää moottoria muutaman kierroksen ja katsoa onko merkit edelleen kohdillaan.
Ei muutakuin tarkistaan merkit, mikäli ei ole varma(etukeula vain huoltoasentoon niin helpottaa).
Miten jos otat sen öljypainekytkimen piuhan irti, mitä tekis, palaako valo? Öljynpaineanturi on ainakin itsellä kiinni öljyjalassa, jotta näkisi paineet aina.
Comment
-
siis valo sammuu ku nostan kierrokset yli 2500 mut alle tuon nii syttyy et enpä tiedä voisko olla mahollista et suodatin nii täynnä paskaa et menis viturallee arvot ja siks herjaa?
ja sit tuo toinen.. eli jakopään merkit on kyllä tarkalleen kohillaan sen olen varmistanu mut nokista en ole sata varma ku vaihdoin siis ketjun kiristimen ja ketjun eikä se ainakaa samalle kohille menny kirveelläkää.. liekkö sit ku vanhasta oli alempi liuka menny aivan palasiksi ja ketjuki oli hieman venyny et ei siks menny samalle kohalle.. mut jos nokat ois ajotettu oikee nii miksi sit pakoputken päästä tulis se imuefekti? ja miksi tuo käy sillee tykyttämällä/röpöttämällä? käytin nokan asento tunnistinta irti eikä ollu vaikutusta käyntiin mitenkää (aika outoa)
Comment
-
Teeppä nyt sillain, että pyörität kampiakselin merkin kohdilleen ja varmistat, että pakonokan ajoitusmerkki on myös kohdallaan. Otat venttiilikopan pois ja nappaat valokuvan nokista ja niiden ajoitusmerkeistä. Nähdään kerrasta onko se ajoitus nyt kohdillaan vai ei.
Jakoketjussa pitää olla 16 "ketjuntappia" ajoitusmerkkien välissä.
Comment
-
Jos väliakselin laakeri on kulunut tarpeeksi, niin sekin vaikuttaa ,koska ei nostata paineita tarpeeksi pienillä kierroksilla. En tiedä pitäisikö sen vain osittain niin tehdä, mutta semmoinenkin on mahdollista. Sihti kyllä on yksi(joka jo mainittiinkin) joka tekee tuota kun tukkeutuu ja varmasti hyvä joka tapauksessa puhdistaa.
Lähtisin tietenkin ensin kattomaan tuo merkit nokista ja sitten muut. Joutuu kyllä ventiilikopan tiivisteen ostamaan, mutta pientähän se on.
Comment
-
miks venakopantiiviste uus? en laittanu siihen vielä tiivisteainetta väliin ku oli epäilys just et ei ois kohillaan mut pitääkö silti vaikka ei ainetta oiskaa laittanu niin se tiiviste uusia? nimittäin kaikki tiivisteet on uusia kansi siis käytetty irti ja yläpääntiivistesarja laitettu kaikki paitsi venttiilivarren kumit.. voiko se muuten tehä tota imua jos venakoppa ei oo tiivis? miten se oireilee?
Comment
-
3 Faults Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)
26-10 - Output Open - Intermittent
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
35-10 - - - Intermittent
tollaset vikakoodit pisti tauluun ja edelleen käy oudosti.. eli oisko mahollista et tuon kaiken tekee viallinen MAF? hall anturin laitoin siis vanhan alkuperäsen takas eikä ollu vaikutusta seki vaihdoin mutu tuntumalla viimeks tarvike malliin.. ja evap ei varmaa tollasta aiheuta??? ideoita ny ja jos jollaki oulun seudulla ois maf:a lainaksi nii vois sen testata?
Comment
-
Ilmamassamittarin johto kannattaa ensin irrottaa. Oma AWT käy nätisti ilman sitäkin. Virhekoodeissa on 00515 joka tarkoittaa imunokan päässä olevaa anturia. Ross-Techin mukaan joko anturi on viallinen tai nokka väärässä asennossa.
Sytytyshetki määräytyy kampiakselin asennon mukaan. Imunokan päässä oleva anturi lienee ainoa, joka kertoo moottorille, että onko työ vai imutahti kyseessä. Mietin sellaista, että jos moottorinohjaus sytyttää välillä väärällä moottorin kierroksella viallisen anturin takia. Tarkoititko HALL-anturilla tätä imunokan anturia?
Pystyyköhän imunokan asennon tarkistamaan tarpeeksi tarkasti nokan asennontunnistimesta? Senhän näkee pelkästään jakohihnan suojakopan irrottamalla?
Comment
-
Katsoppa tuolta allaolevasta linkistä 7. kuva. Siinä on nokan asennontunnistimen asento yläkuolokohdassa, eli ajoitusmerkeissä. Punainen teippi on anturin paikka.
http://www.mrm-racing.se/forum/showthread.php?t=829
Comment
-
Mulla toi lautanen on iha erilainen ku mitä tuossa. Liekkö erilainen homma sitten.
Mistähän ja paljokohan maksaa MAF tarvikkeena, ku ei ihan riitä rahat ostaa 300e MAF:a?
Joo tarkoitin hall anturilla juuri sitä imunokan anturia, ja kokeilin kahdella eri anturilla eikä vaikutusta. Epäilen vahvasti, et imu nokka ei ole kohillaan, se on käytetty irti nokkaketjun ja kiristimen vaihdon yhteydessä. Nyt sitte pitäs keksiä miten sen saa kohilleen takas.
Onko mahdollista, että anturi ois silti viallinen ja se ja maf yhdessä tekis tollaset oireet?Viimeksi muokannut Linksi; 3.9.2013, 12:22.
Comment
Comment