Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 TDI -98 automaatin öljyt joita ei kukaan osaa vaihtaa??

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A6 TDI -98 automaatin öljyt joita ei kukaan osaa vaihtaa??

Moi!

Kävin merkkiliikkeestä kysymässä mitä maksaa ko. laitteeseen automaatin öljyjen vaihto, ja hinta arvio oli about 500?. Eli pelkästään suodatin maksaa kuulemma jo 200?!

No tuosta herkistyneenä menin paikalliselle Oilboysille kysymään vastaavaa, mutta siellä sanoivat että on niin hankala homma tuo kyseisen laatikon öljynvaihto että eivät uskalla ruveta tekemään olleskaan. Siis liikkeessä joka on erikoistunut öljyjen vaihtoon!! Puhuivat jotain että öljy pitää lämmittää täsmälleen oikean lämpöiseksi jne. jne. ja käskivät mennä merkkihuoltoon. Sanoivat myös että tuohon ei löydy tarvikemallin suodatinta, vaan hekin hakevat suodattimet & öljyt merkkiliikkeestä, eli eivät pysty myymään sen halvemmalla. Ja samaa sanoi myös pari muuta korjaamoa joista kysyin, eli eivät uskalla edes yrittää tuota hommaa.

Voiko tämä oikeasti pitää paikkansa?? Kun täällä lukee juttuja joissa porukka vaihtaa itse automaattinsa öljyt. Vai onko siis niin että eri mallin automaateissa on noin paljon eroja, ja juuri tämä kyseinen malli on pain-in-the-ass?? Eikö tuota muka tosiaan osaa tehdä kukaan muu kuin merkkihuolto, täällä Jyväskylässä siis? 500?.... :=o

Puhuivat jotain että öljy pitää lämmittää täsmälleen oikean lämpöiseksi
    Juu niin pitää, ja siinä tarttee vakkomia, jolla voi päivystää lämpötilaa.

tuohon ei löydy tarvikemallin suodatinta
    onko siis niin että eri mallin automaateissa on noin paljon eroja
    Veikkaisin vahvasti, että sinullakin on ZF:n 5HP-19-sarjaa, johon kyllä löytyy mm. Febin tarvikesuodatinta.

Samaa asiaa sivuten: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=14919

Automaatin öljynvaihdosta on jauhettu lukuisia kertoja, olet näemmä jo ne kaikki lueskellut?

Comment

Kokeile kysyä esim jostaim Bosch Car Serviceltä. Niillä pitäis olla huolto-ohjeet myös tuohon. Tuskin nyt niin erikoinen laitos on.

Comment

Veikkaisin vahvasti, että sinullakin on ZF:n 5HP-19-sarjaa, johon kyllä löytyy mm. Febin tarvikesuodatinta.
        Jaa-a, tuonpa kun tietäisi, mistähän se selviää? Itse asiassa nyt juolahti mieleen että kun Audihuollon automaatti "gurun" kanssa jutustelin laatikon paineiden nostosta (josta mulla on toinen threadi menossa...), se taisi mainita että tuossa on Audin oma loota, eli ei siis vissiin ZF. Ja BTW, suositteli muuten tuota paineen nosto hommaa, eli aion kyllä kokeilla onneani tuon suhteen.

Automaatin öljynvaihdosta on jauhettu lukuisia kertoja, olet näemmä jo ne kaikki lueskellut?
        Jep lueskelin kyllä läpitte kaikki mitä serachilla näppärästi löysin, mutta täsmälleen vastaavanlaisesta autosta & lootasta en löytänyt juttua. Ja sillä juuri ihmettelinkin tuota homman vaikeutta, kun ei se muille, eri mallisille Audeille tunnu niin vaikeata olevan.

Comment

Kokeile kysyä esim jostaim Bosch Car Serviceltä. Niillä pitäis olla huolto-ohjeet myös tuohon. Tuskin nyt niin erikoinen laitos on.
          Kysyin JKL:n ainoalta BCS korjaamolta eli Jyväskylän Auto-Startista, ja sama juttu; eivät pysty tekemään, ohjaavat vaan Audi huoltoon :=(

Comment

Jaa-a, tuonpa kun tietäisi, mistähän se selviää? Itse asiassa nyt juolahti mieleen että kun Audihuollon automaatti "gurun" kanssa jutustelin laatikon paineiden nostosta (josta mulla on toinen threadi menossa...), se taisi mainita että tuossa on Audin oma loota, eli ei siis vissiin ZF.
            Eikös tuossa oo vielä 4v laatikko? ZF 5HP on 5v.

Comment

Eikös tuossa oo vielä 4v laatikko? ZF 5HP on 5v.
              Jep eli on. Onkohan tuohon siis mitään saumaa löytää öljyjä & suodatinta halvempaan hintaan kuin merkkihuollossa, työstä puhumattakaan?? Vai pitääkö siis tyytyä siihen että Audin huoltaminen on kallista, tai minä köyhä...;=)

Comment

Joo, sori luulin kyllä että ysikasissa on jo uudempi 5-lovinen.
                http://www.jntrading.fi/
                Ootko jo tuoltakin kysyny suodatinta?

Comment

No helevata! Eipä tullut heti mieleen että nuo voisikin löytyä ihan Motonetistä, mutta tällaista näyttää heidän hinnasto:

AUTOM.VAIHT/OHJAUSTEHOST.SUOD. AUDI A6 95--04
                  ....
                  AG4 96-- automaattivaiht suodin (4-vaiht/etuveto). . . . . 19-0241 25.50 ???
                  AG4 automaattivaiht pohjatiiv (4-pulttinen). . . . . . . . 19-0238 13.50 ???
                  ....
                  Automaattivaihteistoöljy VAG-G052162 1L (KELTAINEN). . . . 59-0016 12.45 ???

Eli edelleenkään en ole 100% varma että onko mun kaarassa juuri tuo AG4 loota, muuta näin ainakin vahvasti epäilen ja näin taisi se Audin huolto-äijä mainita. Ja tuo öljy lienee kanssa just oikeaa ko. laatikkoon?

Taidanpa laittaa tilaukseen, niin ei tartte maksaa Audi huollolle muuta kuin parin tunnin työt... :=)

Comment

Kelpaakohan tarvikeosat merkkiliikkeen huollolle?

Comment

Kelpaakohan tarvikeosat merkkiliikkeen huollolle?
                      Miten niin ei kelpaisi? Jos minä asiakkaana haluan käyttää itse ostamiani tarvikeosia, niin ei kait ne voi kieltäytyä niitä käyttämästä? Vai voiko...?

Mitään takuutahan noissa remonteissa ei varmaan ole jos käyttää tarvike osaa, mutta en oikein jaksa uskoa että jokin tarvike suodatin tai tiiviste (öljystä puhumattakaan) olisi sen huonompaa tavaraa kuin alkuperäinen. Vai onko jollakulla erilaisia kokemuksia?

Comment

Miten niin ei kelpaisi? Jos minä asiakkaana haluan käyttää itse ostamiani tarvikeosia, niin ei kait ne voi kieltäytyä niitä käyttämästä? Vai voiko...?
                        Kyllä halutessaan voi. Takuutahan ei tarvitse myöntää työlle, mikäli asiakas haluaa asennettavan omia osiaan.

Ja kyllä joskus tulee vastaan todellä käymättömiä tarvikesuodattimia (lähinnä ilma ja raitisilma) mutta on toki hyviäkin. Hinta tosin on tuolloin voi olla jopa alkuperäistä korkeampi.

Eu tuossa vaihteistoöljyn vaihdossa mitään ihmeellisiä kevätjuhlaliikkeitä tarvita, muutama erikoistyökalu ja testeri jolla tuon öljyn lämpötilan pystyy tarkastusvaiheessa toteamaan. Joissakin autoissa joutuu pakoputken irroittamaan jotta öljypohja saadaan irti, ja siksi työn määrä tuollaisessa on varsin suuri ja täten hinta korkea

Comment

Näin AD -huollon seinällä ilmoituksen, jonka mukaan he eivät asenna asiakkaan tuomia osia. Ymmärrettävää, sillä vieressä on AD -varaosaliike. Aina ei voi olla varma asiakkaan tuomista tarvikkeista, jolloin mahdollisen vahinkotapauksen sattuessa näyttökysymys voi aiheuttaa eripuraa.

Korjaamoillahan on aina virhevastuu, mutta takuuta ei mielestäni tarvitse myöntää kuin liikkeen "omille" osille ja tarvikkeille.

Comment

Nyt on homma hoidettu, ja ainakin JKL:n Autotarvikkeessa suostuivat mukisematta tekemään homman Biltemasta ostetuilla halpa-osilla, eli pisteet sinne! Suosittelen, säästää aika reilusti verrattuna orggis osiin.

Comment

Kyllä halutessaan voi. Takuutahan ei tarvitse myöntää työlle, mikäli asiakas haluaa asennettavan omia osiaan.
                              Näin AD -huollon seinällä ilmoituksen, jonka mukaan he eivät asenna asiakkaan tuomia osia. Ymmärrettävää, sillä vieressä on AD -varaosaliike.
                              Oli pakko lainata oikeen kahta tekstiä. Siis kyllähän korjaamot saa valita asiakkaansa jos haluaa, se on eri asia mitä keksitään verukkeeksi jos halutaan nyt vaikka livetä hommasta ja ajatellaan että tästä saattaa tulla vielä vaikeuksia. Töitä niillä kyllä riittää. Mutta en minä työntäisi nokkaani enää liikkeeseen jossa moiseen ei suostuta.

Minä olen pitkään käyttäny itse ostamiani osia sekä merkkiliikkeessä että nyt viimeksi AD-korjaamolla, eikä koskaan ole mitään muristu vastaan mistään.
                              Olen näitä juttuja omista osista kuullu niin paljon, että kysyin nyt kun Audi kävi AD:lla jakohihnan vaihdossa, jotta mitäs sitten tehään kun jotain hajoaa.
                              Äijä oli ihan hölmönä ja sanoi, että totta kai heidän työllä on oma takuunsa ja osilla omansa, ei siinä mitään epäselvää ole.

Toki sitten jos jotain todella hajoaa, niin siitä tulee tappelu... mutta niin se tulis joka tapauksessa. Täytyy vaan viedä auto kolmannelle (vai neljännelle?) osapuolelle tutkittavaksi.

Comment

Working...
                              X