Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

rs4 nyhtää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    rs4 nyhtää

    Mistä voisi johtua moinen vika, kun autoni rs4 vm 00/01 nykii vedättäessä isommilla vaihteilla 5&6. Tätä tapahtuu, kun lähtee kiihdyttämään esim 100 vauhdista 5 tai 6 vaihteella. Samaa tapahtuu myös jonkin verran 4 vaihteella, jos kuormaa enemmän. Auto alkaa vaan omituisella tavalla nytkyttämään.

    #2
    Mitäs vikakoodeja siellä on?

    Veikkaus: ilmamäärämittarissa vikaa.

    Comment


      #3
      jos ei maffi niin ahtovuoto.

      Comment


        #4
        Vikakoodeja löytyy

        01 Moottorin elektroniikka 8d0907551f , 3 vika / ohje havaittu. 17866 p1458 035 pakokaasun lämpötila-anturi 1, rivi 2 -g236 oikosulku maadoitukseen. 17869 p1461 035 Rivin 1 pakokaasujen lämpötilansäätö virheellinen signaali (satunnainen). 17868 p 1460 035 pakokaasujen lämpötilan säätö, lohko 2 säätöraja saavutettu (satunnainen). Auto katsastettu juuri ja päästöissä ei ainakaan näyttänyt oleva mitään ongelmia. Vikakoodit samalla nollattu täytyy käydä nyt viikon ajon jälkeen tarkistuttamassa uudelleen. Itse en noista koodeista juuri mitään ymmärrä. Ilmamäärä mittaria epäili myös eräs autoasentaja. Täytyy varmaan käydä huomenna hakemassa uusi niin sitten näkee onko siinä vika.

        Comment


          #5
          Täytyy saada kuntoon

          Joo tartteis tosiaan löytää vika menee parin viikon päästä Karalalle ohjelmoitavaksi. Käsittääkseni tuollaiset viat pitäisi olla korjattu ennen uutta softaa. Auto toimii kuitenkin moitteetta, kun kiihdyttää reilummin.

          Comment


            #6
            Huomasin semmoisen jutun, että kostealla ilmalla auto nyhtää huomattavasti enemmän kuin kuivalla esim pakkas keli nyhtäminen hyvin vähäistä.

            Comment


              #7
              Kelin mukaan tapahtuva muutos mielestäni tukee maffi-diagnoosia.

              Comment


              • #8
                Hieman lainaten: en tiedä onko vain luuloa, mutta tuntuu siltä että heti kun on hieman pakkasta, niin tuntuu kulkevan ihan erilailla, varsinkin alavääntöä tuntuu olevan enemmän. Voiko tuo johtua maffista vai mistä? Muuten veto ja meno tasaista. (koodit vois tarkastaa, mutta sattumalta juuri oma piuha rikki)

                Comment


                  #9
                  Uusi tuo pakolämpöanturi, se ainakin aiheuttaa varaohjelmalle menoa ja sitä kautta vedon pätkimistä kun yrittää happea antaa.

                  Comment


                    #10
                    EGT sensorit tosiaan myös vaikuttaa menoon huomattavasti. välillä voi toimia ongelmitta ja sitten taas menee vikatilaan. itse olen jo uusinut molemmat ja noi on onneksi jo halvenneet johonki 200? paikkeille. ekasta maksoin yli 300 pari vuotta sitten.

                    pakkanen tekee tosi gutaa ahdetuille koneille. oman kulku muuttui jo rivakaksi kun kokeili pikkasilla yliahdoilla. imuilma ei noussut kuin 15C:hen vaikka ahtimen huötysuhde oli varmaan 50%.

                    Comment


                      #11
                      Selvä juttuhan tuo on, pakolämpöanturi(t). Tuntuu olevan yleinen vika näissä laitteissa, omakin on taas menossa lämpöanturin uusintaan. Edellinen taisi kestää melkein vuoden :(

                      Comment


                        #12
                        Tuntuu vaivaavan tosiaan näitä V koneita noi pakolämpöantorit, ex. a6:n herjasi niistä ja riesaankin meni vaihtoon. Olen kuullut myös monilla muilla menneen.

                        Comment


                          #13
                          pakolämpöanturi

                          Joo kiitokset vastauksista täytyy uusia tuo pakolämpöanturi ja se ilmamassamittari. Olisin vielä ollut kiinnostunut, jos jollain tietoa mistä kannattaisi ostaa jarrulevyt ja minkalaiset. Noissa orkkiksissa aika paljon kulumaa. Niin mitähän toi pakolämpöanturi maksaa ja onko tietoa tuon massamittarin hinnasta? Tosin ne kyllä selviää maanantaina, kun menen niitä ostamaan, mutta ennakko tieto hinnoista kiinnostaisi.

                          Comment


                            #14
                            Ilmamäärämittari vaihto-osana lienee noin 110?. Lämpöanturit taisikin tossa yllä olla jo, noin 200e kipale kait.

                            En tosin tiedä kannattaako sitä MAFfia vaihtaa, kun vikakoodi viittaisi lähinnä siihen EGT-anturiin.

                            Comment


                            • #15
                              Jep, mullakin on EGT anturivamma tuossa omassa. Se alkoi ensin intermittent vikana mutta nyt ei koodien nollauksen jälkeen siedä kun kerran kenkäistä niin koodi ilmestyy.

                              Kannattaa muuten varautua siihen, että noita antureita ei välttämättä löydy ihan suoraan hyllytavarana jokaisesta vw/audi merkkiliikkeestä.

                              Comment

                              Working...
                              X