Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT putkisto + downpipe

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT putkisto + downpipe

    Noniin olis aika hyvällä mallilla tämä auton laittaminen eli siis turbosta aika jätti ja nyt olis garret ar70 / ec1 turbo lähestulkoon hommattuna, kytkin asetelmakin katottuna + suuttimet

    Huolena siis seuraavaksi tuo vakio putkisto

    Miten tuo orkkis putkisto mahtaa kestää / mistä se mahtaa kuristaa ja saako sieltä otettua jotain hiluja pois että menee vielä päästöistä läpi?

    Kestäneekö tuo downpipe kasvaneita tehoja , kun jostain foorumin kätköistä selvisi että ainakin vaihtoa suositellaan.?

    Pahoittelen jos nämäkin asiat on jo jossain mainittuna ....

  • #2
    Eipä tästä ihan liikaa oo puhuttu. Itellä kolmos ässässä saman tapane projeki menossa ja purkistoo vois kylläkin muokata. Miks downpipe ei kestäis? Eikai se tehoista eikki mee? :o millasta tehotavotetta jaaiotko kuulereita vaihtaa?

    Comment


    • #3
      noh tuollla turbolla on vissiin ässästä otettu 370 heppaa, mulle kyllä riittäs se 300 hevostakin joka pitäs noilla hiluilla olla käsittääkseni ihan realistinen tavote. En muista tosiaan mistä topicista luin tuosta downpipe hommasta, mutta olis kätevä nyt sit samalla vaihtaa kun moottori otetaan irti mikäli on tarvetta, jonkun näköinen coolerikin hakusessa, olisko ehdotuksia?

      Comment


      • #4
        Siis tuo ahdinhan vaatii joka tapauksessa alkuperäisestä eroavan dp:n, vakio ei tuohon istu kirveelläkään.
        Joten samalla vaivalla sitten teettää tai etsii jostain valmiin(jos edes saa mistään) 3" dp:n. Sen perään sitten 3" putkisto.

        Comment


        • #5
          Harinen vissiin tilauksesta tekee, jostakin semmosta luin, noita 3" putkistoja vissiin saa kyl tilattua useemmastakin paikkaa...

          Comment


          • #6
            Pari pientä vinkkiä voinen heittää kun snadisti on tullut tutkittua ja rakenneltua 8N TTiden ja 8L S3sien kanssa.

            Jos nyt lähdetään 300hv hakemaan tuosta koneesta:
            Downpipe 3'' johon heti auton alle taittuessa 3'' jalometaali katti, tällöin päästöjen kanssa konttorilla ei tarvii jännätä. Loppu rööri virtaa vakionakin tuon verran mutta itse sijoittaisin cat-backiin sen muutaman satasen. 3'' röörejä näihin ei oikein valmiina saa, APRllä muistaakseni oli tarjolla tuollainen, Milltekit yms. on 2.75'' joka piisaa täysin noissa tehoissa vielä. Ahtain kohta tuossa putkistossa on downpipen haaroitus 2 pilliin joiden pinta-ala oli muistaakseni 20% pienempi kuin itse putkiston, toinen paikka on takakelkan alitus.

            Kytkimeksi vakio palikat ryhditettynä SREn asetelmalla. Kiinteää vauhtista kannattaa välttää mahdollisimman pitkään, syynä ikävä hakkaus ääni laatikossa. Tuota toki voi lieventää hankkimalla fluid damperin.

            Cuulereista ei tarvitse noilla tehoilla vielä stressata, ni piisaavat helposti tuonne asti.. TTn keula kun on lisäksi sen muotoinen että FMICn asennus ja hyöty on himppu mielenkiintoinen. Jos sellaisen haluaa niin garrettin kenno on ihan toimivaa :)

            Varaa siis huoletta 3-5k€ rahaa tuohon päivitykseen. Jonkin verran ns. BT rakennus juttuja löytyy TT-Foorumilta, sieltä kannattaa käydä hieman lueskelemassa juttuja. Luetuimmista aiheista löytyy varmasti pariksi illaksi luettavaa ;) Kotimaan puolella näitä laitteita on vähemmän ja dokumentoituja vieläkin nuukemmin..

            Comment


            • #7
              kiitoksia hyvistä vinkeistä ! :)

              Comment

              Working...
              X