Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 bit misfiret - HELP

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 bit misfiret - HELP

    Tästä koodista on tullut oikeen kirosana:

    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 35-00 - -

    Pidemmän aikaa jo oli tuota misfire-ongelmaa.
    Yllättäen asentaja laittanut ajoituksen pieleen... Se korjattiin tuossa pari viikkoa sitten ja tyhjäkäynnistä tulikin "voin pehmeä".

    Ilo ei kauan kestänyt sillä nyt pätkii taas:
    P0300 P0304 P0305 P0301
    ja kyseisessä järjestyksessä.

    Stage 3 S4, jossa:
    - uudet EV14 550cc suuttimet
    - 90mm MAF
    - BKR7E tulpat (1000km)
    - TFSI puolat (~3000km)
    - uudehkot o2-anturit

    Ohjelmassa idle fueltrimmit säädetty niin, että pitäs olla vähän laihalla mutta itsellä ne ovat -2 paikkeilla.

    Haluaisin tietää kaikki mahdolliset viat jotka voivat antaa P0300 tyhjäkäynnillä. Täällähän niitä on listattu http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P0300/000768 mutta onko muita?
    EGT?
    bensanpaineensäädin?

    Mitään muita vikakoodeja ei tule.
    Ajossa ei ole mitään pätkimistä ja fueltrimmit ok. Auto ahtaa ja kulkee.

    Imuvuotoa varmaan ehdotetaan, mutta kun ei sellaista tahdo löytyä.
    3 kpl takaiskuventtiilit vaihdettu, rikkonaiset alipaineletkut uusittu, spider putsattu ja korjattu.


    Apua?
    Viimeksi muokannut josh; 21.8.2013, 23:12.

    #2
    Mitä sanoo group 14-15 mitkä pytyt missaa ja minkälaisia määriä. Noita voi kattoa myös ajon aikana tuleeko normiajossa missejä. Mitä muutoksia tullut sitä ennen tehtyä kun misfirejä alkanut tulemaan? Paljon näyttää engine load % tyhjäkäynnillä?

    Comment


    • #3
      Välillä tulee missit kaikista pytyistä, eniten kuitenkin 3 ja 4:sta.

      Eipä muistu mitään muutoksia mieleen. Auto pelasi loistavasti, kun jako laitettiin kohdilleen.

      Comment


      • #4
        Engine load taisi olla 18% luokkaa. Ilmastointi päällä se on about 23% ja misfiret häviää.
        Ajoin 2km lenkin ja logitin 15-16. Eipä tullut misfireja ajossa.

        Comment


          #5
          Paljon näyttää engine load % tyhjäkäynnillä?
          Mikäs merkitys tuolla on?

          Comment


            #6
            Mulle säätäjä sanoi, että myös liian pieni load voi aiheuttaa misfirejä, tiedä sitten hoidetaanko syyllistä vai oireita. Tuli tuo vaan mieleen jos/kun kaikki muu näyttää olevan kunnossa. Tosin tuohon "random misfire" koodikin tarvii aika rutkasti huteja ennen kuin antaa koodin. Mutta jos ei missaa 23% loadilla niin paljonko niitä misfirejä tulee tyhjäkäynnillä 18% loadilla, puhutaanko muutamasta vai kymmenistä ja antaako koodia jatkuvasti?

            Josh, kokeiles ihan tieteen nimissä ajaa 3-4 vaihteella 2-3000rpm välillä niin, että on ihan "on the fence" -rajoilla onko pintakaasulla vai moottorijarrutuksella niin tuleeko missejä.

            Comment


              #7
              Loadista vois sellaisen kommentoida, että itsellä pyörii 12-15% prosentin välillä tyhjäkäynnillä, ja liekö seurausta tuosta että suuttimien aukioloajassa näkyy vain joko 1.36 tai 1.70 ms, eli meneekö resoluutio jossain kohtaa vähän karkeaksi jos loadia on liian vähän.

              Comment


                #8
                Mulla engine load nyt luokkaa 20% ja sitä nostettiin kun mullakin tuli/tulee satunnaisia misfirejä (yleensä vain muutamia/min) mutta syytä ei koskaan oikein selvinnyt ja nyt en muista tuleeko kun ei oli tullut katsottua aikoihin. Kaikki sytkäosat uusia eikä imuvuotoja löydy. Tyhjäkäynnillä mullakin suuttimet 1,7ms eli en usko että loadilla on tuossa merkitystä.

                Comment


                • #9
                  Löysinpä pari vuotoa: se kumi tulipellissä revennyt, johon brake boosterin takaisku liitetään. Myös imusarjaan menevässä letkussa repeämä.
                  Vaihdoin letkun, tilasin uuden kumin ja väliaikaisesti paikkasin vanhan pikaliimalla.

                  Josh, kokeiles ihan tieteen nimissä ajaa 3-4 vaihteella 2-3000rpm välillä niin, että on ihan "on the fence" -rajoilla onko pintakaasulla vai moottorijarrutuksella niin tuleeko missejä.
                  Ei ole enää koodeja tullut, mutta vähän missaa lähinnä 4 pytyllä.
                  Ajossa ei ole käytännössä mitään pätkimistä.

                  Eikös se ole normaalia, että misfiret ilmaantuu herkimmin juuri pienellä loadilla?


                  Fueltrimmit on mielestäni aika jees:
                  -2.4 %
                  2.3 %
                  -2.1 %
                  -0.8 %

                  Niiden vaihteluun taitaa vaikuttaa monikin ulkoinen asia (ilmanpaine, ulkolämpö jne)..

                  Comment

                  Working...
                  X