Vakiona bensakasi on ääniltään mitätön, samoin dieseli. Vaan kun panostaa putkistoon, kuulostaa molemmat jo hyvältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
V8 4.2 fsi, v10 5.2 fsi, w12 6.0, v8 4.2 tdi
Collapse
X
-
Vieras
-
V10 TDI on kyllä todella mukava ajaa silloin kun se toimii. Kuljettaa jopa Touaregia melkoisen rivakasti. Huoltoihin ja varsinkin korjauksiin saakin sitten varautua useammalla touhutonnilla.
Comment
-
Vieras
Rahalla saa mihin tahansa mitä tahansa. FSI;n valmis remmiahdinsarja on kuitenkin hinnaltaan luokkaa 20ke kaikkineen. Moni on soittanut, kukaan ei ole ostanut. Okkim ei tietenkään tarvitse valmista sarjaa, mutta useimmat tarvitsee.
Comment
-
Rahalla saa mihin tahansa mitä tahansa.
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiJuu niin saa. Remmisarja ei ole halpa, mutta bensakoneeseen sitä tehdään. Dieseliin tietääkseni ei? Eli sellaiseen joutuu luultavasti kaivamaan kuvetta vielä enemmän. Ja kyllä remmisarjoja saa reippaasti alle parinkympin, noin puolella siitä.
4.2TDI joka on pelkällä softalla jo nopeampi kuin vakio bensa, vaihdat 10ke;llä ahtimet, putkiston, jne jne.... ja lopputulos on sekin melko hurja.
Itelle kyllä menis mielummin bensa, vaikka remmiahtimella, ilmankin näin ens alkuun.
Mutta jos olisi varaa tuon tason harrasteeseen, sen siinä merkityksessä kuin itse sen käsitän, niin mikä tahansa noista kävisi. Ja sitten kamat levälleen ja nippuun ja teholapussa jotain muuta kuin 150hv lähtötasosta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiNo tietysti jos haluaa ajaa sadan tonnin autolla joka kuulostaa 80-luvun vanilta... (tohon Q7 meteliin liittyen, tyylitaju myydään ilmeisesti erikseen)
Comment
-
Eihän tuosta Q7:sta puutu kuin go-fast-raidat. Ei kai ole mitään estettä harrastedieselille, periaatteelliset syyt ja asennevammat erikseen :)
Sitä vaan että kuinka paljon kovempaa tuo tankki kulkee noilla putkilla kuin joillain vähän sivistyneemmillä? Melu on sitä luokkaa että monen sadan metrin päästä vielä kuuluu kovempaa kuin vakioputkella metrin päästä niin onko se sitten enää kivaa? Olisiko voinut riisata jonkun vähemmän arvokkaan auton?
Comment
-
Kyllä sen kasin toisaalta soisi kuulostavan myös kasilta. En nyt ota kantaa henkilökohtaisiin desibelitoleransseihin, mutta aika monessa (suhteellisesti)uudehkossa autossa on sitä koneen luonnetta kuvaavaa äänimaailmaa rajoitettu vähän turhan kovalla kädellä. Nimim. ässä vakioputkistolla. Taitaa mennä vähän jo offtopicin puolelle tosin.
Comment
-
Niinhän se menee, eli mauttomuudella ja typeryydellä ei ole ylärajaa ja eikös tässä selkeästi pistetä paremmaksi kuin se taannoinen, oliko A5 vai A7 jota röngytettiin siellä satamarakennusten välissä ja jotkut taisi saada jopa kiksit siitä.
Jäädään odottelemaan että joku saa lisää desibelejä irti ja toivotaan että liikenteeseen saataisiin enemmän tuollaisia "hyväntahdon lähettiläitä" ja infran elämään saataisiin "elämää"...
Comment
-
Toi viimeinen kuulostaa tosi hyvältä jos diesel pata.tietääkö kukaan mitä siihen on tehty?
Saksassa ne vaihtaa bensan putkistoja noihin diesel versioihin.
Comment
-
Tässä tietoa tuosta A5:stä (3.0 TDI), siinä on kyllä äänet kohdallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja baller Näytä viestiOma projekti on vihdoin edennyt. Ensiksi poistettiin dpf ja rakennettiin kokonaan uusi putkisto Marteliuksen toimesta. Sen jälkeen käytiin säädöissä FinDieselillä ja viikon päästä mennään penkkiin. Hyvältä kuulostaa ja vielä paremmin kulkee. Suosittelen!
Comment
-
Vieras
Ehkä tuo suoraputkisto on vähän liika tuohon seiskaan. Mutta kyllä autosta saa ääntä kuulua. Videon A5 ei normaalisti ajettuna juuri eroa massasta, joten kukkahatut ei siitä häiriinny. Ja kun putkesta ei nykyään saa enää tulla muutenkaan mitään, niin josko edes sitten ääntä, ennen kuin fossiilista ei saa enää lainkaan käyttää.
Niin ja mitä tulee auton pilaamiseen, niin ehkä jokaisen kannattaa katsoa sinne omaan ruutuun, ennen kuin huutelee muiden autoista liikoja. Joku voi olla erimieltä ja siitä sanoakkin.
Comment
-
Ehkäpä niin, mutta miksi, poltetaanko "kynttilää vakan alla" jos on kynttilä, eli milloin se normaali moodi on sitten käytössä?
Olin tuossa Yyterin legendaarisella hiekalla, meri kohisi vienosti taisi joku lintukin liverrellä ja lapset kuului kiljuvan kuten terveet lapset tekee, sitten tuo idylli hajosi kuin entisen miehen motti.
Ehkä 300 metrin päässä, dyynin takana joku lähti se "normaali moodi" päällä ja ranta ja metsä raikasi, kysyisin miksi, kukkahattujen kiusaksi vai siksi että kaikki kuulisivat kun MINÄ lähden ja nyt lähden MINÄ risteyksestä ja tämä kortteliväli on MINUN ja MINULLA on eri jengat kuin muilla ja sen kuuluu kuulua.
Kai se sitten niin menee että minä katselen nolona sitä omaa ruutuani ja lähden siitä sitten vähin äänin ennen kuin sanovat mitään, ...täytynee hankkia se kukkahattu nyt alennusmyynneistä...
Comment
-
Vieras
Onko tullut mieleen, että hommat voi tehdä muutenkin kuin MINÄ aatteella?
Se on harrastus johon kuuluu ko.asia. Miksi se on niin vaikea ymmrtää tai hyväksyä?
Maailma muuttuu, ehkä Eskonkin pitää muuttua ja hyväksyä se, kaikki ei ole kuten Kekkosen aikaan.
Mahtaa olla vaikeaa elää, kun kaikki mistä itse ei pidä tai hyväksy, nostaa paineet tappiin.
Comment
-
Toivon, että tämä liittyy nyt aiheeseen, banaani on muuten tulossa. Itselläni on S8 D2 tuolla 360 hv 40-venaisella koneella. Olen kuullut sekä vakiota että tuota omaani, jossa on rostfrei stahl -putkisto tuosta b-pilarista alkaen, suurinpiirtein. Jos noihin mainittuihin koneisiin haluaa sitä kasin soundia, puhumattakaan nyt V10 tai W12, niin olettaisin, että pienellä putkistojumpalla saa ihmeitä aikaan. Omassa autossani tuon putkiston jyly tuntuu parhaiten 1400-1800 kierroksella. Jos harkitset noiden laittamista ja putkistojumppaa, suosittelen hankkimaan ratkaisun, jossa se putkiston jyly ei kuulu sisälle koko ajan kovaa kun olet maantienopeuksissa. Vaikka se kuullostaakin herkulliselta, voi alkaa pidemmän päälle puuduttamaan, jos ajelet vaikkapa 500 km ja koko ajan jymisee kohtuu kovaa.
Comment
-
Jos vain budjetti sallii, niin itse en ottaisi harrastepeliksi 4.2 V8:sia, ihan vain koska se ei ole siinä mallitaulukossa listan alimpana. Koko ideahan on hommata sinne talliin jotain spesiaalia. Koska kilometreja ei enää tule, onko nyt niin väliä mikä kestää veivata työmatkaa 15v paremmin.
Comment
-
Kai se kertoo osaltaan jotain, ettei ko. moottoreista ole juuri kirjoiteltu. Suurin osa siitä johtunee juuri pienestä määrästä ja siitä, että ko. vehkeiden omistajat monesti ovat niitä, jotka vievät autonsa suoraan merkitiskille. Luulisin, että merkkitiskillä korjataan noita kalliimman pään vehkeitä pinemmin mutinoin, kuin 'massamalleja'.
Silti väittäisin, etteivät ne välttämättä mitään suunnattomia vikapesäkkeitä ole, olisi niistä joku jo murissut.
Comment
Comment