Eli otsikon mukainen C5 korin Avantti (2002) on alkanut täristämään ajaessa +80km/h nopeuksissa ja 100km/h vauhdissa tärinä häiritsee jo. Tärinä voimistuu jarruttaessa selkeästi, mutta vika tuskin on niissä jarruissa itsessään, koska jarrut eivät laahaa. Kiihdytys myös hieman voimistaa tärinää, mutta moottorijarrutuksessa ja tasakaasulla ajaessa tärinä on tasainen. Tärinää ei enää oikeastaan tunne tasakaasulla ajettaessa alle 70km/h, paitsi jarruttaessa se alkaa tuntua ja sen havaitsee pysähtymiseen asti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 2.7bit huono tyhjäkäynti ja vedossa nykii
Collapse
X
-
Ja voisin jopa heittää että takalevyt kato ensin.
Muistaakseeni juuri tuossa C5 kopassa takana ohuet lerput (ainakin 98 mallissa oli ) mitkä menee helposti kieroon. Faija tais joskus aikoinaan muutamaankin otteeseen käyttää omaa A6 huollossa noitten takia.Viimeksi muokannut Mani; 19.12.2011, 23:40.
Comment
-
Kaverin 4motion golfissa rikkinäinen etuvetonivel teki myös ihan samaa muuten, mutta se puolti ohjausta jarruttaessa, minulla ei ratti vedä jarruttaessa mihinkään. Siksi vähän yritänkin kysellä, missä voisi vika olla. Tosiaan jarrut ei laahaa, joten siksi tuo kiero jarrulevy kuulostaa varsin erikoiselle.
Comment
-
A6 2.7bit huono tyhjäkäynti ja vedossa nykii
Pitää nyt aloittaa ihan uusi thredi kun ei ala ongelma ratkeamaan.
Ongelmana on huono tyhjäkäynti (jumputtaa) ja liikkeellä ollessa pienelläkin kaasulla nykii hyvin selkeästi. Ei tartte vedättää jotta tuon tuntee, nykytyksen tuntee selkeästi pienessäkin nopeuden lisäämisessä. Tasaista vauhtia kun menee, niin silloin ei ihan kabiiniin asti nykytys tunnu.
Epäilin aluksi viallista puolaa, koska ongelma alkoi yhtäkkiä, mutta muutaman kilometrin nilkuttamisen jälkeen ongelma poistui sillä kertaa. Siitä seuraava käynnistys meni nätisti ja kone toimi hyvin muutaman kilometrin, kunnes oli nilkutettava kotiin. Nyt olen ongelmaa koittanut paikallistaa kohta viikon ja ei ota löytyäkseen.
Ei anna mitään vikakoodia ongelmasta. Aiemmin oli merkintä charge pressure positive deviation. Lamda arvoissa bank1 on jatkuvasti 5-10% korkeammalla kuin bank2.
Done so far:
- vaihdettu N75 (jo hieman ennen tätä ongelmaa)
- vaihdettu tulpat uusiin
- tehty puolajumppaa, vaihdettu myös kerralla kaikki puolat ristiin, ainakaan lamda arvo ei vaihtanut puolta
- testattu sytytyksen vahvistimet ristiin, ei vaihtanut lamda arvoja
- tehty painetesti (kotikutoinen hieman heikolla kalustolla kyllä..)
- vaihdettu y-kumi (vanha oli rikki) ja korjattu y-muovista pvc:n haljennut liitos
- vaihdettu hämähäkkiletkuston letkut kumisiin
Löydetty myös pelkääjän puolen nokkaketjun kiristimen solenoidista oli tullut öljyt läpi. Silti solenoidi toimi ok, ja silti tuon ei pitäisi tehdä näin huonoa tyhjäkäyntiä.
Mistä lähtisin seuraavaksi ongelmaa etsimään?
Lamdoissa arvot vaihtuu kuitenkin ihan nätisti. Eikös ne käy hidastelemaan kun menevät rikki?
Auttakee klubitoveria. Ensi viikonloppuna olis Lpr ilmailupäivät ja olis kiva saada peli ajolle sinne.
Comment
-
Jäi puristuspainemittaus tältä päivältä, mutta sain sentään mittarin hommattua.
Testasin käyntiä ilman maffin piuhaa. Ei vaikuttanut käyntiin kovinkaan paljoa. Lamda arvot veti rankasti miinukselle. Tyhjäkäynnillä tippuivat -25% tienoille. Tämä varmaan normaalia kun motti ei tiedä tulevaa ilmamäärää?
Comment
-
Puristuspaine mittaus tehty. Kaikki oli 10.1 ja 10.9 välillä, joten siellä kaikki kunnossa. Kiva sinänsä tietää, mutta olis se vikakin kiva löytää.
Ainakin toinen (pelkääjän puoleinen) noista pienistä vihreistä yksisuuntaventtiileistä on ehjä, se tuli kokeiltua kun oli niin hyvin otilla. F-letku on vaihdettu silikoniseen joku hetki sitten. Pitää vielä jatkaa ahtovuotojen etsimistä, mutta isoimmat on ainakin löydetty.
Tuleeko Porkkis mieleen mitään syitä miksi noin käyttäytyy?
Kyselin vielä kommentteja hovimekaanikoltani mitä muisti meidän vcds-logituksesta. Lambdojen voltit näytti järkeviltä ja vaihtelivat oikein, maf-anturin näyttämä määrä oli oikean suuruinen, pitkän ajan sopeutukset oli hyvin pienet.
Voin toki ottaa jotain logia jos sieltä voisi syy paljastua?
Comment
-
Unohtui sitten kuitata tänne että saatiin Audi taas toimimaan kunnolla. Tehtiin puolakonversio tfsi:n puolille, niin johan rupesi taas toimimaan. Oliskohan sitten ollut kuitenkin toinen sytytyksen vahvistin rikki.
Kiitokset kaikille neuvoa antaneille ja etenkin Okkimille. Taas toimii nokkien kiristäjät oikein, kun on ehjää rikkinäisten tilalla.
Mutta tätä autuutta jatkuikin sitten vain reilun kuukauden. Nyt pätkii satunnaisesti, pahiten kiihdyttäessä luonnollisesti. Kylmällä ja puolilämpöisellä koneella pätkii selkeästi vähemmän kuin sitten kunnolla lämmenneenä.
Vcds antaa herjana
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
Ai että ottaa päähän. Veikkasin ensimmäisenä (optimistisesti) valmistusvikaista puolaa. No, se ei valitettavasti ollut syypää.
Konversio koitettiin tehdä huolella ja liitäntöjen puristuksessa käytettiin oikeita puristuspihtejä, mutta eihän se sano ettei siellä voisi olla joku silti huonosti. Koitin yleismittarilla tutkia pinnien jännitteitä ja vastuksia, mutta en onnistunut siitä löytämään mitään erikoista.
Onko mitään vinkkiä mikä neljästä johtimesta se saattaisi olla? Voiko tuo viitata mihin vaan niistä? Koitin Rosstechin sivuilta katsoa, mutta en kokenut mitään valaistumista niillä tiedoilla.
Onko hyviä vinkkejä miten lähteä tutkimaan ongelmaa tarkemmin?
Comment
-
Onko nopeaa tietoa mihin puolien johtosarja maadoittuu? Puolien neljästä pinnistä 2 ja 4 on maadoituksia, eikö totta? Mulla tulee vain toiseen maa ja toinen tuntuu olevan mykkä. Mihin toisen kuuluisi mennä? Ja nuo tuntuu menevän ristiin siten et
2syl 4pinni = 3syl 2pinni
2syl 2pinni = 3syl 4pinni
Ja sama toistuu 5 ja 6 sylinterien kanssa.
Onko mulla nyt maat ihan ristissä?
Tarkennusta:
Nyt taitaa olla maat mennyt osittain ristiin puolakonversiota tehdessä. Näyttäisi että sain tämän vikakoodin korjattua laittamalla 3 sylinterin pinnit 2 ja 4 ristiin. Eli nyt ne ovat samalla tavalla kuin 2 sylinterissä. Ainakaan koeajolla ei tullut vikakoodia kun ennen se tuli jo paikaltaan kun kierrokset nosti parin tonnin kieppeille.
Mutta silti nyt ihmetyttää maadoitusasia. Pitäisikö 2 ja 4 pinneistä mennä maihin? Koska nyt näyttäisi että mulla meneen noista runkoon vain pinni 2.
Ja kun tarkastelee puolakonversion ohjetta niin kumpikin on piirretty menemään maihin
http://img194.imageshack.us/img194/8...nfinkcrev3.jpg (lähde: http://www.audizine.com/forum/showth...-0T-Coil-packs)
Samoin 034Motorsport kommentoi että 2 ja 4 ovat maita http://www.audizine.com/forum/showth...=1#post7660496
Osaako joku sanoa mitä tuossa tarkoitetaan "ttl ground" termillä? Siinä on kommentti että se tulee vaan kanteen kiinni.
Onko minulla nyt jostain maadoitus poikki kun toinen ei maadoitu? Eli tarttis tietoa mihin originaali johtosarja maadoittaa pinnin 2 ja minne pinnin 4.
Comment
-
Viimein edistystä ongelmien kanssa.
Selvisi sellainen asia että puolakonversion kanssa ei tule käyttää auton oman johtosarjan maadoituksia. Ne kun on maadoitettu vähän jännästi. 3 ja 6 puola on maadoitettu maahan, mutta rivissä seuraavat on maadoitettu edellisen puolan liittimen kautta.
Nyt on jokaisen puolan 2 ja 4 pinni yhdistetty ja siitä vedetty oma maadoitus kannen takaosaan. Eli jokaiselta puolalta vedin yhden uuden johdon, jotka sitten liitin kanteen ruuvin alle. Nyt pitäisi olla puolilla maadoitusta riittävästi.
Samalla kyllä vaihdoin myös tulpat. Noin 3kk sitten vaihdetut Boschin 50FR7KPP33+ tulpat oli korkannut tiivisteistä. Eli joko nuo on vähän huonot tulpat tähän autoon tai sitten muut ongelmat on saaneet nuo porsimaan. Edellisestä setistä samoja tulppia oli kanssa tiivisteet tulleet ulos. Nyt on NGK PFR6Q tulpat, katotaan kuinka nuo kestää. Laitoin jo tilaukseen jenkkifoorumilla kehutut NGK BKR7E. On sitten seuraavaa vaihtoa varten tulpat jo valmiina tallissa odottamassa.
Näillä vaihdoilla alkoi käynti parantua. Nyt on nätti tyhjäkäynti, ei rötää eikä pätki rasituksessa ja ei tule vikakoodeja. Josko viimein pääsisi seuraaviin projekteihin auton kanssa, esim. uudet sisustan listat, vakkarin asennus, kuskin ikkunan mekanismin korjaus, takamatkustajien valojen fiksaus, uudet ajovalot, jne ;)
Comment
Comment